Blupimaven

Hvordan har du fortalt faren at du er gravid ? :)

27 indlæg i dette emne

Hej tøser.

 

Min mand og jeg er så småt begyndt at forsøge at lave baby på alm vis.

Jeg har spurgt min mand om han vil "være med" når jeg skal tage graviditetstest's... Eller om jeg hellere bare skal fortælle ham det / eller overraske ham med det.

Men hvordan har i andre fortalt jeres mænd det ? Jeg vil gerne overraske ham på en dejlig måde :) Nogle gode ideer ?

 

K. En forhåbentlig snart gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg fik fortalt det på en lidt kluntet måde (det var i hvert fald overhovedet ikke gennemtænkt)..

Vi havde prøvet i omkring et halvt år og ventede på at komme i IUI-H behandling..

Manden havde planer om at tage sin praktik i udlandet og det havde jeg det egentlig ok med. Da jeg så fandt en alt for gammel test i skraldespanden med to streger blev jeg helt rundt på gulvet, for det ville jo betyde at jeg ville være højgravid under praktikken.

Jeg besluttede først at jeg ikke ville sige noget, før jeg havde testet om morgenen, for man skal jo ikke stole på en test, som først er blevet positiv efter tid.

Men da jeg lagde mig i seng røg det ud af mig: "skat, hvad med din udlandspraktik hvis nu hvis jeg var gravid?" Fik et lidt vagt svar omkring at det var jo lidt svært og det ville afhænge af så meget.. sagde så "nej, men hvis nu jeg VAR gravid? Altså hvis nu jeg lige havde fundet en test, som muligvis var positiv?".. Så kiggede han bare dybt forelsket på mig og sagde højt og stolt: "jeg bliver hjemme!" .. :D

Og morgenen efter kunne jeg så tage en positiv test

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg fik fortalt det på en lidt kluntet måde (det var i hvert fald overhovedet ikke gennemtænkt)..

Vi havde prøvet i omkring et halvt år og ventede på at komme i IUI-H behandling..

Manden havde planer om at tage sin praktik i udlandet og det havde jeg det egentlig ok med. Da jeg så fandt en alt for gammel test i skraldespanden med to streger blev jeg helt rundt på gulvet, for det ville jo betyde at jeg ville være højgravid under praktikken.

Jeg besluttede først at jeg ikke ville sige noget, før jeg havde testet om morgenen, for man skal jo ikke stole på en test, som først er blevet positiv efter tid.

Men da jeg lagde mig i seng røg det ud af mig: "skat, hvad med din udlandspraktik hvis nu hvis jeg var gravid?" Fik et lidt vagt svar omkring at det var jo lidt svært og det ville afhænge af så meget.. sagde så "nej, men hvis nu jeg VAR gravid? Altså hvis nu jeg lige havde fundet en test, som muligvis var positiv?".. Så kiggede han bare dybt forelsket på mig og sagde højt og stolt: "jeg bliver hjemme!" .. :D

Og morgenen efter kunne jeg så tage en positiv test

Er i 37. uge nu og manden er i praktik.. På vores lokale sygehus :D

Fedt.. :) Det var da en dejlig historie.. ;) Jeg kan sku nok heller ikke holde mund når det først er.. men håber jeg kan finde en måde at overrraske ham sådan kærligt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt.. :) Det var da en dejlig historie.. ;) Jeg kan sku nok heller ikke holde mund når det først er.. men håber jeg kan finde en måde at overrraske ham sådan kærligt... :)

Det var også min plan og håber det kan lade sig gøre, hvis (når) vi engang skal have en lillebrøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ud og testede en aften efter jeg havde været til ridning, hvor min rideveninde siger "nå så døjer vi igen".

Vi har altid af synkron mens og brokket os over det var træls i den uge.

Efter hendes kommentar gik det op for mig, at jeg da egentlig var gået over tid og vist egentlig ikke gavne haft det måneden før.

Testen blev hurtigt positiv og jeg kaldte så på M om han lige ville komme ud.

Han fattede ikke hvorfor i alverden han skulle komme og da jeg pegede på testen gik der lige lidt før han fattede hvad jeg mente også blev han ellers helt elektrisk glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var "så heldig" at min mand var på arbejde på Fyn så jeg fløj ud og købte en kalender og tegnede små babyfødder på den udregnede terminsdato og så pakkede jeg den ind sammen med den positive test...

Havde han været hjemme havde jeg ikke kunnet holde k...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig sagt til min mand, at jeg ikke troede den var der, da jeg havde set blod på toiletpapiret. Men da jeg ikke fik min mens som ventet dagen efter og jeg havde ømme bryster, tog jeg alligevel en test om aftenen med forventning om negativ test. Synes jeg kunne ane en svag streg og gik ud til min mand og spurgte om han ikke også kunne ane noget. Det kunne han heldigvis og testene blev tydeligere og tydeligere med dagene :) min mand har fra starten været med når jeg har testet, så har altid tænkt jeg ikke kunne overraske ham, men han blev ret overrasket og glad for den svage test, da han jo troede min mens ville komme snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 10 dage over før jeg fik en positiv test.. Så havde helt opgivet og pludselig om morgenen på den 10. Dag over tid, kom der to flotte streger... Jeg blev så glad og var helt i chok, så inden jeg nåede at tænke mere over det, havde jeg ringet min mand op og han blev så glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle rigtig dejlig historier i fortæller :) Jeg glæder mig meget til at jeg selv en dag skal overrække min mand den gode nyhed :)

Min mand er meget glad for desserter.. og overvejer at lave en kage.. hvorpå der står at han skal være far.. og så pakke den ind i en fin æske.. så når han tager låget af så kan han se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede kl. 05:00 lørdag morgen, fordi jeg drømte at jeg var gravid. Så jeg stod op og tog en GT, som var så fint positiv selvom jeg kun var 3+4.

 

Jeg tænkte egentlig, at jeg ville vente med at fortæller min mand det, indtil, jeg officielt var gået over tid. Men da jeg kom i seng igen, kom han over og puttede med mig, og pludselig spørger han hvorfor jeg ryster sådan. Så var jeg jo nødt til at fortælle ham det. (jeg kunne ikke selv mærke at jeg rystede som et espeløv :o ).

 

Det var på ingen måde, den måde jeg havde tænkt han skulle have det af vide på, men han blev super glad og nu går vi og venter på at det skal blive onsdag, så jeg med sindsro kan sige, at nu er jeg gået over tid :)

 

Jeg har købt bogen "Du skal være far, og du har 40 uger til at fatte det", som jeg har tænkt han skal have i weekenden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede kl. 05:00 lørdag morgen, fordi jeg drømte at jeg var gravid. Så jeg stod op og tog en GT, som var så fint positiv selvom jeg kun var 3+4.

 

Jeg tænkte egentlig, at jeg ville vente med at fortæller min mand det, indtil, jeg officielt var gået over tid. Men da jeg kom i seng igen, kom han over og puttede med mig, og pludselig spørger han hvorfor jeg ryster sådan. Så var jeg jo nødt til at fortælle ham det. (jeg kunne ikke selv mærke at jeg rystede som et espeløv :o ).

 

Det var på ingen måde, den måde jeg havde tænkt han skulle have det af vide på, men han blev super glad og nu går vi og venter på at det skal blive onsdag, så jeg med sindsro kan sige, at nu er jeg gået over tid :)

 

Jeg har købt bogen "Du skal være far, og du har 40 uger til at fatte det", som jeg har tænkt han skal have i weekenden.

Den er rigtig god den bog, læs den også selv den giver et godt indblik ind i far-verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde forsøgt i 4 år og ventede på at skulle i gang med hormon behandling. Da jeg om morgenen havde taget en test 3+4 bare lige for at udelukke da jeg slet ikke troede der var noget.

Jeg gik i seng igen med en bog og glemte alt om testen. En time efter kom jeg i tanke om den, og der var 2 streger. Da den var langt over de 5 min tænke jeg det er ikke noget.

Men om eftermiddagen prøvede jeg igen med en høj sensitiv test. Og den blev fint positiv indenfor tiden.

Så da min kæreste kom hjem et par timer senere sad jeg på trappen med 2 test i hånden, og ventede på ham :)

Han forstod ikke rigtig til at starte med Men blev helt vild da han fattede sammenhængen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første gang var jeg alene - og der nåede jeg ud og købe to sutter og en lille æske som jeg pænt pakkede testen ned i. Der blev han meget glad og overrasket. Der var jeg også gået over tid.

Den gang havde jeg en mærkelig fornemmelse allerede fra 3+0 - og 3+2 ville jeg lige tage en test for at være sikker på der ikke var noget (havde tid hos gyn i anden sammenhæng nogle dage efter). Testen lavede en svag skyggestreg, som manden og jeg nøje studerede under lyset fra emhætten... Efterfølgende fulgte han med i dagene efter mens den blev mere og mere positiv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ind og vækkede ham, og sagde "du skal være far" eller noget i den stil. Jeg ville slet ikke kunne finde ud af at holde det hemmeligt, og det tror jeg også han ville blive skuffet over, hvis jeg gjorde. Også selv om det bare var et par timer eller en dag. Han vil vide det med det samme. 

Det kan være jeg næste gang skal have et eller andet sjovt liggende klar, gemt ude på badeværelset :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede kl. 05:00 lørdag morgen, fordi jeg drømte at jeg var gravid. Så jeg stod op og tog en GT, som var så fint positiv selvom jeg kun var 3+4.

 

Jeg tænkte egentlig, at jeg ville vente med at fortæller min mand det, indtil, jeg officielt var gået over tid. Men da jeg kom i seng igen, kom han over og puttede med mig, og pludselig spørger han hvorfor jeg ryster sådan. Så var jeg jo nødt til at fortælle ham det. (jeg kunne ikke selv mærke at jeg rystede som et espeløv :o ).

 

Det var på ingen måde, den måde jeg havde tænkt han skulle have det af vide på, men han blev super glad og nu går vi og venter på at det skal blive onsdag, så jeg med sindsro kan sige, at nu er jeg gået over tid :)

 

Jeg har købt bogen "Du skal være far, og du har 40 uger til at fatte det", som jeg har tænkt han skal have i weekenden.

Ej hvor fedt.. Stort tillykke :) God ide med bogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se på de fleste svar at man slet ikke kan lade være med at sige det til manden når det endelig sker. Jeg tror jeg må forberede mig allerede nu og indkøbe nogle småting.. en sut.. bogen.. måske lave noget sukkerpynt (med skriften om at han skal være far) så man på dagen kan købe en kage og sætte det på.. hehe

 

Men lige et dumt spørgsmål.. hvor tidligt kan man måle med en graviditetstest om man er gravid ?? Jeg mener.. når i skriver 3+4.. så er det 3 uger og 4 dage ikke ?? Eller er det fra i er gået over tid...eller er det allerede 3 uger og 4 dage efter jeres sidste 1.blødningsdag ??

Eller er det fra den dag i havde sex i tæller fra ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er rigtig god den bog, læs den også selv den giver et godt indblik ind i far-verden

 

Fedt med en anbefaling fra andre :)

 

Jeg fik den anbefalet af damen i boghandlen. Min mand er ikke så meget til bøger, men hun sagde at den her var letlæselig og med en lille portion humor. Det lyder lige som en kombi han kan klare :wub  

 

Nu glæder jeg mig bare til weekenden, så han kan få den :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en veninde der testede positivt derhjemme om onsdagen tror jeg - og hun fortalte det til manden om lørdagen da de havde bryllupsdag..

 

de havde prøvet et år og hun gav ham som bryllupsgave - testen eller noget lignende..

 

så det kan godt lade sig gøre at vente..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se på de fleste svar at man slet ikke kan lade være med at sige det til manden når det endelig sker. Jeg tror jeg må forberede mig allerede nu og indkøbe nogle småting.. en sut.. bogen.. måske lave noget sukkerpynt (med skriften om at han skal være far) så man på dagen kan købe en kage og sætte det på.. hehe

 

Men lige et dumt spørgsmål.. hvor tidligt kan man måle med en graviditetstest om man er gravid ?? Jeg mener.. når i skriver 3+4.. så er det 3 uger og 4 dage ikke ?? Eller er det fra i er gået over tid...eller er det allerede 3 uger og 4 dage efter jeres sidste 1.blødningsdag ??

Eller er det fra den dag i havde sex i tæller fra ?

 

Der findes ingen dumme spørgsmål :)

Jeg er ikke selv helt skarp i det endnu, men jeg mener at den dag du har ÆL er 2+0 og den dag du skulle have mens er 4+0. Så ja 3+4 = 3 uger og 4 dage. 

Igen så er jeg heller ikke selv helt skarp ud i det her, men jeg mener at have læst, at der går minimum 1 uge fra ÆL til ægget begynder at sætte sig fast, så du skal nok i 3+ før en GT viser noget, for nogen måske endda senere.

 

Nu håber jeg der er nogle af jer mere garvede der retter mig, hvis jeg er helt ved siden af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fandt ud af det en tidlig morgen.. Jeg gik hen og satte mig overfor min kæreste, og prøvede at snakke om alt muligt andet fordi jeg var helt rundt på gulvet. 

Vi har to hunde som betyder ret meget for os, især fordi de har været et plaster på såret i den tid hvor vi forgæves har prøvet.. 
Begge hunde kom hen og sluttede sig til selskabet hvor til min kæreste siger "Iiiih... De er bare så søde vores hunde" 

Jeg siger "Ja, det er vildt at tænke på de skal være storebror og storesøster" Han sige "ja.." og kigger på mig lidt undrende og meget analyserende... Så tilføjer han "Til en baby?" Jeg fortæller ham at det er korrekt og at jeg lige har taget en test. Han rejser sig og går over og kramme mig (hårdt) og begynder at græde! - Det var så sødt! Den lille mand...  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke nogen stor plan om overraskelse, for jeg kan alligevel ikke holde min kæft ;)

 

Men det endte med at være dybt uromantisk, jeg stod op en søndag morgen og tog en test med forventningen om at den var negativ, da vi havde taget en "pause-måned" fra alle forsøgene. Så jeg var egentlig småirriteret og ville bare have det overstået så min krop kunne fatte at den skulle begynde at bløde.

 

Da der så kom 2 meget kraftige streger indenfor 30 sekunder blev jeg så befippet at jeg bare gik direkte ind og stak testen lige op i næsen på ham  :kuller Måske ikke så lækkert at få en tissepind stukket lige i snotten :P Men han blev da glad, så helt slemt har det ikke været :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog en test hvor jeg var gået 2uger over der ikke var positiv, hvor en blodprøve hos lægen viste at jeg var gravid 17 dage over forventet menstruationsdato.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid endnu, men har købt bogen "Du skal være far og du har 40 uger til at fatte det", som jeg vil give ham.

Nu arbejder han i udlandet, så jeg vil helst ikke fortælle ham det i chat på facebook, han er ok med at jeg venter med at sige det til han er hjemme, så længe han er den første der får det at vide :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får svar imorgen om det er lykkedes denne gang i behandling... Og her er det manden der får lov at ringe, det har jeg ikke nerver til.., så han bliver faktisk den første der ved noget... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER