Guest

Mad til navngivningsfest

11 indlæg i dette emne

Her d 28/3 skal vi holde navngivning for Liv. Vi har aftalt vi selv skal lave noget mad men vi kan ikke finde ud af hvad det skal være.

Kriterierne er:

- Det skal være nemt at lave - evt noget tid i forvejen

- noget der er godt til både børn og voksne

- ikke alt for dyrt

- Vi bliver ca 40 voksne og ca 10 børn

Vi har snakket om chili con carne (forholdsvis nemt og kan laves dagen før), byg selv burger (måske lidt besværligt med med bøfferne :unsure) eller hotdogs (måske lidt for hverdagsagtigt :unsure).

Festen starter om eftermiddagen med kaffe og kage og maden skal så være efter det om aftenen.

Kom meget gerne med forslag :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Byg selv bagels, så slipper man for besværet med bøffer til burger

Har været enormt populært de to gange jeg har fået det

Pitabrød

Afhængig af hvor meget ovnkapacitet i har kunne man også lave lasagne. Det kan også sagtens laves dagen før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med forskellige tærter og salater? :)

Eller frikadeller og hjemmelavet kartoffelsalat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også pitabrød kunne være super lækkert :) Så kan man "nøjes" med meget lidt der skal varmes op..

 

 

Med hensyn til burgere, kan man jo evt. stille en grill op, også grille bøfferne - så tager det ikke lang tid, og det er utrolig hyggeligt :) Det gjorde vi til min datters barnedåb :D Så kan man også evt grille lidt pølser og brød, og evt have det som en slags buffer i forhold til maden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lidt forskellige tærter, I kan lave dem på forhånd så de bare skal lunes og det er super billigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellige pizzaer måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker pølsehorn, frikadeller og pizza (laves nemt med færdig dej) kombineret med noget salat. Så burde der være noget for de fleste, og det er nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllupsreception bagte jeg forskellige pizzasnegle med lidt mere lækkert fyld end de klassiske tomat/ost og i hvede, fuldkorn og rugdej, de var mega populære og jeg lavede dem 1,5 måned før og smed dem i fryseren... På dagen blev de lunet løbende lige før de blev smidt på fadene.... Nemt og hurtigt på dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forslag :) Jeg bringer dem videre til manden :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Tullens dåb havde jeg lavet: 

 

  • Små cocktailpølser med bacon omkring
  • Mini pizzasnegle
  • Mini pølsehorn
  • Tærter
  • Frikadeller
  • Kartoffelsalat
  • Salatbar (salat, majs, ærter, ananas, peberfrugt, tomat, agurk, gulerod osv)
  • Roastbeef
  • Melon oa. frugt

Det var lige hvad jeg kan huske... og det var en KÆMPE succes.. folk de spiste og spise. Og både børn og voksne var vilde.

 

En del havde jeg lavet i forvejen og havde liggende klar i fryseren... og ellers blev det klaret dagen før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Charlie navngivning havde vi lavet en buffet som var tapas inspireret :) Der var mange forskellige ting, forskellige ost, pestoer, marinerede svine mørbrad, kyllinge sticks, rugbrød, brød, forskellige pølser, chokolade kage og muffins, humus, ærtemos... Husker ikke det hele men med drikkevarer kom vi ikke over ca. 3000kr og det var super lækkert!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER