Guest

Vi har født!

172 indlæg i dette emne

Stort tillykke og sikke en omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En af de søde jordemødre jeg havde sagde at hun nok skulle ringe til mig om et par dage og lige høre hvordan det er gået og få snakket hele forløbet igennem med hende.. :) heldigvis..

Ja jeg troede aldrig han kom ud til sidst..

Det lyder godt. Tror nemt der kan komme tanker ala hvorfor skete det og hvorfor gjorde i det osv, som det er rart at få besvaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, Marmik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke marmik ✨ Og sikke sej du er efter sådan et forløb, håber du og lillemanden har det godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke Marmik.!! Sikke en omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

 

Stort tillykke med Mie  :stork

Ja, selvom man jo heller ikke ønsker sig en fødsel, der trækker ud, er de hurtige altså også forfærdelige. Sådan et forløb havde jeg også med min datter, der nu er fire, hvor det gik så stærkt, at der ingen pause var imellem veerne!! Så jeg føler med dig   :boo

Men dejligt, at hun er ude, og I har et godt nu som familie med en stolt storebror   ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

 

Stort tillykke med hende :) Hvor er det bare dejligt med alle de børn. Og man kan jo næsten holde ventetiden ud til det bliver en selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

Stort tillykke med hende :) sikke en lynfødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

Stort tillykke med Mie :)

Dejligt du klarede det uden en skramme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :) Hvor er det bare dejligt med alle de børn. Og man kan jo næsten holde ventetiden ud til det bliver en selv :)

Jeg synes nu ventetiden er ulidelig, og jo flere marts babyer der kommer jo mere utålmodig bliver jeg hehe...

Kan virkelig mærke at det er specielt om aftenen og natten at kroppen øver/forbereder sig på fødslen og hver aften tænker jeg Hmmm mon det bliver i nat det sker for kan mærke at plukveerne bliver voldsommere og "menstruations smerterne" begynder os at komme hyppigere og tage til i styrke. Men intet regelmæssigt over det, men har nu for en sikkerheds skyld lagt et vedlagdes under mit egen lagen i sengen i tilfælde af at vandet går mens jeg sover.... Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ventetiden er ulidelig, og jo flere marts babyer der kommer jo mere utålmodig bliver jeg hehe...

Kan virkelig mærke at det er specielt om aftenen og natten at kroppen øver/forbereder sig på fødslen og hver aften tænker jeg Hmmm mon det bliver i nat det sker for kan mærke at plukveerne bliver voldsommere og "menstruations smerterne" begynder os at komme hyppigere og tage til i styrke. Men intet regelmæssigt over det, men har nu for en sikkerheds skyld lagt et vedlagdes under mit egen lagen i sengen i tilfælde af at vandet går mens jeg sover.... Hehe

Haha der skulle stå næsten IKKE vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Idag født vores dreng. Efter to dage med regelmæssige veer og presseveer i 4 timer , ingen søvn og vestorm og en hel afdeling der ikke anede hvad de skulle stille op mod min vilde pressetrang inden jeg havde åbnet mig helt så måtte ikke presse. Efter 4-5 vagtskifte og forskellige jordemødre besluttede hende som kom at nu måtte jeg gerne presse. Som forsøg. Han var tilmed stjernekigger og var ret bredskuldret så han sad faktisk mere eller mindre fast. Selvom jeg pressede var det millimeter han rykkede sig. Overlæge, vagtlæge og kirurg blev så tilkaldt for yderligere at vurdere. Der blev så igen sagt at vi venter liiiige og ser de næste 30 min, jeg badede i sved, havde ingen kræfter tilbage og ville bare gerne have ham ud! Det blev så vurderet at han skulle Tages med kop i forsøg. Og hvis ikke det virkede så var det ak.

Det lykkedes til sidst med kop. Jeg troede jeg skulle dø! Ønsker det ikke for nogen og samtidig var mit bækken for Lille til hans skulder kunne komme ud, så han trak bare godt til.

Av for satan!

Men ud kom han, ret stresset til sidst med nærmest en hel afdeling på fødestuen af forskellige fagpersoner. Han havde noget med lungerne og skulle have tjekket skuldre osv så han kom på børneafdelingen, nåede kun at se ham 2 min. Men nu er jeg kommet herned til ham. Og han har det godt nu. Men sikke et forløb! Skal nok opdatere nærmere. Født 16.54 , 3820 gram og 52 cm

Kæmpe stort tillykke med ham.. Det er så fantastisk en følelse og forløsning når de så er ude.. sejt du klarede det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

Kæmpe stort tillykke med hende.. vestorm puha.. synes de normale var ved og tage livet af mig.. så kan kun gisne om hvordan det måtte følelse.. avs avs.. sejt klaret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Idag født vores dreng. Efter to dage med regelmæssige veer og presseveer i 4 timer , ingen søvn og vestorm og en hel afdeling der ikke anede hvad de skulle stille op mod min vilde pressetrang inden jeg havde åbnet mig helt så måtte ikke presse. Efter 4-5 vagtskifte og forskellige jordemødre besluttede hende som kom at nu måtte jeg gerne presse. Som forsøg. Han var tilmed stjernekigger og var ret bredskuldret så han sad faktisk mere eller mindre fast. Selvom jeg pressede var det millimeter han rykkede sig. Overlæge, vagtlæge og kirurg blev så tilkaldt for yderligere at vurdere. Der blev så igen sagt at vi venter liiiige og ser de næste 30 min, jeg badede i sved, havde ingen kræfter tilbage og ville bare gerne have ham ud! Det blev så vurderet at han skulle Tages med kop i forsøg. Og hvis ikke det virkede så var det ak.

Det lykkedes til sidst med kop. Jeg troede jeg skulle dø! Ønsker det ikke for nogen og samtidig var mit bækken for Lille til hans skulder kunne komme ud, så han trak bare godt til.

Av for satan!

Men ud kom han, ret stresset til sidst med nærmest en hel afdeling på fødestuen af forskellige fagpersoner. Han havde noget med lungerne og skulle have tjekket skuldre osv så han kom på børneafdelingen, nåede kun at se ham 2 min. Men nu er jeg kommet herned til ham. Og han har det godt nu. Men sikke et forløb! Skal nok opdatere nærmere. Født 16.54 , 3820 gram og 52 cm

Puha - sikke en omgang. Det lyder omtrent lige så hæsligt som min første fødsel, der også endte med hård sugekop efter 14 timers vestorm med ve-drop (heraf 8 timer med pressetrang, men hvor jeg ikke måtte presse - det var så modbydeligt) , mens operationsholdet faktisk stod og gjorde klar til akut kejsersnit :(

Husk at få snakket det igennem -  det er SÅ vigtigt….

Og kæmpe tillykke med lillemanden; det er så stort  :loveshower 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg logget på :)

Ligger her med vores lille Mie, som blev født den 11 marts kl 03.40 - 50 cm lang og 3400 kg

Hun kom til verden med en turbofødsel - vi ankom til hospitalet Kl 01.30 og der var jeg 5 cm åben med under 4 min mellem veerne. På to timer åbnede jeg mig de sidste 5 cm under en times vestorm (arg det ønsker jeg ik for nogen andre)

8 min presveer og så var hun ude - heldigvis uden at jeg fik den mindste skramme :)

Præcis ligesom med storebror blev det til en fødsel uden smertestillende - da jeg endelig ville have kiggede JM på mig og sagde "hvad med om du lige skubbede det sidste af hendes hoved ud først" og ja så gjorde jeg jo det :)

Hjemme igen kl 7 så en hurtig omgang og en meget stolt storebror som "elsker hende helt op til universet og tilbage igen " :)

 

Tillykke med Mie efter en turbofødsel, der trods alt lyder god  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, Marmik, og stærkt gået!!!! Hvor er det sejt og utroligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :)

Det var en god kur, har tabt 10 kg på 3 dage. Thumps up! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at præsentere marts gruppens næste baby. Søndag eftermiddag kom Lauge til verden. Et lille pus på 2800g og 49 cm.

Pga leverbetinget kløe blev fødslen sat igang. Vi var til tjek af livmoderhalsens modning lørdag aften. Den var fuld moden og 2 cm åben. Søndag kom vi ind til igangsættelse. Kl. 10.15 tog de fostervandet og veerne gik rimelig hurtig igang af sig selv. Av av der var ikke mange pauser, men sikke fantastisk det var at se da hovedet kom ud og sikke lettelse da han endelig lå på maven kl. 16.45.

Nu ligger han i mine arme og jeg kan ikke andet end at beundre ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at præsentere marts gruppens næste baby. Søndag eftermiddag kom Lauge til verden. Et lille pus på 2800g og 49 cm.

Pga leverbetinget kløe blev fødslen sat igang. Vi var til tjek af livmoderhalsens modning lørdag aften. Den var fuld moden og 2 cm åben. Søndag kom vi ind til igangsættelse. Kl. 10.15 tog de fostervandet og veerne gik rimelig hurtig igang af sig selv. Av av der var ikke mange pauser, men sikke fantastisk det var at se da hovedet kom ud og sikke lettelse da han endelig lå på maven kl. 16.45.

Nu ligger han i mine arme og jeg kan ikke andet end at beundre ham

Stort tillykke med lille Lauge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke!!!! Hvor skønt at høre, at det gik godt med igangsættelsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke. Det lyder som en god fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.

Vi er kommet hjem hvilket er så rart. Nu skal vi finde ud af livet som forældre. Indtil videre er det som meget trætte. Søvn er det ikke blevet så meget til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den 9. Marts kom Lærke ud til os.. To døgn med veer et hoved der stod skævt i bækkenet og til sidst akut kejsersnit.. Ikke ønske fødslen men helt klart ønske barnet... en dejlig basse på 51 cm. Og 4065g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER