MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Er der nogle af jer der kender en god Webshop som forhandler strømpebukser til drenge?? Altså fx med biler, dyr el.lign. Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle.

Og vi har meget langt til nærmeste babysam, ønskebærn osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manden var til jobsamtale i dag og fik jobbet, han skal med på oplæring allerede på lørdag, og så skal han begynde på kursus på mandag. Så det kørsel han har om manden må jeg så overtage (tager min svigerfar med som selvskab ) mens manden er på kursus fra 8-16 og det er han så alle hverdage i næste uge, dvs os om tirsdagen hvor vi ellers skulle på rådhuset og vies, så jeg ringede fluks til præsten for at høre om det egenlig var muligt at lave et surprise bryllup efter selve dåben og så overrask hele familien. Det ville hun lige vende med organisten som sef. Har fri i dag og så vil hun ringe i morgen med svaret. Og når jeg nu skal overtage manden kørsel mandag hvor vi skal afsted kl 5 om morgen så har jeg bedt min mor om at passe Klaudia fra søndag aften og så frem til mandag eftermiddag. Heldigvis har vi masser af frossen mælk i fryseren. Men ej hvor jeg håber vi kan blive gift i kirken og tage røven på familien, nu skal jeg bare finde en billig brudekjole, overvejer at tjekke den blå avis...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden var til jobsamtale i dag og fik jobbet, han skal med på oplæring allerede på lørdag, og så skal han begynde på kursus på mandag. Så det kørsel han har om manden må jeg så overtage (tager min svigerfar med som selvskab ) mens manden er på kursus fra 8-16 og det er han så alle hverdage i næste uge, dvs os om tirsdagen hvor vi ellers skulle på rådhuset og vies, så jeg ringede fluks til præsten for at høre om det egenlig var muligt at lave et surprise bryllup efter selve dåben og så overrask hele familien. Det ville hun lige vende med organisten som sef. Har fri i dag og så vil hun ringe i morgen med svaret. Og når jeg nu skal overtage manden kørsel mandag hvor vi skal afsted kl 5 om morgen så har jeg bedt min mor om at passe Klaudia fra søndag aften og så frem til mandag eftermiddag. Heldigvis har vi masser af frossen mælk i fryseren. Men ej hvor jeg håber vi kan blive gift i kirken og tage røven på familien, nu skal jeg bare finde en billig brudekjole, overvejer at tjekke den blå avis...

Hold da op, tillykke med nyt job til manden :D lækkert.

Håber for jer at det kan lykkes med at blive gift samtidig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der kender en god Webshop som forhandler strømpebukser til drenge?? Altså fx med biler, dyr el.lign. Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle.

Og vi har meget langt til nærmeste babysam, ønskebærn osv..

http://www.buksetrolden.dk/shop/stroempebukser-276c1.html

http://www.raskerollinger.dk/shop/stroemper--bukser-100c1.html

Det er dem jeg lige umiddelbart kender :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

flot så har jeg skrevet et mega langt indlæg og så kommer jeg til at slette hele lortet... suk, jeg prøver igen...

Jeg vil et eller andet sted gerne amme men samtidig er rigtig meget stresset over barnedåben og havde i eftermiddags et melt down og havde mest af alt lyst til at aflyse hele lortet og grave mig ned i et dybt hul sammen med manden og datteren... jeg stresser fordi min mor gerne vil have det skal være perfekt og det vil jeg også gerne selv have det er, nok mest fordi min familie fra polen kommer og dem har jeg ikke set i 2 måske 3 år. plus min fætter som er bosat i irland kommer med hans kæreste (som jeg btw aldrig har mødt) og ham har jeg ikke set i 5 år. så ikke nok med jeg er stresset over bla. min too do liste er 1,5 side a4 ark, så har vi en tiger på besøg = meget pylret pige og hvor amningen ikke har fungeret den sidste uge og barnedåb som er lige om hjørnet. så jeg ved ikke om det er bare er mig der vælger den nemme løsning at hun skal være flaske barn fordi mit hoved er ved at stå af og derfor nok os at aminingen ikke fungere fordi jeg er stresset og at jeg ikke har mælk nok. jeg malker ud pt men ikke nok til at booste produktionen, kun til at holde den ved lige.... men i dag lå jeg ned og ammede og det fungerede okay men synes ikke rigtig hun fik nok og jeg byttede til det andet bryst så gad hun slet ikke spise mere og sådan er det hver gang. det går okay ved bryst 1 men når hun ligges til bryst 2 så gider hun ikke mere. hun får min mælk på flaske og så når jeg føler der er tid og ro til det så prøver jeg at ligge hende til, nogle gange fungere det andre gange gør det ikke og så hendes flaske inden hun skal sove er syrnet allomin for at hjælpe på fordøjelsen da hun jo får jern tilskud samt d-dråber og derfor har tildens til at få ondt i maven. jern får hun efter sundhedstyrelsens anbefalinger pga lav fødselsvægt.

lige nu kan jeg ikke sove fordi jeg sov på sofaen i eftermiddags/aften efter mit meltdown. kom her til aften til at tænke på at vi egenlig havde glemt at invitere min stedfars børn til dåben, krise, så ringe til min mor og snakke med hende. og derefter til min stedfar og forklare situationen, han tog det nu meget pænt selvom sagde at han troede det var fordi vi ikke ville have hans børn med (det skal så os siges at de er 21,18 og 15 og kun ham på 15 besøger sin far regelmæssigt og at vi stort set aldrig ser dem andet end til jul hver 2. år), jeg bortforklarede det med amme hjerne. så han ville lige skrive en sms til hans børn om at han havde glemt at sige til dem at de er inviteret til barnedåben. Han havde godt nok snakket med min mor om det og tja hun havde så givet ham grunden at de 2 store er flyttet hjemme fra og at vi aldrig ser dem så derfor var de nok ikke inviteret... men fuck hvor er det egenlig pinligt og manden havde sådan set os glemt alt om dem, nå men det blev opdaget inden jeg fik bestilt service og mad så det er nu heldigt nok. og så må i godt krydse fingre i morgen, der skal manden til jobsamtale på en lørdags stilling som lastbil chauffør. jeg håber han får det og at der med tiden måske kommer flere vagter på fx. sommerferie afløser. så lige nu er jeg ved at vaske hans bukser for jeg har fuldstændigt glemt at vasketøj i denne uge fordi vi har rendt til det ene og det andet arangement men de kører på et quick program og er snart færdige og så en tur i tørretumbleren....

Hvem definerer, hvad der er perfekt? Og hvem bestemmer, at det skal være perfekt?

Det er en barnedåb, en fest for barnet.. Ka du mon acceptere, at amning osv kokser lidt og så sætte fokus ind der?

I min verden er en perfekt barnedåb afslappet, stille og rolig med god mad og hygge. Pynt osv er ik det vigtigste.. Måske ska du lave en prioriteringsliste?

Jeg glemte også min onkels kæreste til barnedåb, haha!! Hov :D Ammehjernen fik skylden og hun var såmænd med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden var til jobsamtale i dag og fik jobbet, han skal med på oplæring allerede på lørdag, og så skal han begynde på kursus på mandag. Så det kørsel han har om manden må jeg så overtage (tager min svigerfar med som selvskab ) mens manden er på kursus fra 8-16 og det er han så alle hverdage i næste uge, dvs os om tirsdagen hvor vi ellers skulle på rådhuset og vies, så jeg ringede fluks til præsten for at høre om det egenlig var muligt at lave et surprise bryllup efter selve dåben og så overrask hele familien. Det ville hun lige vende med organisten som sef. Har fri i dag og så vil hun ringe i morgen med svaret. Og når jeg nu skal overtage manden kørsel mandag hvor vi skal afsted kl 5 om morgen så har jeg bedt min mor om at passe Klaudia fra søndag aften og så frem til mandag eftermiddag. Heldigvis har vi masser af frossen mælk i fryseren. Men ej hvor jeg håber vi kan blive gift i kirken og tage røven på familien, nu skal jeg bare finde en billig brudekjole, overvejer at tjekke den blå avis...

Tillykke med job til manden!!

Jeg har min brudekjole til salg faktisk. Hvilken pris er billig for dig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun sover igennem om natten, og SP har bedt os lade være med at vække hende. Tror at i dag bliver em ammedag i seng. Hun har lige spist hos mig (+ lavet en vabel) og bagefter sendte mig de største smil...

Kan du muligvis amme hende inden hun melder sig? Sådan at hun ik når at blive utålmodig? Her ka det godt gå i hårknude, hvis Julius er for sulten hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden var til jobsamtale i dag og fik jobbet, han skal med på oplæring allerede på lørdag, og så skal han begynde på kursus på mandag. Så det kørsel han har om manden må jeg så overtage (tager min svigerfar med som selvskab ) mens manden er på kursus fra 8-16 og det er han så alle hverdage i næste uge, dvs os om tirsdagen hvor vi ellers skulle på rådhuset og vies, så jeg ringede fluks til præsten for at høre om det egenlig var muligt at lave et surprise bryllup efter selve dåben og så overrask hele familien. Det ville hun lige vende med organisten som sef. Har fri i dag og så vil hun ringe i morgen med svaret. Og når jeg nu skal overtage manden kørsel mandag hvor vi skal afsted kl 5 om morgen så har jeg bedt min mor om at passe Klaudia fra søndag aften og så frem til mandag eftermiddag. Heldigvis har vi masser af frossen mælk i fryseren. Men ej hvor jeg håber vi kan blive gift i kirken og tage røven på familien, nu skal jeg bare finde en billig brudekjole, overvejer at tjekke den blå avis...

Tillykke med jobbet til manden.

Håber brylluppet lykkedes for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge blev vaccineret igår, så vi havde en aften og nat med en meget trist dreng. Han fik feber 38,8 og var noget pylret. Heldigvis ville han gerne spise og var ikke apatisk, så var ikke rigtig nervøs bare bekymret for ham. Det meste af natten ville han ikke sove for sig selv, men kun hos mig. Synes stadig han er pylret idag.

Hvor lang tid har jeres børn været påvirket af vaccinen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge blev vaccineret igår, så vi havde en aften og nat med en meget trist dreng. Han fik feber 38,8 og var noget pylret. Heldigvis ville han gerne spise og var ikke apatisk, så var ikke rigtig nervøs bare bekymret for ham. Det meste af natten ville han ikke sove for sig selv, men kun hos mig. Synes stadig han er pylret idag.

Hvor lang tid har jeres børn været påvirket af vaccinen?

Her vAr han pylret 2 døgn efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med job til manden!!

Jeg har min brudekjole til salg faktisk. Hvilken pris er billig for dig? :)

Mit budget er 1000 kr for kjole, skørt og slør hvis det kan lade sige gør, jeg skal prøve en idag 15 km fra hvor vi bor. Hvad str er din? Jeg bruger str 44 måske 46...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten præsten ringede og sagde det snildt kunne lade sig gøre, så vi skal giftes d. 28 jubiiiiiiii

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten præsten ringede og sagde det snildt kunne lade sig gøre, så vi skal giftes d. 28 jubiiiiiiii

Dejligt, tillykke :D fed surprise for familien :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit budget er 1000 kr for kjole, skørt og slør hvis det kan lade sige gør, jeg skal prøve en idag 15 km fra hvor vi bor. Hvad str er din? Jeg bruger str 44 måske 46...

Str 44 og så er den syet lidt ind. Var gravid til brylluppet. Der er snore bagpå, så den kan tilpasses kroppen.

Hvor i landet bor du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft fat i lægen i dag. Nu har vi behandlet Magnus for svamp siden hans 5-ugers undersøgelse. Det er gået væk i munden, men det vil bare ikke forsvinde fra rumpen :( så nu har vi fået noget andet til at smøre med. Håber virkelig det hjælper. Suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre også problemer med at baby konstant skiftevis sutter og slipper? De sidste dage har han om aftenen især, suttet/spist i ca 5 min og så begynder at slippe og kigger op på mig og smiler, sutter 2-5 gange og slipper igen og kigger op enten på mig eller ud i rummet. Ofte med smil eller grin. Det virker som om han synes det er sjovt at lege med brystet? :s bruger jo suttebrikker så det er faktisk ret træls da de jo så ryger af hele tiden..

Nogle gange prøver jeg at tage ham fra, men ofte bliver han ked af det så.. Nogle gange lader jeg ham ligge, så falder han måske i søvn, og ellers sutter han videre når han er færdig med at sutte/slippe. Troede egentlig først det var fordi han blev sur over mælken ikke løb fordi han var mere sulten, men hvis jeg prøver med fingrene kommer der stadig mælk ud. Det virker som om det ofte er ved den fede mælk han gør det, lidt som en protest for at skulle arbejde for sagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre også problemer med at baby konstant skiftevis sutter og slipper? De sidste dage har han om aftenen især, suttet/spist i ca 5 min og så begynder at slippe og kigger op på mig og smiler, sutter 2-5 gange og slipper igen og kigger op enten på mig eller ud i rummet. Ofte med smil eller grin. Det virker som om han synes det er sjovt at lege med brystet? :s bruger jo suttebrikker så det er faktisk ret træls da de jo så ryger af hele tiden..

Nogle gange prøver jeg at tage ham fra, men ofte bliver han ked af det så.. Nogle gange lader jeg ham ligge, så falder han måske i søvn, og ellers sutter han videre når han er færdig med at sutte/slippe. Troede egentlig først det var fordi han blev sur over mælken ikke løb fordi han var mere sulten, men hvis jeg prøver med fingrene kommer der stadig mælk ud. Det virker som om det ofte er ved den fede mælk han gør det, lidt som en protest for at skulle arbejde for sagen..

Det gør Magnus også indimellem. Jeg synes det er vildt sødt :wub så vidt jeg husker er det meget normalt (mener bestemt jeg har læst om det i bogen om tigerspring).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Str 44 og så er den syet lidt ind. Var gravid til brylluppet. Der er snore bagpå, så den kan tilpasses kroppen.

Hvor i landet bor du?

jeg bor vest for aalborg, men prøvede en i dag som jeg købte for 1000 kr selvom den var lige til den lille side, men tror det kommer til at gå, min mor prøvede lige at give mig den på og selvom hun kommenterede at den lige var til den lille side så, så jeg smuk ud i den, så måtte lige knibe en tåre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge blev vaccineret igår, så vi havde en aften og nat med en meget trist dreng. Han fik feber 38,8 og var noget pylret. Heldigvis ville han gerne spise og var ikke apatisk, så var ikke rigtig nervøs bare bekymret for ham. Det meste af natten ville han ikke sove for sig selv, men kun hos mig. Synes stadig han er pylret idag.

Hvor lang tid har jeres børn været påvirket af vaccinen?

Freya var påvirket på dagen og dagen efter. Der var mest bare feber. Hun opførte sig rimelig normalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre også problemer med at baby konstant skiftevis sutter og slipper? De sidste dage har han om aftenen især, suttet/spist i ca 5 min og så begynder at slippe og kigger op på mig og smiler, sutter 2-5 gange og slipper igen og kigger op enten på mig eller ud i rummet. Ofte med smil eller grin. Det virker som om han synes det er sjovt at lege med brystet? :s bruger jo suttebrikker så det er faktisk ret træls da de jo så ryger af hele tiden..

Nogle gange prøver jeg at tage ham fra, men ofte bliver han ked af det så.. Nogle gange lader jeg ham ligge, så falder han måske i søvn, og ellers sutter han videre når han er færdig med at sutte/slippe. Troede egentlig først det var fordi han blev sur over mælken ikke løb fordi han var mere sulten, men hvis jeg prøver med fingrene kommer der stadig mælk ud. Det virker som om det ofte er ved den fede mælk han gør det, lidt som en protest for at skulle arbejde for sagen..

Hmm ikke så meget. .. har prøvet det nogle få gange. Men det er når hun er ved at være færdig.. det betyder ikke så meget her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Magnus også indimellem. Jeg synes det er vildt sødt :wub så vidt jeg husker er det meget normalt (mener bestemt jeg har læst om det i bogen om tigerspring).

Ja, det ender jo også altid med at jeg sidder og griner og smiler til ham.. ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elisamus jeg har haft det lidt lige som dig med amning. Og jeg kunne bare ikke overskue at sidde hver 2. time og pumpe ud, kom ikke ud blandt andre. Så her er han blevet flaskebarn - dog spiser han af mig to-tre gange om morgen, gerne kl 5 - 7 - 9 og så er det slut, så vil han ikke mere. Så jeg pumper ud når tiden er til det i løbet af dagen, gider ikke stresse over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elisamus jeg har haft det lidt lige som dig med amning. Og jeg kunne bare ikke overskue at sidde hver 2. time og pumpe ud, kom ikke ud blandt andre. Så her er han blevet flaskebarn - dog spiser han af mig to-tre gange om morgen, gerne kl 5 - 7 - 9 og så er det slut, så vil han ikke mere. Så jeg pumper ud når tiden er til det i løbet af dagen, gider ikke stresse over det.

Vi var igennem tigerspring 3 i sidste uge, og hold nu op det var hårdt Jeg kunne ikke gøre nogle ting overhovedet i løbet af dagen Så er glad for at vi er ved at være tilbage i gammel rytme

Vi skal giftes til dåben, overraskelse. Men jeg skal ikke have hvid kjole osv. Det er udelukkende hans dag og vi gør det kun for at sikre hinanden. Vi har været sammen i 4,5år og forlovet i 2 år

Vi/mig har besluttet at jeg skal stå hvis brud, for det er mit store ønske men jeg tager nok kjolen af når vi kommer hjem og så igen hvis skal danse brudevals... Det er nok min plan. Heldigvis lånte jeg skørtet og købte kjole og strømpe bånd for 1000 kr., så kjolen skal bare renses og så går det nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg kom hjem efter have prøvet kjolen, så blev jeg ringet af en afdeling på Sygehuset, at jeg havde sendt dem en ansøgning og de nu sad og ventede på mig for jeg skulle til samtale. Havde jeg ikke modtaget noget brev øhhhhh nej det har jeg ikke... Nåh men kan jeg komme på fredag, der skal jeg godt nok til lægen, men jeg kan da komme nu hvis det. Så hørte jeg at der sagt i baggrunden hun kan komme nu) så 45 min senere stod jeg og skulle til samtale. Samtalen gik godt, jeg fik ros for st kunne komme så hurtigt og de synes at jeg havde klaret det godt. Jeg sagde jamen det må jo komme fra hjertet af når man nu ikke har kunne forberede sig på det. Jeg hører noget i næste uge ang jobbet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende med jobsamtalen elisamushåber du får det. Tillykke med jeres snart bryllup.

Vi er gift og holder barnedåb på vores 1års bryllupsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER