MrsMom

Opstart på grød... hvad gør man på tur?

33 indlæg i dette emne

Vi er i dag startet på grød til frokost til Sigrid, hun er 5 mdr på søndag og har vist interesse osv, så det er helt fint.

 

Jeg tænker at vi starter med at skifte frokost flasken ud med grød og efter 1 uges tid at skifte aften flasken med grøntsagsmos.

 

Lyder det ikke helt fint?

 

Men hvad med de andre måltider efter nogen tid?

 

 

 

Vi startede med boghvedegrød af boghvedemel med mme og smør - for søren det smager ikke godt, hun synes ikke det var et hit, havde et glas frugtmos, så blandede lidt af det i og så gled det hele nemt ned ;)

Men jeg vil jo gerne have det uden frugtmos, eller er det helt ok?

I morgen tænker jeg vi prøver hirsegrød.

 

Kom gerne med alle jeres input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Asger elsker boghvedegrød både med og uden frugt. Hirseflagerne blendede jeg de første gange og nu spiser han nemt flagerne. Ellers vil jeg anbefale majsgrød.

Umiddelbart ville jeg køre en portion af samme smag i noget tid inden jeg gik videre med en ny. Asger får mos om aftenen mens vi andre spiser aftensmad så han er en del af familien.

Asger bliver inden længe 6 mdr og så begynder vi op på måltid nummer 3 som bliver havregrød til morgenmad. Samtidig med vil jeg begynde at introducere ham får rugbrød. Starter med et lille stykke han selv sidder og fedter med. Så vender han sig lille så stille til konsistens og smag. Og så begynde op med køb til aften i forhold til de nye anbefalinger i stedet for jern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt :)

 

Jeg skal måske nok ikke være så "bekymret" for at putte frugtmos i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt :)

Jeg skal måske nok ikke være så "bekymret" for at putte frugtmos i?

Altså de har jo godt af at kunne spise det uden. Men mon ikke det går. Har du overvejet svesker? Det er rigtig godt til maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de har jo godt af at kunne spise det uden. Men mon ikke det går. Har du overvejet svesker? Det er rigtig godt til maven :)

 

Ja vil også helst uden, men ser hvordan det går.

Jeg tror at jeg har læst et sted at svesker først er efter de er 6 mdr, men kan ikke huske det ;)

 

Jeg fortsætter lidt med boghvedegrød og ser hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi startede Vitus på grød, var risgrød med ærtemos favorit. Frugtmos får han stadig i sin havregrød om morgenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med majsgrød m. Sveskemos... (som de må få fra 4mdr ;) )

hun blev hurtigt en lille frugt-elsker, så vi kunne faktisk ikke servere noget uden der var toppet med frugtmos... liiiidt belastende!

hun blev aldrig rigtig glad for grønsagsmos... så min plan er denne gang at vende det om og starte ud med grønsagsmos til Liff ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må godt få sveskemos før 6 mdr.

I starten gir jeg stadig mm/mme lige efter grøden/mosen. Det er jo kun et par skefulde skeer i starten og det mætter jo ikk som sådan.

Laura gad ikke boghvedegrød og det forstår jeg nu godt ;) hun får majsgrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi startede Vitus på grød, var risgrød med ærtemos favorit. Frugtmos får han stadig i sin havregrød om morgenen :)

 

Ærter er da også lidt søde i det ;)

 

 

Vi startede med majsgrød m. Sveskemos... (som de må få fra 4mdr ;) )

hun blev hurtigt en lille frugt-elsker, så vi kunne faktisk ikke servere noget uden der var toppet med frugtmos... liiiidt belastende!

hun blev aldrig rigtig glad for grønsagsmos... så min plan er denne gang at vende det om og starte ud med grønsagsmos til Liff ;)

 

Jeg skal også have købt majsmel, de havde det bare ikke i min rema ;)

Og svesker er jo godt for at holde maven i orden.

 

 

 

De må godt få sveskemos før 6 mdr.

I starten gir jeg stadig mm/mme lige efter grøden/mosen. Det er jo kun et par skefulde skeer i starten og det mætter jo ikk som sådan.

Laura gad ikke boghvedegrød og det forstår jeg nu godt ;) hun får majsgrød.

 

Her var det ikke nødvendigt med mme efter, hun spiste en pæn portion på vel lidt over 1 dl og mæt og træt, så hun var/er klar til mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores får risgrød med lidt sveskemos, hun er vild med det og maven fungerer faktisk bedre end da hun kun fik flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må godt få sveskemos før 6 mdr.

I starten gir jeg stadig mm/mme lige efter grøden/mosen. Det er jo kun et par skefulde skeer i starten og det mætter jo ikk som sådan.

Laura gad ikke boghvedegrød og det forstår jeg nu godt ;) hun får majsgrød.

Boghvedegrød sammenligner jeg med tapet klister :D har været så heldig at Asger spiser alt jeg serverer for ham :)

Svesker er fra 4 mdr. Kog dem godt og så en tur med stavblenderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her for vores søn bliver 4 mdr om 10 dage...og overvejer meget hvordan vi skal starte :-)

Men lige en anden ting...

Nogen der har erfaringer med babybjørn hagesmæk ? Eller kodomo hagesmæk? Begge fås i babysam men er i tvivl hvilken jeg skal købe....eller om andet er at foretrække ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores får risgrød med lidt sveskemos, hun er vild med det og maven fungerer faktisk bedre end da hun kun fik flaske.

 

De må vist ikke få risgrød så ofte.... arhh kan ikke huske hvorfor. Det står i bogen fra sundhedsstyrelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boghvedegrød sammenligner jeg med tapet klister :D har været så heldig at Asger spiser alt jeg serverer for ham :)

Svesker er fra 4 mdr. Kog dem godt og så en tur med stavblenderen :)

 

Derfor tænker jeg også at skifte til hirse eller majs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her for vores søn bliver 4 mdr om 10 dage...og overvejer meget hvordan vi skal starte :-)

Men lige en anden ting...

Nogen der har erfaringer med babybjørn hagesmæk ? Eller kodomo hagesmæk? Begge fås i babysam men er i tvivl hvilken jeg skal købe....eller om andet er at foretrække ? :-)

 

Ja meget god idé, hvad er godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål. Vi er også startet så småt med lidt grød. Har prøvet at give hende det når hun står op fra lur. Hun vil gerne have det, men bliver ret hurtigt sur. Er det mon fordi hun er for sulten og derfor ikke har tålmodighed til det? Hvornår på dagen gav i andre den "allerførste" grød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål. Vi er også startet så småt med lidt grød. Har prøvet at give hende det når hun står op fra lur. Hun vil gerne have det, men bliver ret hurtigt sur. Er det mon fordi hun er for sulten og derfor ikke har tålmodighed til det? Hvornår på dagen gav i andre den "allerførste" grød?

 

Vi har skiftet frokost flasken ud, så hun har ikke nødvendigvis sovet lige inden - hun kunne dog også blive lidt mopset hvis maden ikke kom hurtigt nok efter hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må vist ikke få risgrød så ofte.... arhh kan ikke huske hvorfor. Det står i bogen fra sundhedsstyrelsen

Det er fordi der er arsen i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi der er arsen i

 

Ja, det var det det var :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men synes jeg ligesom har fået det grundlæggende på plads :)

 

Men hvad når man skal på tur?

Før var det jo så nemt at tage flasker med ;)

 

Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men synes jeg ligesom har fået det grundlæggende på plads :)

Men hvad når man skal på tur?

Før var det jo så nemt at tage flasker med ;)

Hvad gør i?

Der har jeg ikke brugt grød, men frugtmos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har jeg ikke brugt grød, men frugtmos :)

 

Ja det er da heldigvis rimelig nemt :)

 

Evt. grøntsagsmos måske?

Jeg tænker ikke det bliver helt så klamt som grød, når det er koldt og man ikke har mulighed for at lune måske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ka tag et termokande med kogt vand med sig evt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få sådan nogle "grødsmoothies" i Brugsen i hvert fald. Samme princip som de små frugtsmoothies på tube, hvis du kender dem? Vitus elskede dem, da han var mindre. De er nemme at tage med, så det kunne være en meget god løsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men synes jeg ligesom har fået det grundlæggende på plads :)

Men hvad når man skal på tur?

Før var det jo så nemt at tage flasker med ;)

Hvad gør i?

Pulvergrød, der bare skal røres op med lunt vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER