Guest

Vi har født!

172 indlæg i dette emne

Så er det på tide med en liste over de af os, der har født :). Som sædvanlig skriver I bare, hvis jeg får lavet en fejl.

 

Vi er 30 kvinder i martsgruppen. 8 af os har født!

 

Vi har fået 5 piger og 3 drenge.

 

 

Den 9. februar

MaleneB fødte lille Freya kl. 23.20 - 3 uger og 3 dage før termin. Freya vejede ved fødslen 2952 g og var 47 cm lang
TILLYKKE OG VELKOMMEN, FREYA! :loveshower

 

Den 13. februar

Allehånde fødte lille Felix - 5 dage efter termin. Felix vejede ved fødslen 3520 g og var 51 cm lang  

TILLYKKE OG VELKOMMEN TIL, FELIX! :loveshower

 

Den 22. februar

Carcassonne fødte lille Lea kl. 23.00 - 2 dage før termin. Lea vejede ved fødslen 3715 g og var 50 cm lang 

TILLYKKE OG VELKOMMEN, LEA! :loveshower  

 

Den 28. februar

mette34 fødte lille Laura kl. 11.16 - 5 dage før termin. Laura vejede ved fødslen 3910 g og var 53 cm lang    

TILLYKKE OG VELKOMMEN, LAURA! :loveshower  
 

FrkØstergaard fødte sin lille datter kl. 19.38 - 3 dage før termin 
TILLYKKE OG VELKOMMEN, LILLE DU! :loveshower

 

Den 1. marts
Kami fødte lille Julius kl. 04.06 - 1 dag efter termin. Julius vejede ved fødslen 4646 g og var 53 cm lang  

TILLYKKE OG VELKOMMEN, JULIUS! :loveshower

 

Amber fødte lille Elvira kl. 13.59 - 3 dage efter termin. Elvira vejede ved fødslen 4085 g og var 53 cm lang

TILLYKKE OG VELKOMMEN, ELVIRA! :loveshower

 

Den 2. marts

Ingermette87 fødte lille Henry kl. 02.31 - 10 dage før termin. Henry vejede ved fødslen 3586 g og var 52 cm lang

TILLYKKE OG VELKOMMEN, HENRY! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig god idé BSB :-)

Kunne det ikke være sjovt også have størrelsen på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hold op, det bliver alt for virkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé BSB :-)

Kunne det ikke være sjovt også have størrelsen på?

Jo, helt sikkert, god idé! :) Hvis folk vil skrive det enten i en kommentar her eller i deres "jeg har født"-tråd, sætter jeg det ind i oversigten :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin ide. :-)

Freya vejede 2952g og var 47 cm lang. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med selvom jeg egentlig hører til februar terminen?

Felix blev født den 13/2 (40+5) og vejede 3520 g og var 51 cm lang.

(Nu ti dage og 70 bleer senere vejer han 4 kg! Shit det går stærkt!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med selvom jeg egentlig hører til februar terminen?

Felix blev født den 13/2 (40+5) og vejede 3520 g og var 51 cm lang.

(Nu ti dage og 70 bleer senere vejer han 4 kg! Shit det går stærkt!)

Hvor er det godt at høre fra dig, Allehånde. Jeg har sådan tænkt på dig, efter det bare blev ved med at trække ud :-)

STORT tillykke med lille Felix!! :-D

Ja, det går bare SÅ stærkt. Så man skal virkelig nyde de helt små ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre fra dig, Allehånde. Jeg har sådan tænkt på dig, efter det bare blev ved med at trække ud :-)

STORT tillykke med lille Felix!! :-D

Ja, det går bare SÅ stærkt. Så man skal virkelig nyde de helt små ;-)

Mange tak Amber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Amber Ja jeg suger det til mig, da jeg ved hvor hurtigt det går og det helt sikkert er vores sidste barn. Bliver allerede lidt vemodig ved tanken . Men dejlig det er han i hvert fald. Har planer om at få skrevet en fødselsberetning snarest.

 

Den vil jeg glæde mig rigtig meget til at læse  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin ide. :-)

Freya vejede 2952g og var 47 cm lang. :-)

Hvordan viste du at du skulle føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea vejede 3715 ( og vi har gået til vækstscanninger fordi at de mente at hun var for lille, hmm logisk :-p)

Hun er 50 cm lang, og svømmer en del i meget af hendes størrelse 50 tøj.

Hun er født d. 22/2 kl 23:00 altså 39+5 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan viste du at du skulle føde?

Vandet gik... og ikke lang tid efter kom veerne. Selvom jeg i starten bare håbede jeg havde tisset i sengen. :lol: var ikke lige forberedt på at hun skulle komme for tidligt... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea vejede 3715 ( og vi har gået til vækstscanninger fordi at de mente at hun var for lille, hmm logisk :-p)

Hun er 50 cm lang, og svømmer en del i meget af hendes størrelse 50 tøj.

Hun er født d. 22/2 kl 23:00 altså 39+5 :-)

 

Hvor er det altså spøjst!! Hun er jo bare så stor og fin  :) Hvad var egentlig deres sidste skøn? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med selvom jeg egentlig hører til februar terminen?

Felix blev født den 13/2 (40+5) og vejede 3520 g og var 51 cm lang.

(Nu ti dage og 70 bleer senere vejer han 4 kg! Shit det går stærkt!)

Sæføli må du det :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså spøjst!! Hun er jo bare så stor og fin :) Hvad var egentlig deres sidste skøn?

Min egen jordmoder sagde ca 3200 g 1,5 uge før fødslen, og hende til fødslen skød på 3600 g :-) så jordmødrene har bedømt fint :-) kun scanninger som var mærkelige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født, gav i baby sut med det samme?

Har bare hørt at nogle fraråder at give sut, før man har fået ordentlig gang i amningen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født, gav i baby sut med det samme?

Har bare hørt at nogle fraråder at give sut, før man har fået ordentlig gang i amningen. :)

Til det fødselsforberedelse, jeg var til omkring amning, sagde de at man skulle undgå sut i starten og at det faktisk ikke burde være nødvendigt hvis ellers ammingen kommer ordentligt op at køre. Det skulle angiveligt opfylde deres suttebehov.. (aner af gode grunde ikke om det er rigtigt, men det var hvad de sagde)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået af vide, at ved det at det er to forskellige suttetrknikker så er det "bedst" at vente med sutten til amningen er godt igang. Det skulle være nemmere for en baby at lære at sutte på en sut end på bryst. Så vi undlader at give sut før amningen forhåbentlig kører :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født, gav i baby sut med det samme?

Har bare hørt at nogle fraråder at give sut, før man har fået ordentlig gang i amningen. :)

Vi fin at vide af vores sundhedsplejerske, at det var bedst at vente med sutten til baby var 14 dage til tre uger. Så var man sikker på, at ammeteknikken kørte, så det gjorde vi.

Det var rart, da vi endelig kunne introducere sutten, for indimellem var der behov for at trække tiden imellem amningerne, så min søn ikke fik for meget at spise, og så var sutten en kæmpe hjælp i forhold til at berolige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så var det rigtig nok :) mange tak. Så vil jeg også vente med at give sutten til han er nogle uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 3r vi heller ikke begyndt med sut endnu og der er heller ikke behov endnu. Så vi center lidt endnu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med mit første barn turde vi ikke give sut i starten, fordi vi havde fået at vide at det ville ødelægge amningen. Min søn havde dog et meget stort suttebehov, så efter den første uge hvor jeg stort set ikke sov, fordi jeg konstant blev brugt som sut, besluttede vi at introducere en sut. Det var sønnike bare overhovedet ikke enig i. Det tog faktisk fire uger og et hav af forskellige sutter før det lykkedes, hvilket var en kæmpe lettelse. Med nummer to ville vi ikke risikere dette igen, så da han tog fint fat på brystet fra dag 1, fik han en sut proppet i hovedet samme dag han blev født. Vi havde ingen problemer efterfølgende med amningen.

Lille Felix fik først sut efter et par dage og er ikke helt gode venner med den endnu. Men vi håber han snart bliver glad for den, for især om aftenen er han meget urolig og vil spise hvert 5. minut, og det kan han få ondt i maven af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav sut efter 4-5 dage sidst. Min datter havde et kæmpe suttebehov! De kloge på Skejby sagde, at alt efter 20 minutters amning var pga hygge og så snart jeg tog hende fra, suttede hun videre på sin hånd i stedet for.. Jeg havde ingen problemer med amning - tværtimod nægtede hun at tage flaske...

Jeg synes derfor, at det er individuelt med sutten og at man må kigge på behovet.

Jeg (eller mine bryster) ville være helt døde, hvis de skulle opfylde suttebehovet - amningen er hård nok, når det kun er pga mad og ikke som sut ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores smukke datter kommet til verden kl 19.38 ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores smukke datter kommet til verden kl 19.38 ❤️

Kæmpe stort tillykke med hende!! :wub :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER