HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Så kan vi vist godt få startet denne smalltalk tråd  :)

 

Tænker det kunne være godt at præsenterer os selv, ved ikke om det bare er mig der er lidt for hippie og elsker at sidde i rundkreds og "dele med gruppen" :D  :P

 

Om mig kan fortælles at jeg er 26 år, kærester med M igennem 2 år men har fjollet rundt med ham i 4 år  :D 
Jeg har (i følge mig selv) termin d. 2. november. Blev gravid for knap 1 år siden (ikke planlagt), det endte med en  SA for 9 mdr siden, og har haft gang i PB lige siden..

Bor i en lille hyggelig by ved havet hvor vi har hus og 2 skønne hunde. Uddannet serviceøkonom men arbejder som pædagogisk medarbejder på et asylcenter for uledsagede flygtningebørn og unge i alderen 12 - 18. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super god idé... :glad

 

Jeg er 27 år, når at blive 28 inden termin rammer...

Jeg studere til sygeplejerske, som jeg er færdig med til juni... :) Jeg bor sammen med min mand, som jeg har været gift med i ½ år og været sammen med i fire år.. (Dog fjollet med siden.... Puuuha... I snart 14 år... :badgirl )

Vi har forsøgt at siden jeg smed ppillerne i start december, og har efter egne udregninger termin 8 november... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft 2 streger på mine test, og burde ud fra egne udregninger have termin omkring 4 november 2015.

 

Min kæreste og jeg har forsøgt siden november, og det er vores første som jeg venter.

Arbejder til daglig som lægesekretær på hospital.

 

Er så spændt på at sige det til både de kommende bedsteforældre og ikke mindst veninderne :)

 

Jeg var forbi lægen i går og fik tid til samtale d. 17/3 - ih det bliver så spændende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft 2 streger på mine test, og burde ud fra egne udregninger have termin omkring 4 november 2015.

 

Min kæreste og jeg har forsøgt siden november, og det er vores første som jeg venter.

Arbejder til daglig som lægesekretær på hospital.

 

Er så spændt på at sige det til både de kommende bedsteforældre og ikke mindst veninderne :)

 

Jeg var forbi lægen i går og fik tid til samtale d. 17/3 - ih det bliver så spændende ;)

Velkommen til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv lige at se et kup jeg gjorde mig i kvickly... der er for omtrent 200 kroner i normal pris... og så er de neutrale da vi ikke vil vide kønnet.. :)

post-11156-0-88739000-1425570278_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv lige at se et kup jeg gjorde mig i kvickly... der er for omtrent 200 kroner i normal pris... og så er de neutrale da vi ikke vil vide kønnet.. :)

attachicon.gif2015-03-05 16.45.32.jpg

 

Dét er pudsigt! Jeg har købt selv samme sutteflasker på tilbud i Føtex  :D  Dog ikke lige så billigt  <_<

 

Hvad har i ellers købt af ting og sage?  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne simpelthen ikke lade være.. synes det var alt for billigt til ikke at gøre det... selvom manden synes det måske er lidt for tidligt... hahaha...

faktisk kun det set som jeg gav ham da samme med den positive gtest...

post-11156-0-43497900-1425579313_thumb.j

Hvad med jer andre? Hvad har i købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke købt noget endnu, venter til efter NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig!! Fra nu af skal man ikke gå glip af et godt tilbud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke købt noget endnu, venter til efter NF

 

Måske egentlig meget fornuftigt... men for vores vedkommende behøver vi jo ikke at vide kønnet og nu ved vi at vi kan - så nu kunne jeg ikke modstå fristelsen... :)

 

Helt enig!! Fra nu af skal man ikke gå glip af et godt tilbud

Jeg har allerede tøj til de første måneder også fordi jeg har været gravid tidligere OG har lavet en del pre-shopping i mellemtiden jeg har købt barnetsbog som går allerede fra positiv test og så har jeg købt et par søde historier som passer til barnetsbog.. Ved ikke om du kender "hvor højt tror du jeg elsker dig" historierne, de er i hvert fald bare søde❤

Nej for pokker... Eneste problem er at jeg ikke er berettiget su de sidste tre måneder af min uddannelse, så vi går virkelig sparetider i møde... :boo :sm

Nej dem kender jeg ikke... Hvad går de ud på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske egentlig meget fornuftigt... men for vores vedkommende behøver vi jo ikke at vide kønnet og nu ved vi at vi kan - så nu kunne jeg ikke modstå fristelsen... :)

 

Nej for pokker... Eneste problem er at jeg ikke er berettiget su de sidste tre måneder af min uddannelse, så vi går virkelig sparetider i møde... :boo :sm

Nej dem kender jeg ikke... Hvad går de ud på?

 

Uh! Det lyder bestemt ikke rart! Men det er også en god grund til at gå efter de gode tilbud  :) Kender du nogen du kan arve lidt af også? - Det er jo altid godt  :) 

Jamen de handler om store hare og lille hare som prøver med ord at beskriver hvor højt de elsker hinanden, det er de sødeste bøger  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé :)

 

Jeg er ikke så hemmelig, da jeg har været herinde siden graviditeten med vores store datter :) Jeg hedder Theresa og blev gift med min mand, William d. 27/8-11 efter bare et års kæresteri. Vi er begge 25 år. Vi gik igang med første babyeventyr kort tid før brylluppet, og d. 27/12-12 blev vores store datter, Clare født. Da hun var 11 måneder besluttede vi, at vi ville have en mere, og jeg blev gravid i første cyklus, som endte i en SA, herefter gik der et halvt år før jeg blev gravid igen. I november mistede vi desværre vores lille datter, som blev født 27/11, da vi skulle have været 20+0. Nu er vi her så igen, og håber på bedre held denne gang.

Jeg arbejder deltid i svigermors børnetøjsbutik og min mand arbejder i IT-afdelingen i en større virksomhed i området.

 

Første lægetid har vi d. 31/3, hvor jeg er 8+3. Vi har efterfødselssamtale efter fødslen af vores lille datter, Cara, 26/3, hvor vi får mere at vide om hvilke tiltag vi bliver tilbud som følge af vores historik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper med på vognen :balloons

Jeg testede positiv lørdag den 21 februar, hvor jeg var 3+4. Idag er jeg 5+5 og jeg er så småt begyndt selv at tror på det :wub

 

Jeg er 27 år, og når at blive 28 inden baby kommer til verden.

Jeg arbejder i energibranchen. Jeg bor sammen med min mand, som jeg har været gift med i ½ år, men vi har boet sammen i 8½ år :)

 

Det er vores første barn, og vi har været igang med PB siden august '14 - dog havde vi en pause i efteråret, fordi jeg blev ramt af sygdom.

 

Efter mine egne beregninger har jeg termin den 3. november - og vi GLÆDER os helt fantastisk meget :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører også til herinde.

Jeg er 31 år, og når at blive 32 inden baby kommer.

Jeg er gift med L, og har været det i halvandet år. Vi har været sammen i 6 år. Dette er vores første fælles barn. L har en datter fra tidligere på 11 år. Vi har været i gang med PB siden september 2009, så dette barn er længe ventet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil også præsentere mig, dog som anonym indtil det er afsløret at vi venter os igen :)

Jeg er 30 år, bor i Hvidovre sammen med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 12 år og gift i 5.

Vi har en pige på 3,5 år og har i denne uge fået positiv test :)

Vi har prøvet de sidste 5 måneder at blive gravide

Hvis alt går vel, har jeg termin den 9 november 2015.

Denne graviditet er lidt anderledes end sidste da jeg har kvalme men om eftermiddagen... Havde ingen kvalme sidst.

glæder mig til at følge med jer :)

I får den lige igen herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé :)

 

Jeg er ikke så hemmelig, da jeg har været herinde siden graviditeten med vores store datter :) Jeg hedder Theresa og blev gift med min mand, William d. 27/8-11 efter bare et års kæresteri. Vi er begge 25 år. Vi gik igang med første babyeventyr kort tid før brylluppet, og d. 27/12-12 blev vores store datter, Clare født. Da hun var 11 måneder besluttede vi, at vi ville have en mere, og jeg blev gravid i første cyklus, som endte i en SA, herefter gik der et halvt år før jeg blev gravid igen. I november mistede vi desværre vores lille datter, som blev født 27/11, da vi skulle have været 20+0. Nu er vi her så igen, og håber på bedre held denne gang.

Jeg arbejder deltid i svigermors børnetøjsbutik og min mand arbejder i IT-afdelingen i en større virksomhed i området.

 

Første lægetid har vi d. 31/3, hvor jeg er 8+3. Vi har efterfødselssamtale efter fødslen af vores lille datter, Cara, 26/3, hvor vi får mere at vide om hvilke tiltag vi bliver tilbud som følge af vores historik :)

 

Det må have været en ubeskrivelig forfærdelig oplevelse du og din kæreste har været igennem! Jeg hepper på jeres baby og glæder mig til at følge med helt ind til november! 

 

Jeg er helt sikker på at i får ekstra scanninger pga hvad der skete før. Er spændt på at hører hvordan lægebesøget går og ønsker jer virkelig alt det bedste!   

Jeg har slet ikke fået bestilt tid ved lægen endnu, hun ville gerne se mig d. 20. marts men der skal jeg til scanning for (forhåbentlig) at se hjerteblink, så vi blev enige om at vente til efter :-)

 

 

Jeg hopper med på vognen :balloons

Jeg testede positiv lørdag den 21 februar, hvor jeg var 3+4. Idag er jeg 5+5 og jeg er så småt begyndt selv at tror på det :wub

 

Jeg er 27 år, og når at blive 28 inden baby kommer til verden.

Jeg arbejder i energibranchen. Jeg bor sammen med min mand, som jeg har været gift med i ½ år, men vi har boet sammen i 8½ år :)

 

Det er vores første barn, og vi har været igang med PB siden august '14 - dog havde vi en pause i efteråret, fordi jeg blev ramt af sygdom.

 

Efter mine egne beregninger har jeg termin den 3. november - og vi GLÆDER os helt fantastisk meget :kuller

 

Velkommen til og tillykke med graviditeten - det er fantastisk :-D  

Jeg kan se du har termin dagen efter mig (ind til videre), det bliver så spændende.. Jeg synes der er aaaaalt for lang tid til november.

 

Jeg hører også til herinde.

Jeg er 31 år, og når at blive 32 inden baby kommer.

Jeg er gift med L, og har været det i halvandet år. Vi har været sammen i 6 år. Dette er vores første fælles barn. L har en datter fra tidligere på 11 år. Vi har været i gang med PB siden september 2009, så dette barn er længe ventet :biglove

 

Endnu engang tillykke! Det er skønt at se dig komme herinde, det har du da virkelig fortjent efter så lang tid med PB  :yay   

 

 

Hej

Jeg vil også præsentere mig, dog som anonym indtil det er afsløret at vi venter os igen :)

Jeg er 30 år, bor i Hvidovre sammen med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 12 år og gift i 5.

Vi har en pige på 3,5 år og har i denne uge fået positiv test :)

Vi har prøvet de sidste 5 måneder at blive gravide

Hvis alt går vel, har jeg termin den 9 november 2015.

Denne graviditet er lidt anderledes end sidste da jeg har kvalme men om eftermiddagen... Havde ingen kvalme sidst.

glæder mig til at følge med jer :)

I får den lige igen herinde :)

 

Velkommen til og tillykke med den nye graviditet :-D 

Åh! Jeg håber for dig at din kvalme bare er forbipasserende. Er også selv begyndt at døje med det jeg vil kalde hel-dags-kvalme det er forfærdeligt  :D    

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må have været en ubeskrivelig forfærdelig oplevelse du og din kæreste har været igennem! Jeg hepper på jeres baby og glæder mig til at følge med helt ind til november! 

 

Jeg er helt sikker på at i får ekstra scanninger pga hvad der skete før. Er spændt på at hører hvordan lægebesøget går og ønsker jer virkelig alt det bedste!   

Jeg har slet ikke fået bestilt tid ved lægen endnu, hun ville gerne se mig d. 20. marts men der skal jeg til scanning for (forhåbentlig) at se hjerteblink, så vi blev enige om at vente til efter :-) 

 

Det var det også. Ingen tvivl om det. Og den første tid efter var jeg sikker på, at det var et af den slags sår tiden aldrig kan hele. Men det bliver bedre og bedre for hver dag der går. Jeg savner min lille pige så dybt og inderligt, men jeg kan intet gøre for at få hende tilbage, så nu bærer jeg hende i hjertet, når nu jeg må undvære hende i livet.

 

Jeg ved også med sikkerhed at vi får ekstra scanninger, det har vi allerede fået at vide. Jeg ved bare ikke hvornår de kommer til at ligge. Jeg ved ikke vi får en scanning før NF, f.eks. Det er ikke som sådan der jeg har det store behov for ekstra scanning, det er i perioden før MD scanning, for det var der vores pige døde. Vi var til kønsscanning kort tid inden hun døde, antagelig er hun død inden for en uge efter, men hun virkede frisk, rask og livlig da vi var afsted, så jeg kommer nok ikke til at føle mig sikker på noget tidspunkt.

 

Mange tak for dine tanker til os :)

 

Jeg fik egentlig også bare bestilt fordi jeg alligevel var forbi lægen med Clare, så kunne jeg ligeså godt bestille i god tid :)

 

Jeg krydser fingre for en god scanning  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det også. Ingen tvivl om det. Og den første tid efter var jeg sikker på, at det var et af den slags sår tiden aldrig kan hele. Men det bliver bedre og bedre for hver dag der går. Jeg savner min lille pige så dybt og inderligt, men jeg kan intet gøre for at få hende tilbage, så nu bærer jeg hende i hjertet, når nu jeg må undvære hende i livet.

 

Jeg ved også med sikkerhed at vi får ekstra scanninger, det har vi allerede fået at vide. Jeg ved bare ikke hvornår de kommer til at ligge. Jeg ved ikke vi får en scanning før NF, f.eks. Det er ikke som sådan der jeg har det store behov for ekstra scanning, det er i perioden før MD scanning, for det var der vores pige døde. Vi var til kønsscanning kort tid inden hun døde, antagelig er hun død inden for en uge efter, men hun virkede frisk, rask og livlig da vi var afsted, så jeg kommer nok ikke til at føle mig sikker på noget tidspunkt.

 

Mange tak for dine tanker til os :)

 

Jeg fik egentlig også bare bestilt fordi jeg alligevel var forbi lægen med Clare, så kunne jeg ligeså godt bestille i god tid :)

 

Jeg krydser fingre for en god scanning  :goodluck

 

Det synes jeg er en utrolig god måde at bære sorgen og savnet på, det med at have hende i hjertet  :wub

 

For at være helt ærlig så tænker jeg da at i kan få det som i har det bedst med. Så hvis i har brug for flere scanninger inden MD så tænker jeg bare i skal sige det til lægen i snakker med. Det er mig ubegribeligt hvordan et barn kan have det fint den ene dag og så inden for en uge går det galt.. Det er bare ikke okay :( 

 

Tak for det, er dog lidt træt af nu at det først er når jeg er 7+4, men så ved jeg da at hvis ikke der er hjerteblink så er der ikke noget at komme efter <_<  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er en utrolig god måde at bære sorgen og savnet på, det med at have hende i hjertet  :wub

 

For at være helt ærlig så tænker jeg da at i kan få det som i har det bedst med. Så hvis i har brug for flere scanninger inden MD så tænker jeg bare i skal sige det til lægen i snakker med. Det er mig ubegribeligt hvordan et barn kan have det fint den ene dag og så inden for en uge går det galt.. Det er bare ikke okay :(

 

Tak for det, er dog lidt træt af nu at det først er når jeg er 7+4, men så ved jeg da at hvis ikke der er hjerteblink så er der ikke noget at komme efter <_<  

 

Ja, det synes jeg også selv :p <3 Der er mange der kalder deres mistede børn for englebørn, men den betegnelse føler jeg mig ikke selv hjemme i, at bære hende i hjertet passer bedre til mig.

 

Ja, det er jeg heller ikke i tvivl om, det siger de jordemødre der leder vores sorggruppe også. De kommer med et udkast til samtale, som er baseret på vores historik, og så er der mulighed for, at forme det lidt efter behov også.

Ja, det er ufatteligt, men livet giver ingen andre garantier end døden. Det hele er så uforudsigeligt, og det er dette et frygteligt eminent eksempel på.

 

Netop, det kan føles som lang tid at vente, men når man står der og kigger tilbage, så finder jeg ofte at tiden alligevel gik hurtigt i virkeligheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu begynder der at komme flere symptomer hos mig. Til de ømme bryster kan nu tilføjes kløe og at de er begyndt at blive større. Min kæreste er også begyndt at bemærke at størrelsen har ændret sig.

Har heldigvis ikke andre symptomer endnu, hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun semi ømme babser, ekstra træt, og en større lyst til frugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt absurd træt for tiden og så har jeg relativt ømme bryster. Ellers er jeg forskånet for graviditetsgener :)

 

Fra 3+4 til 5+3 havde jeg enormt meget kvalme og nogle ret heftige mens lignende smerter, men det er heldigvis væk igen. Håber at jeg kan komme gennem graviditeten uden ret meget mere kvalme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun semi ømme babser, ekstra træt, og en større lyst til frugt :)

Og selvom jeg er kronisk træt, sover jeg rimelig dårligt om natten. Dårlig kombi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har termin 4. November, så jeg er 5+7 i dag. Jeg bor sammen med min kommende mand i Grønland, vi skal giftes om 3 uger ❤Det var absolut ikke planlagt, men vi er glade for vores tidlige julegave

Jeg har kvalme, ømme større bryster, kløe og en masse aktivitet i underlivet. Her den anden dag blødte jeg, fik det tjekket, men tilsyneladende intet galt. Har det godt og føler mig meget gravid, hvis man kan sige det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER