MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved hvor længe babyers hud skaller og er tør?

Freya skaller især i ansigtet lige nu, men også stadig lidt ved hænder og fødder... Går det ikke over på et tidspunkt?

Ka ik huske, hvor længe det varede sidst, men det går over. Huden ska vænne sig til at være ude af maven og alt vandet :)

Du kan evt smøre med lidt creme, hvis det er meget slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler mig som den værste mor og hustru. Min fine blodprop gør så ondt at jeg ikke har sovet siden kl 4 i nat, og at jeg bare er blevet lagt på sofaen med benet hævet højt og varmepuder på.

først og fremmest er jeg en dårlig hustru, idet at jeg ikke kan hjælpe med noget i lejligheden eller med Lea udover amning. Derudover er min mand nød til at hente og bringe alt til mig da jeg ikke kan gå på benet.

Er en dårlig mor da det gør så ondt at jeg er på grænsen til at ville opgive amning, I hvertfald midlertidigt, for at kunne få noget ordentligt smertestillende. Men jo ikke sikkert Lea vil tilbage på bryst efter mme...

Ihh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig som den værste mor og hustru. Min fine blodprop gør så ondt at jeg ikke har sovet siden kl 4 i nat, og at jeg bare er blevet lagt på sofaen med benet hævet højt og varmepuder på.

først og fremmest er jeg en dårlig hustru, idet at jeg ikke kan hjælpe med noget i lejligheden eller med Lea udover amning. Derudover er min mand nød til at hente og bringe alt til mig da jeg ikke kan gå på benet.

Er en dårlig mor da det gør så ondt at jeg er på grænsen til at ville opgive amning, I hvertfald midlertidigt, for at kunne få noget ordentligt smertestillende. Men jo ikke sikkert Lea vil tilbage på bryst efter mme...

Ihh.

Hvor er det bare synd for dig! Og du er hverken en dårlig hustru eller mor, men bare en meget uheldig en af slagsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er kommet i standard behandling som betyder indsprøjtning i min. 5 dage, hvor der kommer en hjemmesygepleje(sku egentlig gøre det selv, men kan ikke det med at se nålen) og s på skal jeg spise maravan(blodfortyndende) i 6 måneder. Det skulle så opløse blodproppen, og gøre at der ikke kommer flere.

Skal så gå til tjek for blodtykkelsen hele tiden, og skal første tjek på sygehuset på tirsdag, og resultatet siger så om jeg skal have flere indsprøjtninger.

Har fået lov at ta panodil med 4-6 timers imterval i stedet for de normale 8 timer. Men er jo ikke super effektivt.

Nu har jeg ligget med benet højt i sofaen i nogle timer, og smerten er til at holde ud... Men tør godt nok ikke komme op og hoppe rundt på mine krykker selvom det vidst skulle være godt for benet.

Men min far kommer i morgen og bliver til onsdag så han kan hjælpe med Lea og så min mand kan komme på arbejde igen.

Er mere optimist lige nu, men svinger meget med smerteniveauet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er kommet i standard behandling som betyder indsprøjtning i min. 5 dage, hvor der kommer en hjemmesygepleje(sku egentlig gøre det selv, men kan ikke det med at se nålen) og s på skal jeg spise maravan(blodfortyndende) i 6 måneder. Det skulle så opløse blodproppen, og gøre at der ikke kommer flere.

Skal så gå til tjek for blodtykkelsen hele tiden, og skal første tjek på sygehuset på tirsdag, og resultatet siger så om jeg skal have flere indsprøjtninger.

Har fået lov at ta panodil med 4-6 timers imterval i stedet for de normale 8 timer. Men er jo ikke super effektivt.

Nu har jeg ligget med benet højt i sofaen i nogle timer, og smerten er til at holde ud... Men tør godt nok ikke komme op og hoppe rundt på mine krykker selvom det vidst skulle være godt for benet.

Men min far kommer i morgen og bliver til onsdag så han kan hjælpe med Lea og så min mand kan komme på arbejde igen.

Er mere optimist lige nu, men svinger meget med smerteniveauet.

Det lyder ikke sjovt, og det er så træls, når man har lyst til at lave en masse med baby, men bare ikke kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, skod dag! Freya har bare været pylret hele dagen og har ikke rigtig villet sove - heller ikke liggende på os - hun har ikke rigtig villet spise særlig meget, selvom hun ofte giver udtryk for at være sulten så spiser hun kun i 5 min og her til aften har hun så storgylpet også. Og så græder hun hysterisk uden at vi ved hvad vi skal gøre ved det... ikke sjovt.. og det er simpelthen bare så udmattende samtidig. Nu går vi en aftentur med hende når vi lige har fået spist og så håber vi hun sover godt igennem i nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, skod dag! Freya har bare været pylret hele dagen og har ikke rigtig villet sove - heller ikke liggende på os - hun har ikke rigtig villet spise særlig meget, selvom hun ofte giver udtryk for at være sulten så spiser hun kun i 5 min og her til aften har hun så storgylpet også. Og så græder hun hysterisk uden at vi ved hvad vi skal gøre ved det... ikke sjovt.. og det er simpelthen bare så udmattende samtidig. Nu går vi en aftentur med hende når vi lige har fået spist og så håber vi hun sover godt igennem i nat..

Det lyder godt nok ikke sjovt!!

Har i en strækvikle? Den er guld værd!!

Her skreg bettemanden on/off i 20 min og virkede sulten (han havde spist lige inden), så han røg i viklen og sov så lige tre timer deri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem.. Øj, sys det er svært at ligge sig til at sove mens han sover og manden sover. Hvem skal holde øje med ham den bette imens? Gisp.... Og det der med at vække ham for at amme ham kl 2,30 i nat, uh sys det er så synd, men er samtidig bange for han ikke får nok mad. Dobbeltmoralsk.. Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok ikke sjovt!!

Har i en strækvikle? Den er guld værd!!

Her skreg bettemanden on/off i 20 min og virkede sulten (han havde spist lige inden), så han røg i viklen og sov så lige tre timer deri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem.. Øj, sys det er svært at ligge sig til at sove mens han sover og manden sover. Hvem skal holde øje med ham den bette imens? Gisp.... Og det der med at vække ham for at amme ham kl 2,30 i nat, uh sys det er så synd, men er samtidig bange for han ikke får nok mad. Dobbeltmoralsk.. Hmm

Ja det er svært i starten. Men man vænne sig til det.. :)

har han så godt et sovehjertw at I er nødt til at vække ham når han skal spise? Det er da et eller andet sted dejligt. Det bliver I forhåbentlig glade for senere. Har du prøvet at strække den bare en lille smule ud over de 3 timer, for at se om han vågner selv? Så skal du ikke have det dårligt med at vække ham og det er ikke alt for længe siden han spiste.

Her var Freya ret god til selv at vågne lige omkring når der var gået 3 timer, så her var det ikke et problem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem.. Øj, sys det er svært at ligge sig til at sove mens han sover og manden sover. Hvem skal holde øje med ham den bette imens? Gisp.... Og det der med at vække ham for at amme ham kl 2,30 i nat, uh sys det er så synd, men er samtidig bange for han ikke får nok mad. Dobbeltmoralsk.. Hmm

Hehe, ja, det er mega svært at sove i starten!!

Hvorfor skal I vække ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi han ikke altid bliver helt mæt/ får nok så spiser han lidt oftere.. Men han vågnede selv i nat lige 10 min inden jeg skulle vække han så det var jo fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe sutter jeres ad gangen? Her sutter han 30-45 min pr gang. Det går meget bedre med at blive mæt nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe sutter jeres ad gangen? Her sutter han 30-45 min pr gang. Det går meget bedre med at blive mæt nu..

Her spiser han måske 10-20 min, men med lidt bøvsepause ind imellem.

Man siger at alt efter 20 min er hyggesut.

Din mælkeproduktion skal også lige helt igang osv. Så der er nok ik så meget at komme efter endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her spiser han måske 10-20 min, men med lidt bøvsepause ind imellem.

Man siger at alt efter 20 min er hyggesut.

Din mælkeproduktion skal også lige helt igang osv. Så der er nok ik så meget at komme efter endnu.

Okay :) ja det er jo nemlig det.. Ved man hvornår ens mælkeproduktion er "normal"? Eller hvornår den er rigtig i gang ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) ja det er jo nemlig det.. Ved man hvornår ens mælkeproduktion er "normal"? Eller hvornår den er rigtig i gang ..

Hvornår var det nu du fødte?

Når mælken løber til får du kæmpe og stenhårde babser. Når mælkeproduktion er faldet helt til og har fundet sit naturlige leje, vil dine bryster igen blive bløde og almindelige :) der kan godt gå nogle uger, før den er 100% etableret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med undtagelse af igår, hvor Freya kun spiste ca 5-7 min af gangen, så plejer hun at spise et sted mellem 10 og 15 min af gangen...

Når hun spiser mindre plejer jeg at bøvse hende så godt som muligt, og hvis hun ikke er faldet i søvn igen, prøver jeg at tilbyde hende mere. Men hun vil som regel ikke have mere og hvis hun spiser mere er det kun omkring 2 min... Jeg må vel gå ud fra hun så er mæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft sundhedsplejeske på besøg i dag, og Lea er vokset 3 cm, men kun taget 50 g på på 14 dage så det er ikke optimalt. :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår var det nu du fødte?

Når mælken løber til får du kæmpe og stenhårde babser. Når mælkeproduktion er faldet helt til og har fundet sit naturlige leje, vil dine bryster igen blive bløde og almindelige :) der kan godt gå nogle uger, før den er 100% etableret.

Den 12. Marts fødte jeg.. Havde stenhårde dutter i dag. Og kunne mærke nogle mælkeknuder som om brystet ikke var helt tømt. Så bad manden købe en brystpumpe i matas. Har lige pumpet ud nu, og det blev da til 70 ml i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den 12. Marts fødte jeg.. Havde stenhårde dutter i dag. Og kunne mærke nogle mælkeknuder som om brystet ikke var helt tømt. Så bad manden købe en brystpumpe i matas. Har lige pumpet ud nu, og det blev da til 70 ml i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det ikke for at være en lyseslukker, for det er bare skønt at få tømt ud ;) Men man skal passe lidt på med at malke ud for at lette, da kroppen tror, den så skal producere mere mælk og derfor kan komme til at overproducere i forhold til, hvad den lille kan spise :-) Heldogvis varer 'spændtheden' ikke ret lang tid, og så falder mælken rigtigt til :-)

Det ved jeg godt. :)

Men det er en aftale med sygehuset, fordi det ikke var nok han fik. Han blev ikke mæt. Han er en sulten gut. Men eftersom jeg kunne malke 70 ml nu, så burde det hvert fald ikke være nødvendig mere. :) det var kun lige de første dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft sundhedsplejeske på besøg i dag, og Lea er vokset 3 cm, men kun taget 50 g på på 14 dage så det er ikke optimalt. :-s

Var hun bekymret, eller hvordan? Elvira havde heller ikke taget ret meget på på den første uge, så vi er ret spændte på, hvad vægten siger, når SP kommer på onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg godt. :)

Men det er en aftale med sygehuset, fordi det ikke var nok han fik. Han blev ikke mæt. Han er en sulten gut. Men eftersom jeg kunne malke 70 ml nu, så burde det hvert fald ikke være nødvendig mere. :) det var kun lige de første dage..

Jamen så er det jo super for både mor og søn! Det er bare dejligt :) Ville nemlig de første dage have ønsket, at jeg bare kunne malke ud for at slippe for kæmpebryster :( Skal aldrig have brystimplantater ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så er det jo super for både mor og søn! Det er bare dejligt :) Ville nemlig de første dage have ønsket, at jeg bare kunne malke ud for at slippe for kæmpebryster :( Skal aldrig have brystimplantater ;)

Hehe heller ikke mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var hun bekymret, eller hvordan? Elvira havde heller ikke taget ret meget på på den første uge, så vi er ret spændte på, hvad vægten siger, når SP kommer på onsdag :)

Ikke decideret bekymret, men kommer igen torsdag. Men nu har jeg jo været meget obs på modermælken hele dagen, og hun vil til brystet konstant, så tror min mælkeproduktion er gået voldsomt ned, hvilket nok skyldes psyken oven på min blodprop.... Så må prøve at arbejde den op igen, og ellers må vi supplere med MME.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER