Pukin

Begyndersko?

10 indlæg i dette emne

Hej alle sammen!

Min datter på knap ti måneder er begyndt at gå. Hun skal starte i dagpleje den 2, marts, hvor hun skal medbringe hjemmesko. Indtil videre har vi kun haft nogle bløde hjemmesko fra Føtex, men det er ved at være tid til hun får nogle nye. Jeg har så undersøgt begyndersko på nettet, og har fundet et par fra En Fant. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gå efter. Hvad er gode begyndersko? Bruges de også som hjemmesko? Jeg har også fundet et andet par fra Melton. Men er de også begyndersko? På forhånd tak for hjælpen.

 

http://www.kids-world.dk/product_info.php?products_id=39552&gclid=CjwKEAiAx4anBRDz6JLYjMDxoQYSJAA4loRmIMkeal6Cr4Ty-KH-CFE_vOq_1ejEUshi5FZYFmI9lRoCqO7w_wcB

 

http://www.skoringen.dk/melton-4009-900.aspx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Læser lige med her, synes også begyndersko er en jungle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var meget glade for prewalkers fra bundgaard som umiddelbart ligner dem fra en fant :) Uden at jeg tør gøre mig til nogen form for ekspert, så ville jeg gå efter nogen, der var høje og godt støttet i hælen, som fx en fant skoene. Dem fra melton ville jeg frygte ikke støttede godt nok om anklen. Men ja, jeg ved stadig ikke så meget om det, selvom vi har en fuldt gående dreng nu :blush

Edit: vi brugte kun skoene udenfor. Indenfor gik han bare i strømper eller bare tæer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der har erfaringer med vejledning i skobutikker omkring begyndersko? Jeg tænker umiddelbart (ud af ingenting) at de måske har meget bedre styr på det, når det kommer til rigtige sko :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev frarådet sko (af fys, SP og ekspedienten i Ønskebørn) før tvillingerne gik helt og selv kunne gå hen på legepladsen. Det kan de så nu, så nu vil vi ud at købe sko.

Indtil nu har de brugt skindfutter, bare tæer eller strømper med dutter under inde og overtræksfutter ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev frarådet sko (af fys, SP og ekspedienten i Ønskebørn) før tvillingerne gik helt og selv kunne gå hen på legepladsen. Det kan de så nu, så nu vil vi ud at købe sko.

Indtil nu har de brugt skindfutter, bare tæer eller strømper med dutter under inde og overtræksfutter ude.

Hvilke skindfutter har I brugt?

Edit: og hvad var grunden til den anbefaling? Det lyder da fornuftigt nok i mine ører, men er stadig nysgerrig, for jeg synes jeg hører om mange der bruger prewalkers :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke skindfutter har I brugt?

Edit: og hvad var grunden til den anbefaling? Det lyder da fornuftigt nok i mine ører, men er stadig nysgerrig, for jeg synes jeg hører om mange der bruger prewalkers :unsure

Fordi deres fødder skal have lov at udvikle sig naturligt, så at sige. Plus at de har meget bedre greb uden sko, de bruger tæerne meget, når de lærer at gå.

Vi brugte Melton skindfutter. Men til sidst har vi brugt bare tæer og strømper med dutter - og det har været det bedste for deres små fusser og deres balance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi deres fødder skal have lov at udvikle sig naturligt, så at sige. Plus at de har meget bedre greb uden sko, de bruger tæerne meget, når de lærer at gå.

Vi brugte Melton skindfutter. Men til sidst har vi brugt bare tæer og strømper med dutter - og det har været det bedste for deres små fusser og deres balance.

Ja, det giver jo god mening.

Okay strømper med dutter og så når I skal ud er overtræksfutter nok? Er de ikke 'tynde' i sålen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det giver jo god mening.

Okay strømper med dutter og så når I skal ud er overtræksfutter nok? Er de ikke 'tynde' i sålen?

Det har været fint ude - så har de bare uldsokker på, hvis det er koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser :tak  Jeg har valgt at købe et par nye hjemmesko, og håbe Rosas dagplejemor vil sige til når hun mener der er behov for andet  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER