Camilla_krøier

Køresyge

8 indlæg i dette emne

Nogen andre der har oplevet at blive køresyg under graviditeten selvom I normalt ikke er det?

Hver dag er lidt en prøvelse for mig transportmæssigt fordi jeg skal sidde det "rigtige" sted i 2 busser og et tog hver vej for ikke at blive køresyg.... Det skal så også siges at jeg i forvejen lider under graviditetskvalme 24/7 så det i forvejen er lidt en udfordring at skulle slæbe mig i skole hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt af køresyge i starten, hvor jeg også var plaget af voldsom kvalme og opkastninger.. Det gik heldigvis over, da kvalmen nåede ned på et tåleligt niveau :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem, men døjer jo så også med hyperemesis. Men jeg bliver meget let køresyg, hvilket jeg aldrig har haft problemer med tidligere, heller ikke under min første graviditet, så jeg regner med at det hænger sammen med hyperemesisen.

 

Nu er jeg så heldigvis sygemeldt, så døjer ikke hver dag. Det må nærmest være uudholdeligt :kram

 

Håber da snart du får noget hjælp til den kvalme, for det lyder da til du har brug for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare tanken om at på mandag hedder det ikke Malmö-Nørrebro men Malmö-Herlev med dertilhørende ekstra tog og busser kan næsten få mig til at tude....

Jeg ved godt at det er forbudt at klage over at man er er blevet gravid, men jeg synes f....e det er pisse hårdt og opad bakke pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare tanken om at på mandag hedder det ikke Malmö-Nørrebro men Malmö-Herlev med dertilhørende ekstra tog og busser kan næsten få mig til at tude....

Jeg ved godt at det er forbudt at klage over at man er er blevet gravid, men jeg synes f....e det er pisse hårdt og opad bakke pt...

Det er ikke forbudt. Det er meget forståeligt, når man har det af H... til. Men der er mange, der ikke selv har været gravid, eller med meget nemme graviditeter, der ikke kan følge hvor usigelig dårligt man kan have det under en graviditet. For "graviditet er jo ikke en sygdom"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke forbudt. Det er meget forståeligt, når man har det af H... til. Men der er mange, der ikke selv har været gravid, eller med meget nemme graviditeter, der ikke kan følge hvor usigelig dårligt man kan have det under en graviditet. For "graviditet er jo ikke en sygdom"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det ligesom dig i mit første trimester. Jeg havde en times bustransport hver vej til og fra arbejde. Meget af turen foregår på en lang lige landevej. Et bestemt punkt på denne vej fik jeg det altid skidt. Der var der et langt stykke mellem busstoppestederne, og bussen havde typisk god fart på og "fløj" nærmest henover landevejen. Jeg kastede ikke op. Jeg havde det bare som om det var tæt på.

Jeg begyndte så at have to store stykker syrlige vingummier med til busturen. Når jeg nåede det punkt, hvor jeg følte det var "lige før" nuppede jeg sådan én. Så kunne jeg klare resten af turen. Det distraherede mig, og satte gang i spytproduktionen.

En anden fordel ved de syrlige vingummier var, at jeg ikke faldt i søvn i bussen så nemt. Jeg var nemlig også meget træt.

Så win win for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det ligesom dig i mit første trimester. Jeg havde en times bustransport hver vej til og fra arbejde. Meget af turen foregår på en lang lige landevej. Et bestemt punkt på denne vej fik jeg det altid skidt. Der var der et langt stykke mellem busstoppestederne, og bussen havde typisk god fart på og "fløj" nærmest henover landevejen. Jeg kastede ikke op. Jeg havde det bare som om det var tæt på.

Jeg begyndte så at have to store stykker syrlige vingummier med til busturen. Når jeg nåede det punkt, hvor jeg følte det var "lige før" nuppede jeg sådan én. Så kunne jeg klare resten af turen. Det distraherede mig, og satte gang i spytproduktionen.

En anden fordel ved de syrlige vingummier var, at jeg ikke faldt i søvn i bussen så nemt. Jeg var nemlig også meget træt.

Så win win for mig :)

Det må prøves...takker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER