Guest

Samme køn eller en af hver

Samme køn eller en af hver?    46 members have voted

  1. 1. Har du en af hver eller samme køn?

    • En dreng og en pige
      16
    • To drenge
      8
    • To piger
      12
    • Jeg har 3 børn og svarer på næste spørgsmål :)
      10
  2. 2. Hvis du har 3 børn hvordan er fordelingen?

    • 3 drenge
      3
    • 3 piger
      3
    • 1 dreng og 2 piger
      3
    • 2 drenge og 1 pige
      1
    • Jeg har kun 2 børn :)
      36

Please sign in or register to vote in this poll.

28 indlæg i dette emne

Da jeg startede MG op denne gang påstod den sundhedsplejerske der var med at det var mest normalt at få to af samme køn. Men i den gruppe er der 4 der har en af hver og kun 2 har to af samme køn. Derfor kom jeg til at tænke på hvordan fordelingen egentlig er herinde :)

 

Så har du en af hver, to af samme køn eller flere? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en dreng og en pige.

 

Min mand har en bror og jeg har en søster. Min mands bror har 2 drenge, så I vores familie er det "normalt" at få samme køn og min svigermor var overbevidst om, at hendes drenge "kun" kunne lave drenge, så stor var hendes overraskelse da vi ventede en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to piger :)

Jeg har hørt det mere gælder med det tredje barn, altså at har man to af samme køn er sandsynligheden for en mere af det køn højere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv to piger. Biologisk har jeg en bror og min mand har to søstre. Min mor har to brødre og min far havde to søstre og 4 brødre. Min mands far har 2 brødre og min mands mor har en søster.

Umiddelbart tror jeg at jeg kender flere der har (mindst) en af hver end af dem som kun har samme køn, men det er vist relativt ligeligt fordelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en af hver :)

Min mor og hendes 2 brødre har kun piger (2-2-3), men min moster har 2 drenge. Min far har to piger med min mor og to drenge med min stedmor. Hans tvillingebror har to drenge og hans storebror har to piger :)

I min Mg med Laura er vi 2 med en af hver, en har 2 drenge og en pige, 1 har to piger.

Jeg ved ikke helt om man virkelig kan sætte det op på den måde for er der ikke 50/50 hvergang man blir gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her venter vi jo på dreng nr. 3 ;) Og samtidig venter min bror og svigerinde på pige nr. 3.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3 drenge svigerfar har 4 brødre.

Min mand har en søster, så de var en af hver.

Min mor har kun en søster og min far en bror så det var 2 ens. Og jeg skal har en søster

Og 2 brødre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To dejlige piger! ;)

Men det er lidt sjovt... Mads' mor har to sønner (Mads og Finn)

Hun har en bror Poul og han har to døtre! (Vinnie og Vicky)

Mads har to piger.

Finn har (indtil videre) en datter.

Vicky venter sit første barn, som er en dreng! (Vinnie døde af kræft for 10år siden)

giver det mening :chin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok ikke født den yngste endnu ;) Men her er det en dreng og en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en af hver, sammen, men manden har 2 piger fra før ;) Vi troede også hans 4. Blev en pige, sådan rent logisk, men det blev det så ikke.

Jeg kommer fra en familie, hvor vi er 2 piger. Min mor har/havde 4 søskende; 3 drenge og 1 pige. Min far havde 3 søskende; 1 pige, 2 drenge.

Manden har 4 søskende; 2 drenge og 2 piger- der er dog ingen af dem der har samme far ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skægt at læse hvordan fordelingen er både hos jer selv men også i familien. Selv har jeg en bror. Min far havde to søskende og der var 1 pige og 2 drenge og min mor har en bror.

Jonas har to brødre. Hans ene bror har 1 pige og 2 drenge, mens den anden kun har 1 dreng endnu. Hans mor har 1 bror og hans far har 3 brødre. 

 

Så her er det også rimelig blandet hvordan det er fordelt. 

 

Til gengæld er det i vennekredsen faktisk mest af samme køn nu jeg tænker over det.  1 par har 2 drenge og 3 par 2 piger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med os med 4 børn  :rolleyes  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farmor havde 4 sønner. Min mormor havde 3 døtre. I næste generation på begge sider er det fuldstændig blandet, alle har mindst en af hver køn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med os med 4 børn :rolleyes :D

undskyld :D troede faktisk ikke nogen herinde havde mere end tre biologiske :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillebror er dog stadigvæk inde i maven, men når han kommer ud har jeg en af hver :)

Min biologiske far har tre døtre(2 med en anden end min mor) og min mor har en datter(mig og så mine lillebrødre)

Min ene søster har 2 drenge og en pige, mens den anden har 2 piger og en dreng.

Rasmus er enebarn og har faktisk kun 2 fætre til sammen på begge sidder af familien, mens han har 8 kusiner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvor validt det er, men ifølge videnskab.dk er der noget om snakken.

Angiveligt kan det have noget med sædkvaliteten at gøre. Ifølge denne artikel http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/kan-jeg-pavirke-om-jeg-far-en-dreng-eller-en-pige giver god sædkvalitet drengebørn, mens dårlig sædkvalitet giver pigebørn.

Har man drenge i forvejen er chancen for en dreng større næste gang (og det samme med piger)..

Lidt sjovt. :)

Jeg har selv en bror mens manden har en søster :) Vi er ved første barn, så ved naturligvis ikke hvordan fordelingen bliver endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 2 drenge og en pige på vej.. Så jeg har svaret 2 drenge og 1 pige, selvom hun ikke er født endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to piger fra et tidligere forhold og 1 pige med min kæreste. Så ved ikke om sandsynligheden i 3 af samme køn gælder her, når det ikke er samme far til alle 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to piger fra et tidligere forhold og 1 pige med min kæreste. Så ved ikke om sandsynligheden i 3 af samme køn gælder her, når det ikke er samme far til alle 3

Det gør det ikke. Det er jo sædcellen, der afgør om barnet bliver en dreng eller en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det ikke. Det er jo sædcellen, der afgør om barnet bliver en dreng eller en pige :)

Men det er stadig lidt sjovt at vi har 3 af samme køn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved endnu ikke hvad køn nr 2 bliver, men skal jeg følge min mødregruppe statistik bliver det en dreng mere.

I min mg er der 6 børn, 3 drenge og 3 piger. alle pigerne har en søster, den ene dreng har en bror, den anden dreng har to brødre, og så er der Lucas der snart får en lillebror/lillesøster. Så jeg er spændt på om vi kommer til at følge den statistik, eller om vi bryder den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er stadig lidt sjovt at vi har 3 af samme køn :)

Sådan var det jo også for min mand; han er far til 3 tøser også kom knægten som den sidste, meget overraskende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på, hvad jeg kan svare i denne her tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på, hvad jeg kan svare i denne her tråd :)

 

Også mig :) Altså spændt på hvad du kan svare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på, hvad jeg kan svare i denne her tråd :)

:ditto !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER