MariaPiesen

Fam piesen gård :)

48 indlæg i dette emne

Ja nu nærmer foråret sig hvilket byder på en masse projekter herhjemme. Tænkte jeg ville dele lidt af vores byggerier og andet herinde, hvis nu nogle skulle være interesseret.

Vores store drøm er jo at blive næsten 100% selvforsynende.

Vi bor på en "lille" firlænget gård. Hvor vi har 196kvadratmeter stuehus(hvor førstesalen endnu ikke er udbygget til beboelse)

Så har vi 2 stalde, den ene har vi næsten renoveret, og der bor vores høns og grise i. Samt idas kanin. Indtil vejret bliver til at både grise og kaninen kan komme udenfor.

I den anden stald bor vores to gæs.

Derudover har vi en dejlig stor lade med masser af plads(lidt for meget faktisk :p) Ida har indendørs sandkasse, gyngestativ og cykelbane.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rasmus og Ida har idag bygget rutsjebane til Ida og Fnulders hjørne i haven. Det eneste der er købt er selve rutsjebanen(den gule) resten er fundet/lavet ud af træ fra haven og søm som svigerfar er kommet med.

JKPYE7n.jpg

Den kan holde til at både mor og far står ovenpå den på engang. :) så holde skal den nok. Den mangler dog stadigvæk et gelænder hele vejen rundt og nogle pinde som går ned af, så Ida ikke falder ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er jeg bare misundelig på den fede måde over i bor på en gård. Det har altid været min drøm. Glæder mig til at se hvilke projekter i har tænkt jer at lave :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er jeg bare misundelig på den fede måde over i bor på en gård. Det har altid været min drøm. Glæder mig til at se hvilke projekter i har tænkt jer at lave :yay

Jeg har en lang liste der skal laves her i foråret :P Blandt andet skal legehuset være færdigt, svinefold + hus til når de er ude, gæssene skal have et a-hus at bo i, hønsegården skal bygges større, derudover skal der bygges en træhule i et af de store træer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også misundelig! Det må være så fedt at bo på en gård hvor der er så mange muligheder for udfoldelse!

Fedt fundet på med den rutsjebane - specielt når Rasmus "bare" er kok, som du skrev til mig haha.

Det kan være at det ender med at bonderøven kommer og spørger jer til råds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også misundelig! Det må være så fedt at bo på en gård hvor der er så mange muligheder for udfoldelse!

Fedt fundet på med den rutsjebane - specielt når Rasmus "bare" er kok, som du skrev til mig haha.

Det kan være at det ender med at bonderøven kommer og spørger jer til råds.

Han er bare kok, men har altid haft hænderne til at sidde rigtigt ;)

 

Nej det er nu mere os der kommer til at spørge ham ;) I hvert fald som det er lige i øjeblikket :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoen traad  :loveshower  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare kok, men har altid haft hænderne til at sidde rigtigt ;)

 

Nej det er nu mere os der kommer til at spørge ham ;) I hvert fald som det er lige i øjeblikket :P

Det ville heller ikke være nogen skam - han er eddermame dygtig! Glæder mig meget til at se jeres fremtidige projekter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde lige en kran herhjemme, så vi kunne få lappet taget efter Egon var et smut forbi, det endte med nogle okay luftbilleder af vores bette oase :D :biglove

SckaBwx.jpg Stalden med høns og garagen.

uLiMd5u.jpg

Gårdsplads, stuehus og stalden med vores grisebasser

IruwQv1.jpg

Vores mark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder her og glæder mig til sommer, hvor det hele bare er noget kønnere herude på landet :D

 

U9IwVPj.jpg

Vores indkørsel om sommeren

 

0Bwzzuu.jpg

Gårdspladsen om sommeren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er jeg bare misundelig på den fede måde over i bor på en gård. Det har altid været min drøm. Glæder mig til at se hvilke projekter i har tænkt jer at lave :yay

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare skønt ud :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er nyeste projekt færdigt herhjemme. Vi har fået lavet grisefold til vores to små grise. :) de elsker at de kan være ude også.

Kf4jyZG.jpg

Vi skal dog lige have lavet er hus til dem udenfor også. Så indtil videre skal vi "jage" dem ind hver dag v

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fine grisebasser :)

Fik et sjovt billede af dig løbende rundt i mudder efter grisene sammen med din pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er der hyggeligt :)

Jeg stemmer for at du holder BK møde en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fine grisebasser :)

Fik et sjovt billede af dig løbende rundt i mudder efter grisene sammen med din pige ;)

Der er ingen mudder derude endnu. Men det kommer helt sikkert senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er der hyggeligt :)

Jeg stemmer for at du holder BK møde en dag ;)

Det gør jeg glædeligt. Vi har i hvert fald pladsen til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg glædeligt. Vi har i hvert fald pladsen til det ;)

Og så er der ikke så langt for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er der ikke så langt for mig ;)

Så er spørgsmålet bare, hvor mange der vil kører så langt nordpå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er spørgsmålet bare, hvor mange der vil kører så langt nordpå ;)

Sidst da vi var i Aabybro, var vi en del, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst da vi var i Aabybro, var vi en del, synes jeg :)

Det her er også 50kilometer længere nordpå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er også 50kilometer længere nordpå ;)

Shhh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint. Vi bor også på en gård og arbejder mod at blive selvforsynende. Men hvorfor kommer dine dyr ikke ud om vinteren? Vores grise går selv ud og ind, og klart er de ikke så meget ude om vinteren, men de elsker at være ude i sneen og i regn. Vi har alm landrace, minigrise og en enkelt hængebug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint. Vi bor også på en gård og arbejder mod at blive selvforsynende. Men hvorfor kommer dine dyr ikke ud om vinteren? Vores grise går selv ud og ind, og klart er de ikke så meget ude om vinteren, men de elsker at være ude i sneen og i regn. Vi har alm landrace, minigrise og en enkelt hængebug.

Vi fik vores grise i december, så de var helt små i vinters, og vi skulle lige have bygget folden inden de kunne komme ud. Og det var ikke helt let at komme i jorden hjemme ved os i vinters.

Men de skal gå ude til vinter nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så havde Rasmus endelig en fridag igen. Denne gang er fridagen blevet brugt i idas hjørne i haven på at bygge legehus :D endnu engang er det lavet af genbrugsmaterialer. Siderne er fra svigermor og svigerfars gamle træterrasse fra deres gamle hus. Skellet er rester fra da vi satte ny væg op i stuen. Gulvet er indtil videre 4 europaller. :) taget er gamle tagplader som røg af i stormen, men er knækket, så de ikke længere passer på laden. Og så er der tagryggen, som er fra naboen af.

Så vi har kun brugt penge på søm, skruer og tagskruer indtil videre

Selv Ida er med til at bygge

2r5deA1.jpg

Og vi kan sagtens pjatte og lege mens vi bygger

NNHYrKP.jpg

Det hårdt arbejdende folk, Rasmus kan/kunne ikke sætte en skrue i uden idas godkendelse

jVG7M4U.jpg

Det skal nok blive godt, når vi bliver færdige med det.

PXiYasH.jpg

DLxZxBY.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER