Forunderligt

Børnesår?

20 indlæg i dette emne

Jeg kender ikke til børnesår, men jeg tror at jeg ville få lægen til at kigge på det.

Både så i kan få vished om sårene, og give retursvar til børnehaven. Og måske også berolige forældre hvis de er usikre på om det smitter.

Så imødekommer du deres ønske, og er det ikke børnesår - kan du jo sende hende i bh med god samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil få tjekket selvom du synes det er noget pjat.

vores dp bad os om at få tjekket min søns ryg for børnesår. Han klør sig tit der og har sår hist og pist. Men det var heldigvis ikke børnesår. Istedet fik vi noget creme til at få det væk. Jeg synes det er okay at de beder om at få det tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd, det ser ud til vi skal en tur til lægen i morgen formiddag i den åbne akut tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også kun det er fint at få det tjekket. Har selv været en tur forbi lægen pga mistanke om mund-fod-hånd syge.. Når der er så mange børn samlet så hellere "better safe than sorry". :)

Krydser fingre for at det ikke er børnesår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte en email til min læge i dag med foto af Lilly og spurgte om hun mente det skulle undersøges. Hendes svar var at hun ikke kan sige det udfra billedet, men at hvis det er almindelige sår, så skal de hele og forsvinde på et par dage, hvis ikke eller hvis de spreder sig skal vi komme og få dem podet. Vi har købt en ny slags plaster, som indtil videre ikke gir irritation, og skifter det 2-3 gange om dagen og holder rent og tørt. Sårene er pænere end i morges, nu har jeg foto jeg kan sammenligne med og så vil jeg tro og håbe de snart er væk, det er bare at vi kan holde hende fra at kradse i dem tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly kan virkelig ikke tåle plaster

 

Morgenens foto, sårene er ved at hele, men der er nye røde, irriterede områder hvor plasteret har siddet fast.

post-3655-0-49146300-1425452828_thumb.jppost-3655-0-14371100-1425452833_thumb.jp

 

Hvis hun ikke får plaster på kradser hun sårene åbne igen. Lige nu har hun fået calendula creme på og er under skarp overvågning

 

Edit: jeg må på apoteket asap og spørge efter allergifrit plaster, eller hvad det mon hedder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor kan ikke tåle plaster, men bruger såkaldt englehud.. :) det købes på apoteket.

Jeg synes ikke det ligner børnesår.

Jeg havde for år tilbage et forkølelsessår som udviklede sig til børnesår.

Det var rigtig væmmeligt, kunne slet ikke hele og så var der konstant gul/grøn betændelse i riglige mængder, som dannede lidt skorpe.

Det endte med fucidin-salve og antibiotikakur inden det blev bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor kan ikke tåle plaster, men bruger såkaldt englehud.. :) det købes på apoteket.

Jeg synes ikke det ligner børnesår.

Jeg havde for år tilbage et forkølelsessår som udviklede sig til børnesår.

Det var rigtig væmmeligt, kunne slet ikke hele og så var der konstant gul/grøn betændelse i riglige mængder, som dannede lidt skorpe.

Det endte med fucidin-salve og antibiotikakur inden det blev bedre.

Tak for svar - nu prøver vi englehud + gaze og krydser fingre. Det latex fri plaster dumpede også. Ellers blir det læge eller hudlæge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Englehud kan altså være rigtig hårdt ved huden, for det sidder rigtig godt fast. Så hvis man skal bruge det, skal det i hvert fald ikke skiftes alt for tit og man skal undlade at bruge det på sart hud.

Jeg ville nok gå på apoteket og få noget mepore :) det er rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Englehud kan altså være rigtig hårdt ved huden, for det sidder rigtig godt fast. Så hvis man skal bruge det, skal det i hvert fald ikke skiftes alt for tit og man skal undlade at bruge det på sart hud.

Jeg ville nok gå på apoteket og få noget mepore :) det er rigtig godt.

Ok tak for rådet. Bruger du/I mepore pga overfølsomhed overfor almindelige plastre?

 

Mit lokale apotek vidste intet om overfølsomhed/et mere skånsomt plaster, apotekeren foreslog sensitive som vi allerede har prøvet og som hun får irritation fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for rådet. Bruger du/I mepore pga overfølsomhed overfor almindelige plastre?

 

Mit lokale apotek vidste intet om overfølsomhed/et mere skånsomt plaster, apotekeren foreslog sensitive som vi allerede har prøvet og som hun får irritation fra...

Nej jeg bruger det på arbejdet. :) vi har rigtig mange patienter med eks. pergament-tynd hud, hvor almindeligt plaster bare river huden i stykker og eks. patienter med meget rød/irriteret hud. Der er det super godt, fordi det er så skånsomt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det må jeg vist ud og finde, hvis ikke det vi gør nu virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da E blev opereret i efteråret (under armen, så også sart hud) brugte vi også mepore plaster, det var bedre end alt det andet vi selv kunne købe (altså det hun havde fra hospitalet var bedre, men vi kunne vi jo ikke få ;) )

Det var dog ikke det vandtætte, det var faktisk værre end alm plaster..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly har haft englehud +gaze på i nat, og der var ingen rødme/irritation da vi skiftede det, sårene heler. Så det bruger vi indtil videre, og så vil jeg notere mig mepore til næste gang jeg er på et større apotek. Tak for jeres råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Englehud kan altså være rigtig hårdt ved huden, for det sidder rigtig godt fast. Så hvis man skal bruge det, skal det i hvert fald ikke skiftes alt for tit og man skal undlade at bruge det på sart hud.

Jeg ville nok gå på apoteket og få noget mepore :) det er rigtig godt.

Det er det vi har fået oplyst som englehud... altså mepore! :) :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly har haft englehud +gaze på i nat, og der var ingen rødme/irritation da vi skiftede det, sårene heler. Så det bruger vi indtil videre, og så vil jeg notere mig mepore til næste gang jeg er på et større apotek. Tak for jeres råd.

Bare det virker, så er det jo det vigtigste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det vi har fået oplyst som englehud... altså mepore! :) :unsure

Englehud er sådan noget hvidt "tape-agtigt" noget. Det er f.eks. det som mange bioanalytikere bruger sammen med et lille stykke vat til når man har fået taget en blodprøve eller er blevet tappet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Englehud er sådan noget hvidt "tape-agtigt" noget. Det er f.eks. det som mange bioanalytikere bruger sammen med et lille stykke vat til når man har fået taget en blodprøve eller er blevet tappet :)

Nemlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det "englehud" vi har købt til Lilly hedder Micropore. Det er en bred tape, så klipper jeg selv et lille stykke gaze til at dække sårene og tilpasser tapen så det kan sidde fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER