metten86

Hvor meget skal baby tage på? (3-4 mdr)

8 indlæg i dette emne

Karla er snart 4 mdr. (3/3-15).

Vi har ikke haft SP siden hun var 2 mdr. gammel. Her vejede hun 4,8 kg.

For en måneds tid siden vejede jeg hende på vores badevægt og her vejede hun 5,8 kg. Et par uger efter vejede jeg hende igen til 5,8 kg. Tænkte at det måske var meget normalt at vægten ikke stiger så meget mere. 1 uge efter vejede jeg hende igen og her vejede hun 6,3 kg, så den smule bekymring jeg havde haft over manglende vægtstigning forsvandt. I dag havde jeg hende med på vægten igen og til min store overraskelse, kunne jeg efter flere forsøg stadig ikke få hende til at veje mere end 5,8kg. Så nu bliver jeg da lidt bekymret. En badevægt er ikke helt præcis, men så store udsving bør der jo heller ikke være. Når jeg vejer hende på badevægten vejer jeg altid mig selv først, hvorefter jeg tager hende op og vejer os sammen. Enten har hun tabt sig 500g eller også har hun i hvert fald overhovedet ikke taget på den sidste måned. Hun har været fuldt flaskebarn den sidste måneds tid. Det svinger lidt hvad hun spiser i døgnet. Hun har bøvlet med maven (forstoppelse) men med hjælp af Movicol er det gang i maven igen. Hun er generelt glad, sover fint og bliver altid tilbudt mere end hun kan spise.

Jeg har planer om at kontakte SP imorgen. Men vil lige høre hvad I kloger kvinder har at sige? Hvor meget tager jeres poder på i den alder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Asger vokser som lynets hast og er både lang og tung. 100 % flaskebarn.

Men synes altså også trivsel er rigtig vigtigt. Synes for din egen skyld du skal høre din sp ad. Få hende vejet og få din bekymring ud af verdenen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte har kommunerne et sundhedscenter med en ugentlig SP-dag, netop til småting som vejning og måling. Vi har heller ikke haft besøg siden start januar og har først tid om over en måned, så vi tager op til åbent konsultation i morgen.

Måske det var en ide at se om det er noget der findes hos jer? :)

Vi kan nemlig overhovedet ikke få det til at passe med samme fremgangsmåde som jer, med badevægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte har kommunerne et sundhedscenter med en ugentlig SP-dag, netop til småting som vejning og måling. Vi har heller ikke haft besøg siden start januar og har først tid om over en måned, så vi tager op til åbent konsultation i morgen.

Måske det var en ide at se om det er noget der findes hos jer? :)

Vi kan nemlig overhovedet ikke få det til at passe med samme fremgangsmåde som jer, med badevægten.

Det tror jeg ikke vi har her. Det er i hvert fald ikke noget jeg har hørt om. Bor i en kommune med mange små spredte byer. Men må lige undersøge det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også trivsel er vigtigt. Men det er din bekymring også, så hellere ringe til SP og høre. Måske har I åbent hus eller måske kan hun komme på et ekstra veje-besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du kan komme til noget åbent hus eller få veje-besøg, så ville jeg nok høre lægen, om I kan komme forbi til en vejning og en snak. Jeg tror ikke, du kan regne med badevægten - den har i hvert fald ramt en del ved siden af her.

For et par uger siden begyndte jeg at blive lidt bekymret for S, for jeg kunne se, at hun var blevet slankere efter hun er begyndt at sove igennem om natten, så jeg tog til åbent SP-hus og fik hende målt og vejet - der blev jeg beroliget med at hun har taget på men mindre end før, men det er åbenbart normalt at det går langsommere nu :)

Men som sagt; få hende tjekket og få en snak med nogle der ved noget om det for en sikkerheds skyld :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med SP i dag og hun mente ikke jeg skulle være bekymret. Karla spiser lidt mindre end hun burde, men jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Og hun er jo mæt når hun kan nøjes med at spise hver 3-4 time, sover fint og ellers er glad og leverer våde bleer. Så nu lægger jeg bekymringen på hylden og så må vi se hvad vægten siger når SP kommer om et par uger og mon ikke hun nok skal tage på når hun snart må starte på grød..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med SP i dag og hun mente ikke jeg skulle være bekymret. Karla spiser lidt mindre end hun burde, men jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Og hun er jo mæt når hun kan nøjes med at spise hver 3-4 time, sover fint og ellers er glad og leverer våde bleer. Så nu lægger jeg bekymringen på hylden og så må vi se hvad vægten siger når SP kommer om et par uger og mon ikke hun nok skal tage på når hun snart må starte på grød..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER