Tumlepigen

At blive puttet i sin seng - hvordan gør vi?

8 indlæg i dette emne

Leonora er 12 uger i morgen. Hun har den sidste 1,5-2 uger fået for vane at sove en lang lur fra sidst på eftermiddagen eller først på aftenen og så til kl 21 eller mere. Hun sover i bv så ofte må vi tage hende op og vække, da hun jo ikke kan sove ude hele natten. En dag prøvede vi at putte i liften indenfor men det resulterede i meget ked Leonora der kun sov 5 min, vågnede og endte med at tage aften-lur i mine arme.

Det er skønt at have voksentid om aftenen men det er ikke holdbart i længden at hun sover så længe i bv om aftenen. Jeg ved bare ikke hvordan vi skal ændre på det når hun tydeligvis sover bedst i bv indtil 22-23 hvor hun efter noget (nogle gange lang) tid falder i søvn og til ro i liften indenfor.

Hvordan har I fået jeres babyer til at falde i søvn i lift/seng indenfor? Hvornår?

Måske er det for tidligt med Leonora?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Asger var 8 uger da han kom i sin seng på eget værelse og allerede der begyndte vi at putte ham inden han faldt helt i søvn. Asger har heller aldrig sovet længere end 45-60 min om eftermiddagen. Så han er klar til at få sin godnat flaske kl 19 og så blive puttet. Vi gør det samme hver aften. Asger vil aldrig blive puttet efter kl 17 i bv da det vil rykke hans rytme skæv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det en ide at tage barnevognen med indenfor i starten og så gradvist vænne hende fra det?

Vi har brugt at svøbe E i dynen, så han lå godt strammet ind. Han kunne ikke finde ro i sin seng, hvis han ikke var pakket godt ind. Ved ikke om O har prøvet det?

Alternativet er vel, at I accepterer at det er sådan det er, og så venter på at rytmen ændres af sig selv - det sker jo nok på et eller andet tidspunkt, og så kan I nyde de rolige aftner indtil - det må alligvel også være rart :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum har altid sovet i sin egen seng. Først i liften og derefter i vuggen (uden lift) og nu i tremmeseng

Måske du/I skal vise at sengen er et rart sted at være hvor man kan ligge og hygge.

Ellers ville keg høre somFruH siger :-)

Held og lykke med projektet -glæder mig til at følge dig:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nova falder pt. altid i søvn i forbindelse med amning.

Om dagen sover hun desværre højst en time af gangen, og det er ikke muligt at flytte hende uden at hun vågner.

Men om aftenen (22-01) falder hun rigtig godt og tungt i søvn, og så henter min mand liften og lægger hende ned i, og går ind i soveværelset hvor hun står ved siden af vores seng.

Jeg krydser fingre for at hendes vaner ændrer sig inden hun skal til at sove på sit eget værelse.

 

Hvad med at åbne et vindue på hendes værelse/jeres soveværelse, så der er koldt og lyd ligesom i barnevogn og så putte hende i liften ligesom i ville i bv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Det er ikke muligt at tage bv indenfor da Leonoras værelse er på 1. sal.

Vi prøver så småt med putte"ritual" som det nu kan lade sig gøre uden rytme. I dag prøver vi igen at putte i sengen for hun har sovet små lure i dag og er vågen nu her. Så må vi se hvad hun siger til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan nu opdatere at Leonora selv har ændret sin rytme nu til at hun bliver puttet i sin seng omkring 19-19.30 :) Det begyndte for omkring 1,5 uge siden. Det er dejligt så vi er fri for at vække. Så tiden gjorde sit ;) (tålmodighed er en dyd)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt og lidt voksentid er heller ikke dårligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER