MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Hvad har i andre købt af d-dråber?

 

jeg har læst at nogen af dem nemt giver babyen ondt i maven, så vil da gerne købe nogen som ikke gør, men hvilke er det? 

 

Skal ud og have købt dem i dag, så må nok hellere finde ud af hvad jeg skal købe:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var noget med laksocare de hed, men de var desværre i restordre på mit apotek, så jeg har købt nogle andre.

 

Jeg synes nu ikke fra sidst at der var de store problemer med D-dråber. Det var værre med jerndråberne, men dem skal man jo heldigvis ikke give mere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad har i andre købt af d-dråber?

jeg har læst at nogen af dem nemt giver babyen ondt i maven, så vil da gerne købe nogen som ikke gør, men hvilke er det?

Skal ud og have købt dem i dag, så må nok hellere finde ud af hvad jeg skal købe:).

Vi har den fra apoteket og havde ingen problemer sidst. Vi startede stille ud med 1 dråbe et par dage, så 2 dråber af to omgang om dagen (altså en af gangen) osv. Så ku maven følge med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er d-dråber?

Babyer ska ha D-vitamin i dråbeform fra de er 14 dage gamle. Din Sundhedsplejerske vil fortælle om det, når det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan d-dråberne give luft i maven? For Felix har da godt nok kæmpet med prutter de sidste par dage. Måske man skulle have trappet langsomt op som Kami foreslår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan d-dråberne give luft i maven? For Felix har da godt nok kæmpet med prutter de sidste par dage. Måske man skulle have trappet langsomt op som Kami foreslår...

 

Skulle de kunne ja. Jeg har ihvertfald læst om flere som har haft problemer med det, og også derfor jeg helst vil have nogen som ikke gør til vores lille Lea. Så må de evt bare være dyrere :) Synes bare hun allerede har en del luft i maven uden at få dråberne, så skal jo ikke blive værre:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Freya er født for tidligt skal hun have and dråber og dem fik vi på recept fra hospitalet... Men vi var til zoneterapi i dag og hun sagde at nogle d dråber har kokosolie i og det kan åbenbart tricke noget i de smås mavet, så det er da en ting at kigge efter....

Hvad gør I med ammeindlæg? Jeg har nu prøvet flere gange at de bliver gennemblødt og gør mit tøj vådt, når jeg ammer.. Dvs det bryst hvor Freya ikke ligger ved lakterer også og synes det er meget... Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Freya er født for tidligt skal hun have and dråber og dem fik vi på recept fra hospitalet... Men vi var til zoneterapi i dag og hun sagde at nogle d dråber har kokosolie i og det kan åbenbart tricke noget i de smås mavet, så det er da en ting at kigge efter....

Hvad gør I med ammeindlæg? Jeg har nu prøvet flere gange at de bliver gennemblødt og gør mit tøj vådt, når jeg ammer.. Dvs det bryst hvor Freya ikke ligger ved lakterer også og synes det er meget... Nogle gode råd?

Når jeg kun bruger uld ammeindlæg har jeg enkelte gange oplevet det når vi ammer om natten, men ikke haft problemer med engangsindlæggene :) måske du bare laver meget mælk?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg kun bruger uld ammeindlæg har jeg enkelte gange oplevet det når vi ammer om natten, men ikke haft problemer med engangsindlæggene :) måske du bare laver meget mælk?:)

Det kan selvfølgelig godt være. Oplever også at det drypper efter jeg har været i bad...

Hvilke engangs ammeindlæg bruger du? Det kan være jeg skal prøve og se om det kan hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Freya er født for tidligt skal hun have and dråber og dem fik vi på recept fra hospitalet... Men vi var til zoneterapi i dag og hun sagde at nogle d dråber har kokosolie i og det kan åbenbart tricke noget i de smås mavet, så det er da en ting at kigge efter....

Hvad gør I med ammeindlæg? Jeg har nu prøvet flere gange at de bliver gennemblødt og gør mit tøj vådt, når jeg ammer.. Dvs det bryst hvor Freya ikke ligger ved lakterer også og synes det er meget... Nogle gode råd?

Begge de typer de havde på apoteket var med kokosolie. Hvad er alternativet? Og det er da underligt de laver dem med kokosolie hvis det ikke skulle være godt for maven?

Jeg bruger ammeindlæg fra apoteket. I en blå/grøn pakke, de hedder noget med Lano-etellerandet. De kan suge rigtig meget og føles stadig tørre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lansinoh hed de. De er gode men også dyre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan evt give de små biogaia (semper) dråber. De er gode for maven og immunforsvaret generelt og må gives til helt nyfødte.

Mht ammeindlæg så bruger jeg liberos. Det var de eneste der fungerede for mig sidst, alle de andre jeg prøvede blev gennemblødte konstant! Jeg drypper også efter bad osv.

Bruger både engangs og uld på samme tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan d-dråberne give luft i maven? For Felix har da godt nok kæmpet med prutter de sidste par dage. Måske man skulle have trappet langsomt op som Kami foreslår...

De kan give rigtig meget mavebøvl. I ka evt holde pause et par dage til der er ro i maven og så trappe op efterfølgende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan selvfølgelig godt være. Oplever også at det drypper efter jeg har været i bad...

Hvilke engangs ammeindlæg bruger du? Det kan være jeg skal prøve og se om det kan hjælpe...

Jeg har bare dem de nu havde i fakta, men er ikke de mest bløde og lækre eller noget,... men har så heller ikke så store problemer. Men kan jo nå at få endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan give rigtig meget mavebøvl. I ka evt holde pause et par dage til der er ro i maven og så trappe op efterfølgende :)

Nu fandt jeg nogle Lactocare på nettet. Så holder vi lige en pause et par dage indtil de kommer med posten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan jeg også anbefale D-pearls som heller ikke er lavet på kokosolie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange bleer bruger i ca. Om dagen her i den første tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh har overvejet det samme :-) vil tro 8 :-) intet som at tisse i en ny ble (eller på håndklædet når bleen lige er af ) :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya bliver skiftet et sted mellem 8 og 10 gange om dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min mand ved at tage på arbejde for første gang efter fødslen. Det bliver underligt at være alene med Lea.

Er det noget i andre bekymre jer om? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min mand ved at tage på arbejde for første gang efter fødslen. Det bliver underligt at være alene med Lea.

Er det noget i andre bekymre jer om? :-)

Min mand og den store pige er også lige taget afsted. Han startede med en uges barsel og har så en uge mere i næste uge :)

Jeg bekymrer mig ikke, ikke så længe han afleverer den store. Jeg er mere nervøs for, når jeg ska til at aflevere hende og få det til at passe med baby også...

Men altså, det er altid lidt underligt at være helt alene med baby i starten, synes jeg.!

Er du ok med at være alene nu? Eller bekymrer du dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og den store pige er også lige taget afsted. Han startede med en uges barsel og har så en uge mere i næste uge :)

Jeg bekymrer mig ikke, ikke så længe han afleverer den store. Jeg er mere nervøs for, når jeg ska til at aflevere hende og få det til at passe med baby også...

Men altså, det er altid lidt underligt at være helt alene med baby i starten, synes jeg.!

Er du ok med at være alene nu? Eller bekymrer du dig?

Ind til videre går det fint ;-) vi har bare sovet og nu spiser hun... Men føler mig noget ensom. :-s

Men hvis noget sku gå galt kan jeg ringe til manden og han kan være hjemme på en times tid.

Var du ikke bekymret først da du sku være alene med jeres første barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind til videre går det fint ;-) vi har bare sovet og nu spiser hun... Men føler mig noget ensom. :-s

Men hvis noget sku gå galt kan jeg ringe til manden og han kan være hjemme på en times tid.

Var du ikke bekymret først da du sku være alene med jeres første barn?

 

Jeg kan sagtens følge din bekymring og også det med at føle sig lidt alene, selvom man har det lille vidunder  :)  Jeg er ikke bekymret for det nu, men det er helt sikkert fordi, jeg har prøvet det før.

Ved min søn tænkte jeg meget på, om nu vi kunne få den rigtige rytme op at køre, og hvad jeg skulle lave med ham for at give ham nok stimuli som samtidig ikke blev for meget. Og kunne jeg nu aflæse alle hans signaler osv....  :blink  Men det kom hurtigt op at køre, og jeg fandt også ud af virkelig at nyde de stunder, hvor han sov.

Jeg havde enormt meget glæde af min mødregruppe, så hvis der er sådan en i dit område, vil jeg klart anbefale det. Det var bare så hyggeligt at mødes, og man blev "tvunget" lidt til at gøre en masse selv fx tage i svømmehallen, hvilket jeg ellers nok ikke ville have gjort. Og når man så mødtes, kunne man også sidde der og svælge i babysnak, og der var noget at se frem til, som man ikke selv behøvede at opfinde  :)

Jeg håber, du får en rigtig god første dag bare jer to  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind til videre går det fint ;-) vi har bare sovet og nu spiser hun... Men føler mig noget ensom. :-s

Men hvis noget sku gå galt kan jeg ringe til manden og han kan være hjemme på en times tid.

Var du ikke bekymret først da du sku være alene med jeres første barn?

Nej, faktisk ikke. Der havde min mand fire ugers barsel, så vi havde fået opbygget en ret god rytme inden han sku på job igen. Og jeg var kommet i mødregruppe osv allerede.

Jeg startede også hurtigt til babyrytmik og babysvømning, så jeg lavede noget fast minimum to gange om ugen.

Synes hurtigt vi kom ind i en rytme uden at det blev for meget. Jeg vænnede mig hvert fald hurtigt til det.

Når baby bliver større og har længere vågen perioder kommer tiden også til at flyve afsted! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER