Marcusmor

Mødet med lillebror/søster

6 indlæg i dette emne

Hej alle,

Til jer med mere end et barn, hvordan valgte I at lade den store møde den lille? Hjemme eller på hospital..? Osv osv ..

Jeg har termin lige om lidt og vores søn på 4 glæder sig meget til at få sin lillesøster. Han er helt med på, at mor og far måske pludselig skal afsted alene midt om natten og at mormor så kommer - men jeg tænker mere på, hvad der er sundest/bedst når han nu skal møde hende IRL?

Hvis alt går som planlagt så er jeg jo kun på hospitalet et par timer efter fødslen, men ved ikke om det er bedst, at han kommer derop med min mor og møder hende og vi så kører sammen hjem som familie ? Eller?

Hvad gjorde I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik pks, så vi var indlagt 2 dage.

Sebastian kom på hospitalet og så Cassandra. Han var 4 år og meget bevidst om det hele. Det var vigtigt for ham at han var den første der så hende.

Fødslen forløb ikke 100 % som forventet og Cassandra kom på neonatal og havde en masse slanger i næsen de første timer. Det var vigtigt for os, at han ikke så hhende sådan. Det lykkedes dog at han var den første og så hende en 20 min før barsel gæsterne ankom.

Havde vi ikke skulle være indlagt, men kom hurtigt hjem. Så havde jeg valgt at han så hende hjemme i rolige og velkendte rammer.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 2 fødsel gik ikke efter planen, så kom ikke hjem. Fødte om natten og blev der efter opereret i narkose. Vågnede op på formiddagen og om eftermiddagen, da de værste slanger med bla. blod var fjernet, kom storesøster på knap 5 år og så sin lille søster en times tid. Vi sad alle tre i sengen og bagefter var de ovre ved far og sidde sammen.

Havde det forløbet efter planen, havde vi været hjemme efter ganske få timer. Og så ville hun have set sin lille søster derhjemme.

Denne gang er PKS, så der kommer begge børn op på hospitalet da vi skal være der et par dage, og så regner jeg med de tager med far hjem igen. Derefter henter de og far, mig og baby når vi skal hjem.

Så denne gang kører vi hjem som familie, pga. jeg skal være på hospitalet, men skulle jeg ikke det, så var vi bare kommet hjem med babyen til de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke født endnu, men gør det når som helst.

Det ideelle for mig er, at min datter kan komme ud på Skejby og hente os. Det afhænger selvfølgelig af, hvornår på dagen det hele sker.

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at hun er med til at komme hjem med lillebror og vise ham, hvor han skal bo osv. I stedet for at hun kommer hjem og han så "bare" er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke født endnu, men gør det når som helst.

Det ideelle for mig er, at min datter kan komme ud på Skejby og hente os. Det afhænger selvfølgelig af, hvornår på dagen det hele sker.

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at hun er med til at komme hjem med lillebror og vise ham, hvor han skal bo osv. I stedet for at hun kommer hjem og han så "bare" er der :)

Det var sådan her vi gjorde det...

Jeg fødte lørdag morgen kl 5 og ved 9.30 tiden hentede far storebror og de købte sammen noget tøj til lillebror som han skulle have på hjem fra sygehuset... Det fungerede super godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa på 3 1/2 år blev passet hos farmor og farfar med overnatning (jeg fødte 16.15). Dagen efter om eftermiddagen kom de hjem med Filippa som så lillesøster herhjemme. Det fungerede fint, at hun var i vante omgivelser og kunne lege efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER