Pinar

Sommerferie Italien

11 indlæg i dette emne

Vi har lejet en lejlighed nord for Venedig i slutningen af juni og derfra har vi kort til stranden og der er poolområde ved lejligheden.

 

Vi vil gerne være væk en 2-3 uger i alt, men ved ikke helt hvor vi ellers skal tage hen...Det behøver ikke være ved vandet.

 

Jeg tror, vi flyver til Milano og så lejer bil derfra.

 

 

Kom gerne med gode idéer til destinationer, dog ikke aaaalt for langt fra alfarvej da vi nok skal afl. bil samme sted som vi henter den.

 

Så tænker områderne Veneto, Emilia-Romagna og Toscana. Rigtig gerne med anbefalinger til børnevenlige (og forældrevenlige ;)) hoteller.

 

V.h. Louise

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kom og besoeg mig  :loveshower

 

Jeg bor i Emilia-Romagna inde i Appeninerne. I kan koere fra Venedig ned langs kysten til Ravenna og goere stop der - smukke mosaikker/Unesco Verdensarv. Saa er der en lille time til Portico di Romagna. Jeg ved ikke, om jeg maa skrive, at vi har et hotel med raeddi god restaurant i en lille perle af en bjerglandsby, men det har vi. Vi bor paa graensen til Toscana, saa man kan tage til Firenze, Lucca, Siena derfra. Evt. tage en tur op til Veneto igen og besoege Mantovas gamle, smukke bydel og saa koere tilbage til Bergamo/Milano. Hvis der skal adresser paa skoenne Agriturismi, vil jeg anbefale dig gruppen Italy.dk inde paa facebook. Spoerger du derinde er vi mange, der kan give dig raad :) 

 

PM mig gerne, hvis jeg skal skrive, hvor jeg bor ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, tusind tak - det var præcis, det jeg søgte....

 

Jeg har lige lavet en rute der hedder:

 

MILANO - VENEDIG - RAVENNA - PORTICO DI ROMAGNA - LUCCA - PARMA - MILANO.  Tænker det ikke er for meget kørsel for en 2-årig (Der så fylder år i Italien - hvilken luksus)

 

Så er det bare igang med at finde små hyggelige steder  :)

 

Jeg skriver inde på facebook og sender dig en PM - vi er lidt på budget og vil hellere have flere dage og mere tid end dyre hoteller. 

Og så er vi i dag lige kommet til at bestille en lille ski-ferie til Livigno om tre uger :oops

 

Tak for hjælpen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besøgt Camilla og alt hvad hun siger er sandt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besøgt Camilla og alt hvad hun siger er sandt! ;)

 

Skønt!

 

Rejste I andre steder i Italien i den forbindelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt!

Rejste I andre steder i Italien i den forbindelse?

Nej. Anna var 5 mdr, så det var bare 5 dage væk fra hverdagen uden stress. Jeg havde fødselsdag dernede og Camillas mand lavede mig/os den skønneste fødselsdagsmiddag og min mand laver stadig bolognese som han lærte det af ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Anna var 5 mdr, så det var bare 5 dage væk fra hverdagen uden stress. Jeg havde fødselsdag dernede og Camillas mand lavede mig/os den skønneste fødselsdagsmiddag og min mand laver stadig bolognese som han lærte det af ham ;)

 

Det lyder dejligt og så får man oven i købet madfærdigheder med hjem i bagagen  :yiepie

Måske min lille Karl som fylder 2 mens vi er afsted skal have det som fødselsdagsmiddag...haha.

 

Fløj I så til Bologna?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du soed, Susanne!  :kiss

 

Pinar, det er en god rute, du har lavet. Der er ogsaa mindre agriturismi i Toscana med pool, som jeg nok vil anbefale til smaa boern om sommeren..Proev at kigge og saa spoerg som sagt i FB-gruppen, husk at skrive budget. Jeg synes ikke, det er for meget koeretur, men jeg vil ogsaa anbefale flere dage et sted, saa der ikke er for mange dage med transport, pakken sammen og pakken ud. Min erfaring siger, at hvis foraeldrene tager det roligt og afslappet, saa tager baby/tumling det ogsaa mere roligt og afslappet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt og så får man oven i købet madfærdigheder med hjem i bagagen :yiepie

Måske min lille Karl som fylder 2 mens vi er afsted skal have det som fødselsdagsmiddag...haha.

Fløj I så til Bologna?

Ja, og med tog derfra til Forli. Jeg ved ikke hvad vi tænkte på! Til info er italienske toge IKKE kompatibel med barnevogne! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og med tog derfra til Forli. Jeg ved ikke hvad vi tænkte på! Til info er italienske toge IKKE kompatibel med barnevogne! <_<

Vi var i Frascati en uge sidste sommer og var en enkelt dag i ROM, hvor vi også erfarede at man ikke kan tage klapvogn med i bussen

Men denne gang tror jeg vi nøjes med paraplyklapvogn, men ved det komme helt endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Frascati en uge sidste sommer og var en enkelt dag i ROM, hvor vi også erfarede at man ikke kan tage klapvogn med i bussen

Men denne gang tror jeg vi nøjes med paraplyklapvogn, men ved det komme helt endnu....

 

En paraplyklapvogn er sagen, tror jeg. Gerne med dobbelthjul, hvor du forstaar. Dem med enkelt saetter sig gerne i rillerne! Vi har en Silvercross Dazzle, som ogsaa kan laegges helt ned. Den har dog en ringe "solskaerm", saa jeg bruger en stofble, naar han sover. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER