Barbamama

Hvad skal jeres baby hedde? :)

99 indlæg i dette emne

Vi har snakket i navne lige siden inden jeg blev gravid. 

Lig pt er jeg SÅ hooked på pigenavnet Ellie og drengenavnet Virgil. 

 

Ellers har vi også snakket om 

 

Pige: Vega, Aura, Johanna, Ivy og Saga.

Dreng: Toba, Hedvig, Alfa, Atlas, Buster, Ebbe og Elliot.     

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket i navne lige siden inden jeg blev gravid.

Lig pt er jeg SÅ hooked på pigenavnet Ellie og drengenavnet Virgil.

Ellers har vi også snakket om

Pige: Vega, Aura, Johanna, Ivy og Saga.

Dreng: Toba, Hedvig, Alfa, Atlas, Buster, Ebbe og Elliot.

Er Hedvig ikke et pigenavn? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Hedvig ikke et pigenavn? :unsure

Ja det mener jeg bestemt også det er! Det er det ihvertfald på tysk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det mener jeg bestemt også det er! Det er det ihvertfald på tysk

Det er det også på dansk. Min oldemor hed det. Og Lasse rimmers datter hedder det.

Men jeg ved ikke om det er sådan er navn der kan bruges til begge køn som fx Kim

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg nogensinde får flere børn. (Drømmer om en 3'er)

Så skal en dreng hedde Villads

Og en pige Alva :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Hedvig ikke et pigenavn? :unsure

Jo det er et pigenavn, ikke unisex :-D Man kan hedde Hedveg hvis man er dreng, og Hedvig hvis man er pige.. Jeg har blot skrevet det det forkerte sted da jeg sad og kiggede min navneliste igennem  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er desværre ikke gravide endnu, menhar flere lister med mulige navne.

 

Pigenavnet som vi begge hælder allermest til, har faktisk ligget fast længe.

Hvis vi får en datter, skal hun nemlig med stor sandsynelighed hedde: Cirkel Leonora

Jeg arbejdede for seks år siden i en vuggestue, hvor den yndigste lille pige hed Cirkel Selina. Jeg var med det samme vild med både barn og navn og det har holdt ved lige siden. 

 

Af øvrige navne på vores liste fremgår:

 

Ellienoir

Vita

Claire

Philippa

Merle

Nora

Mynthe

Nynne

Neel

Ibi

Svala

 

Hvis vi får en søn, ved vi ikke helt præcis, hvad han skal hedde, men for ganske nyligt, kom jeg med et forslag, som min mand faktisk synes rigtig godt om: Egon.

Historien bag er lidt hyggelig. Min mand elsker Olsen Banden filmene og kan samtlige af dem udenad. Jeg har altid været meget glad for Ove Sprogøe og blev oprigtigt ked af det, da han gik bort. Så hvis vi får en søn, kunne han godt blive til en lille salut til Ove Sprogøe elskede rolle :)

Vores søn skal dog også have et dobbeltnavn, men hvilket andet navn ved vi ikke.

 

Af øvrige mulige drengenavne kan nævnes:  

 

Sophus

Pelle

Matthias

Vito

Florian

Alban

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tjah jeg er heeeeelt forelsket i navnet Anakin :) meen det vil kæresten ikke have fordi han bare bliver drillet med star wars så :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tjah jeg er heeeeelt forelsket i navnet Anakin :) meen det vil kæresten ikke have fordi han bare bliver drillet med star wars så :(

Det er da også flot!

Jeg har sagt til min kæreste at jeg vil ha tvillinger, en dreng og en pige og de skal hedde Luke og Leia  :D why not?! 

 

Helt alvorligt så tror jeg at så snart man har vænnet sig til et lidt specielt navn så elsker man både det og barnet. Men forældrene skal selvfølgelig lige være enige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med forbehold:

Hvis det bliver en dreng så Benjamin.

Hvis det bliver en pige snakker vi Rebecca eller Alma

Nå, men siden det her indlæg er både Rebecca og Alma røget ud igen (jeg kunne ikke forholde mig til hvor populær Alma er og manden synes ikke Rebecca helt passer sammen med det mellemnavn vi har valgt)...

Så nu diskutere vi igen, jeg er så blevet lidt hooked på et navn, min mand er ikke afvisende, men heller ikke for... Så han skal nok bearbejdes lidt

Han er lidt afvisende, fordi jeg kender en kvinde, som jeg er venner med på FB, men kun ser IRL 1-2 gange om året, der har en datter med samme navn... Men for hunden, vi er jo ikke til unika navne, så vi finder jo nok ikke et navne, hvor vi ikke kender nogen der hedder det (det sagde jeg også til ham, vi har lige som valgt Benjamin som drengenavn, selvom vi er gået i gym med 2 der hedder det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna Ellis trooor vi :)

Ej hvor sjovt!

Min mor hedder Ellis og min datter hedder Luna :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige blevet enige om et pigenavn ❤ (Som desværre er hemmeligt) så mangler vi bare at blive enige om at få en baby

Åh BBM jeg håber I beholder navnet, jeg har en Melissa og de er bare skønne sådan nogle!

 

Ha ha, der er vi ogsaa blevet - mangler ogsaa lige at blive gravid, men vi er da i det mindste blevet enige om, at det vil vi.

 

Jeg haaber snart, det er tid, darling, men tvillinger?  :kiss

 

Asta

Esme

Lily 

 

 

Dreng maaske Elias, men det vil M kke vaere med til...Det ville han heller ikke da vi skulle finde navn til Noah.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er ret enige om en lille Fenja herhjemme :) Svigermor syntes rent faktisk det var pænt, det overraskede mig noget.. Det har bare været det navn der hele tiden er vendt tilbage og da scanningsdamen spurgte om navn, så var det det der dukkede op.. Men det kan jo nå og ændre sig endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ikke gravid endnu, men vi mine lister holder:

Hemmeligt pigenavn med A, som er det det bliver hvis vi får en pige. Jeg ved ikke hvorfor det er så vigtigt at holde hemmeligt, men det er det altså.

Min 2. plads er Ella :kuller som J ikke bryder sig om :boo

Alvin er Js 1. prioritet med drengenavn

Ludvig er min 1. prioritet. Vi kan godt lide hinandens, men bedst dem vi selv har valgt.

Jeg er også vild med Gilbert, som J ikke er begejstret for.

Nå så blev det jo relevant!

J har mistet lysten til Alvin. Så nu står Ludvig ligesom alene, hvilket jeg jubler over, men J er bare ikke 100% på det. Han vil dog heller ikke komme med forslag for han siger vi skal have en pige. Og pigenavnet er stadig låst fast på det med A.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en lille Karl og da jeg er helt nygravid, ved vi endnu ikke hvad der gemmer sig i maven.

Drengenavne er lidt svære, synes jeg.

Da jeg ventede Karl, var vi begge vilde med "Karl" og "Otto". Synes bare ikke de to spiller så godt sammen, så Otto er ude. Pt. ser listen sådan her ud:

Jakob

Elisabeth

Agnes

Anna

Og vi er helt enige om konsensus i denne beslutning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger med nogle lidt mere internationale navne, da min mand er fra USA. Vi har lavet en liste på 3 pigenavne og 3 drengenavne.

 

Pigenavne:

 

Naryssa

Vanessa

Clarissa

 

Drengenavne:

 

Adain

Zackery

Zain

 

Personligt kan jeg bedst lide Naryssa og Zain, det eneste, der bekymre mig lidt er, hvordan danskere vil udtale navnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger med nogle lidt mere internationale navne, da min mand er fra USA. Vi har lavet en liste på 3 pigenavne og 3 drengenavne.

Pigenavne:

Naryssa

Vanessa

Clarissa

Drengenavne:

Adain

Zackery

Zain

Personligt kan jeg bedst lide Naryssa og Zain, det eneste, der bekymre mig lidt er, hvordan danskere vil udtale navnene.

Zain - udtales det som Zayn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zain - udtales det som Zayn?

 

Ja det gør. Synes det er så sødt og min mand er svær at gøre tilfreds  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en lille Karl og da jeg er helt nygravid, ved vi endnu ikke hvad der gemmer sig i maven.

Drengenavne er lidt svære, synes jeg.

Da jeg ventede Karl, var vi begge vilde med "Karl" og "Otto". Synes bare ikke de to spiller så godt sammen, så Otto er ude. Pt. ser listen sådan her ud:

Jakob

Elisabeth

Agnes

Anna

Og vi er helt enige om konsensus i denne beslutning ;)

Ej, jeg synes Karl og Otto passer vildt godt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør. Synes det er så sødt og min mand er svær at gøre tilfreds :lol

Det er også rigtig sødt :)

Det er ikke nemt med de mænd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger med nogle lidt mere internationale navne, da min mand er fra USA. Vi har lavet en liste på 3 pigenavne og 3 drengenavne.

 

Pigenavne:

 

Naryssa

Vanessa

Clarissa

 

Drengenavne:

 

Adain

Zackery

Zain

 

Personligt kan jeg bedst lide Naryssa og Zain, det eneste, der bekymre mig lidt er, hvordan danskere vil udtale navnene.

Jeg vil nok udtale det Na-rissa (ved ikke om det er rigtig :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger med nogle lidt mere internationale navne, da min mand er fra USA. Vi har lavet en liste på 3 pigenavne og 3 drengenavne.

 

Pigenavne:

 

Naryssa

Vanessa

Clarissa

 

Drengenavne:

 

Adain

Zackery

Zain

 

Personligt kan jeg bedst lide Naryssa og Zain, det eneste, der bekymre mig lidt er, hvordan danskere vil udtale navnene.

 

Fine navne til jeres internationale baby :)

Zain tænker jeg ikke, der er så meget tvivl om, hvordan man udtaler. Men Naryssa og Clarissa kunne nogle danskere nok finde på at udtale med et hårdt 'r'. Vanessa er der til gengæld ingen problemer med. Men det er jo op til jer, hvis I elsker et navn, så vælg det. Så kan I bare rette folk, når de siger det forkert, og så er den ikke længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok udtale det Na-rissa (ved ikke om det er rigtig :D )

 

Det er helt rigtigt :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tvivl om at vores er en lille fræk charlie ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER