Carcassonne

Gode dagplejer/vuggestuer i Rødovre

37 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Nu kommer vores lille pige for håbentlig snart ud, og så skal hun jo opskrives til pasning, så hvor vil i anbefale og hvor vil i fraråde i Rødovre?:) Vi bor lige midt i, så helst i midten af Rødovre, men kom med alle erfaringer:).

 

 

Synes ikke jeg nogen steder kan finde en liste/kort over hvor de forskellige dagplejer ligger, nogen der ved om det findes et sted? er jo svært at skrive sig op uden at kende mulighederne:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan ikke finde dagpleje oversigt, man skriver sig bare op og får tildelt en - du får et besøg hos hende og kan sige nej eller ja tak :) vi har fået en vidunderlig dagpleje her midt i Rødovre 2 min fra hvor vi bor. Vuggestue var helt umulig da vi skrev op for et år siden - i hvert fald dem vi ønskede, men har fået en super dagplejemor så vi vil ikke skifte nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en god dagplejemor (midt i Rødovre). Men som Mette siger, så skriver man sig bare op til dagpleje (eller alternativt de forskellige institutioner), og så får man tildelt en, man besøger, hvorefter man kan sige ja/nej. Vi valgte bevidst dagpleje, da vi bedre kunne lide det lille nær miljø med legestue (og større omgangskreds) en enkelt gang om ugen. Vi følte der ville være bedre plads til vores datter, som er lidt stille af sig.

Alternativt har jeg hørt godt om institutionen på skanderupvej. Tror vi skriver os op til børnehave der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker hvis man siger nej til en plads? Og ved i hvor grænserne mellem syd, midt og nord går, så man ikke pludselig har meget langt?

Tror også jeg er mest tiltrukket af dagplejekonceptet, uden at have nogen erfaringer, men synes at åbningstiderne kan give nogle problemer med to fuldtidsjobs.

Manden er ihvertfald væk dagligt 7-16:45(arbejde 8-16, hvilket da er meget normalt), så vil da klart begrænse mine jobmuligheder, når jeg lige får afleveret mit speciale. Så nemmere med vuggestue hvor man kan forskubbe tiden lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja åbningstiderne er også vores største dilemma, men Andrea elsker bare at være der.

Hvor bor du? Grænsen mellem midt og syg går ihvertfald omkring rødovreparkvej/lucernevej, jeg tror den mellem midt og nord går omkring jyllingevej, uden at være helt sikre. Ved ikke hvor faste de er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja åbningstiderne er også vores største dilemma, men Andrea elsker bare at være der.

Hvor bor du? Grænsen mellem midt og syg går ihvertfald omkring rødovreparkvej/lucernevej, jeg tror den mellem midt og nord går omkring jyllingevej, uden at være helt sikre. Ved ikke hvor faste de er.

 

Bor lige syd for Jyllingevej, ud mod Rødovrevej :) Så antager at det hedder midt :)

 

Hvordan får i det til at hænge sammen med åbningstider? jeg tænker bare hvis jeg får noget som helst transporttid så vil det da give en del problemer, men er jo nok arbejdsløs i starten så er jo super lige på det punkt:). (dagpenge er noget højere end min nuværende SU, så vil jeg ikke klage over)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver speciale (dog på panum, så har ca 45 min på cykel hver vej, men heldigvis meget flexibelt da jeg selv planlægger de fleste forsøg) og min mand er læge på Hvidovre , med dertil skiftende arbejdstider, så vi skiftes som det passer ind, men det kan være svært at få til at gå op, og vi må tit hente som en af de sidste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her afleverer manden 7.30 og jeg henter 16/16.30. Vi har begge mulighed for at styre vores arbejdstider pga flextid, så han arbejder gerne fra 9-17 og jeg fra 8-15.30, så selvom han arbejder i Kbh og jeg i Valby kan det godt lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok ondt af familier med helt faste arbejdstider... Tænk lige hvordan to butiksansatte skal kunne få det til at lykkes:-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har fået en dagpleje i område nord :-) Lea skal starte d. 4. Januar :-)

Men fra min mødregruppe har jeg hørt godt om Egegården (mindste institution i Rødovre, slidt men rigtig kreative og bruger damhusengen da de ligger tæt på) og græshoppen hvor alt skulle være ret nyt og pænt. Og så talte de andre om at Carlsro skulle være godt, men ingen som går der.

Vi bor ikke sådan rigtig tæt på nogle institutioner så valgte dagpleje som er 9 minutters gang væk.

Kender jo kun til område midt :-) bor selv lige på grænsen til Nord derfor vores dagpleje ligger deroppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kommer jo også an på hvor i bor :-) Ellers tak ud og besøg dem.

Men jeg ved at de er ret pressede pladsmæssige over hele linjen og en fra min mødregruppe fik tilbudt dagpleje selvom hun kun ønskede vuggestue, så jeg ville nok ringe til pladsanvisningen ca. 2 måneder før opstart. Selvom det ikke burde virke så hjælper det at presse lidt på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har for år tilbage arbejdet i Æblehaven. Det er jo ikke så langt fra jer, LilleMi, og det var et ret godt sted, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den har jeg slet ikke hørt om. Men kan se, at den kun ligger 1,7 km fra os. Så den vil jeg da læse nærmere om :)

Det er en integreret institution med to stuer af hver. Der er kommer ny ledelse og næsten helt nyt personale, så det er jo svært at vide, om det stadig er godt. Men tjek det ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender i øvrigt lederen og en enkelt af pædagogerne i Vårfluen. Jeg ved ikke, hvor den ligger, men jeg ved, at lederen har et verdensklasse-børnesyn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Andrea i græshoppen og den er fantastisk :yay nye faciliteter, god økologisk mad lavet i et åbent køkken, søde pædagoger, god pædagogik, integreret institution hvor børnehavebørn og vuggestue børn kender hinanden så fint at de kan hindandens navne og hvilke forældre der hører til hvilket barn :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/12/2015 at 3:25 PM, Fru.Mor said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/12/2015 at 8:52 PM, louisef said:

Vi har Andrea i græshoppen og den er fantastisk :yay nye faciliteter, god økologisk mad lavet i et åbent køkken, søde pædagoger, god pædagogik, integreret institution hvor børnehavebørn og vuggestue børn kender hinanden så fint at de kan hindandens navne og hvilke forældre der hører til hvilket 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :yay

Jeg har også hørt godt om den :)

Gik forresten forbi dit hus forleden :D Kunne kende efternavnet fra Instagram ;)

Haha ja det er ikke så almindeligt :D næste gang må du da ringe på, så giver jeg en kop kaffe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Louise er det den institution på Rødovre Parkvej, der hedder Skanderup, du mente? :chin:

Vi har nemlig lige fået tilbudt plads der, men jeg kender den slet ikke...

Der gik jeg for 20 år siden :D

MEGA fed legeplads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER