Barbamama

Hvad skal jeres baby hedde? :)

99 indlæg i dette emne

Jeg synes, det er svært at følge med i alle graviditetstrådene, men jeg er mega nysgerrig på, hvilke navne I alle sammen har valgt/regner med at vælge :)

Så jer, der (nogenlunde) ved det, og vil ud med det - hvad skal jeres babyer hedde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne selv starte, men det er lidt med forbehold, for vi (jeg) er ikke klar til sådan HELT at sige, at nu ER det besluttet. Og familien ved i øvrigt ingenting, men vi plejer jo også at være gode til at holde tingene på bk :lovebk

Men jeg tror nok, at lillesøster kommer til at hedde Melissa :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende tråd.... Vi har heldigvis noget tid til at beslutte det for vi er laaaaaannnngggttt fra hinanden, især med drengenavne bliver det lidt en udfordring at finde noget vi begge synes om....jeg har to rimelig lange lister og Sune har meget kort liste - med navne jeg ikke kan fordrage ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende tråd.... Vi har heldigvis noget tid til at beslutte det for vi er laaaaaannnngggttt fra hinanden, især med drengenavne bliver det lidt en udfordring at finde noget vi begge synes om....jeg har to rimelig lange lister og Sune har meget kort liste - med navne jeg ikke kan fordrage ;-)

Haha det er ikke nemt! B og jeg var også ret langt fra hinanden i starten. Han var noget ude i nordiske/ase navne og jeg var nok mere over i noget fransk/engelsk agtigt med dansk lyd... Men Melissa kan vi i hvert fald godt lide begge to :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også lidt med forbehold. Men vi tror nok at det bliver en Magnus :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det er ikke nemt! B og jeg var også ret langt fra hinanden i starten. Han var noget ude i nordiske/ase navne og jeg var nok mere over i noget fransk/engelsk agtigt med dansk lyd... Men Melissa kan vi i hvert fald godt lide begge to :biglove

Jeg synes Sunes favoritnavn lyder som en hund.... Det kan jeg altså ikke kalde mit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Sunes favoritnavn lyder som en hund.... Det kan jeg altså ikke kalde mit barn

Haha nej det kan jeg godt forstå! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også lidt med forbehold. Men vi tror nok at det bliver en Magnus :wub

Aw, det er også sødt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Spændende tråd.... Vi har heldigvis noget tid til at beslutte det for vi er laaaaaannnngggttt fra hinanden, især med drengenavne bliver det lidt en udfordring at finde noget vi begge synes om....jeg har to rimelig lange lister og Sune har meget kort liste - med navne jeg ikke kan fordrage ;-)

Samme her :ditto <_<

Min kæreste har også foreslået et hundenavn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, dem har vi haft klar, længe før jeg blev gravid :P

En pige skal hedde Clara efter min svigermors tante (egentlig kunne vi bare rigtig godt lide navnet, og så var det jo fedt der var noget familie med det navn ;)) og en dreng skal hedde Johan, opkaldt med inspiration fra min mors navn (Joan). Min mor hepper selvsagt på en dreng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi slet ikke enige herhjemme. Jeg er helt vild med Eigil :biglove men det kan manden ikke fordrage, han er til gengæld vild med Johan, som jeg ikke synes da stort set alle hedder det nu om dage.

Pigenavne har vi ikke rigtigt snakket om endnu. Dog kan jeg godt lide navnet søs eller nora. Som Rasmus ikke kan lide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her :ditto <_<

Min kæreste har også foreslået et hundenavn :D

Haha.... Vi fandt faktisk et pigenavn vi begge kunne li' og så hedder svigermors nye kærestes barnebarn det allerede, det bliver for rodet med to børnebørn med samme navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne selv starte, men det er lidt med forbehold, for vi (jeg) er ikke klar til sådan HELT at sige, at nu ER det besluttet. Og familien ved i øvrigt ingenting, men vi plejer jo også at være gode til at holde tingene på bk :lovebk

Men jeg tror nok, at lillesøster kommer til at hedde Melissa :wub

 

Neeeejjj, så er I fundet frem til et navn (med forbehold) Jeg synes at det passer rigtig godt til Valdemar (og i min mening også en anelse bedre end Lillian...)

Melissa er bare sødt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tre som vi er enige om; Molly My, Vigga og Wilma.... De sidste par dage er jeg begyndt at blive lidt varm på Elvira :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi slet ikke enige herhjemme. Jeg er helt vild med Eigil :biglove men det kan manden ikke fordrage, han er til gengæld vild med Johan, som jeg ikke synes da stort set alle hedder det nu om dage.

Pigenavne har vi ikke rigtigt snakket om endnu. Dog kan jeg godt lide navnet søs eller nora. Som Rasmus ikke kan lide.

 

Johan er bare så sødt!  :loveshower Og ikke særligt brugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan er bare så sødt! :loveshower Og ikke særligt brugt!

Helt enig - sjovt nok :P ligger nr 24 eller sådan på top 50 babynavne i 2014.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan er bare så sødt! :loveshower Og ikke særligt brugt!

Det er meget brugt heroppe af hvor vi bor. Vi går til svømning hvor 3ud af 5 drenge hedder Johan. Der er 6 Johan'er i den legegruppe idas dagplejemor kommer i. Og de er fire dagplejemødre der mødes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeeejjj, så er I fundet frem til et navn (med forbehold) Jeg synes at det passer rigtig godt til Valdemar (og i min mening også en anelse bedre end Lillian...)

Melissa er bare sødt!

Ja det tror jeg (men jeg har ikke skrevet det herinde før idag, og det var vist først igår at de sidste "konkurrenter" af navne faldt for mit vedkommende).

Og tak :) Jeg synes også, det passer godt til Valdemar. :) Jeg tror nu stadig, at kun skal hedde Lillian også, men ikke i daglig tale. Mere som mellemnavn end som fornavn, bliver det vel egentlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig - sjovt nok :P ligger nr 24 eller sådan på top 50 babynavne i 2014.

 

Hehe - nå ja, du havde også skrevet det som en mulighed hos jer...  :D Og jeg kan kun sige at vi er meget enige i forhold til pigenavn!  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget brugt heroppe af hvor vi bor. Vi går til svømning hvor 3ud af 5 drenge hedder Johan. Der er 6 Johan'er i den legegruppe idas dagplejemor kommer i. Og de er fire dagplejemødre der mødes

Hvad med Thøger :) Det synes jeg er SÅ fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Thøger :) Det synes jeg er SÅ fedt :)

Den får jeg aldrig Rasmus med på. Hvis det skulle være en dreng der gemmer sig derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter skal døbes Nova :)

Og for flere år siden blev vi enige om at hvis vi får en søn, skal han hedde Nor/Nord. Det er så blevet mere og mere populært siden da, men ikke mindre fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lillepige skal døbes Mie om 16 dage.

Drengenavn var vi enige om Mads og inden MD troede vi en pige skulle være mathilda - så fandt vi ud af det var en pige og allerede på parkerings pladsen efter MD vidste vi det ikke var en Mathilda.

En fra mødregruppes pige skulle hedde danielle i maven, Lea da hun blev født og de første 8 uger, nu da de har booket til dåb skal hun hedde Isabella.

Så nogle gange er det bare svært at vide før barnet er her og man kender det bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogle pigenavne vi begge kan lide: Agnes, Liva, Dichte og Gry.

Drengenavne er vi helt uenige om. Men efter et par måneder har vi nærmet os enighed om: Malthe og Sigurd.

Min mand er vant til at der fødes drenge i hans familie, så det har været vigtigt for os at forsøge at finde lidt enighed omkring drengenavne.

Så vi venter spændt på at få kønnet at vide den 06.03

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER