Guldpigen

Fødselsforberedelse - Region Midtjylland

14 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er gravid og har termin medio juli. Vi er bosiddende i Silkeborg Kommune og skal som 1. gangsforældre følge et familiekursus med hhv. 6 foredrag før baby og 10 foredrag efter fødslen. Man hører om fødselsforberedelse osv. ved en erfaren jordemoder.

Mine tanker går så på, om det er nok fødselsforberedelse? Er man rustet godt nok til den store dag, eller har I erfaringer med at købe private kurser?

Guldpigen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også bosiddende i Silkeborg og jeg har forstået på de kvinder, som jeg har været til JM sammen med at de nøjes med den fødselsforberedelse ved familieiværksætterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bosiddende i Silkeborg og jeg har forstået på de kvinder, som jeg har været til JM sammen med at de nøjes med den fødselsforberedelse ved familieiværksætterne

Okay, og de var måske også 1.gangsforældre to be?

Jeg kan se, at du allerede er mor, så hvad gjorde du første gang? Er det et godt familiekursus?

Jeg har valgt at føde i Herning, da vi transportmæssigt har klart nemmere ved at komme der til. Skal du føde i Viborg?

Undskyld alle de nysgerrige spørgsmål:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og stort tillykke med terminen lige om lidt!!! Hvor spændende:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Skejby her i december - og som 1. Gangs fødende fik vi tilbudt 2x3 timers fødselsforberedelse inden fødslen. Og det var bestemt nok. Der blev gennemgået fødsel og tiden som familie - dog kun kort vejrtrækning under fødslen - men bestemt nok til at jeg havde gode værktøjer under fødslen.

Så synes bestemt det lyder af nok timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det lyder af meget... Vi fik tilbudt 2 foredrag inden fødslen. En om fødslen og en om tiden efter... Vi var kun til den ene... Men ved de har lavet om på fødselsforberedelserne i Viborg, men vi bliver vist ikke tilbudt det som 2. Gangs gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik pks for to dage siden i Viborg, rigtig positiv oplevelse... Jeg har ikke været på kurset, men har hørt blandet omkring det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et foredrag første gang. Det var dengang man kunne føde i Silkeborg. Jeg har ikke savnet mere. Anden gang valgte jeg ikke at få det genopfrisket. Var tilknyttet Horsens men endte med at føde på Skejby. Savnede det ikke. Tror behovet er meget forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Skejby her i december - og som 1. Gangs fødende fik vi tilbudt 2x3 timers fødselsforberedelse inden fødslen. Og det var bestemt nok. Der blev gennemgået fødsel og tiden som familie - dog kun kort vejrtrækning under fødslen - men bestemt nok til at jeg havde gode værktøjer under fødslen.

Så synes bestemt det lyder af nok timer.

Tak for dit input:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det lyder af meget... Vi fik tilbudt 2 foredrag inden fødslen. En om fødslen og en om tiden efter... Vi var kun til den ene... Men ved de har lavet om på fødselsforberedelserne i Viborg, men vi bliver vist ikke tilbudt det som 2. Gangs gravid...

Tak for dit input! Ud af de 6 gange á 2 timers foredrag inden fødslen er det vist også "kun" de 3-4 gange som er reel fødselsforberedelse. De øvrige gange handler om foredrag ved en bankansat, en advokat, sundhedsplejerske osv.

Min nabo har lige født i dec 2014, og hun blev i hvert fald som 2.gangs mor ikke tilbudt familieiværksætternes tilbud, og hun fødte i Viborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Skejby her i december - og som 1. Gangs fødende fik vi tilbudt 2x3 timers fødselsforberedelse inden fødslen. Og det var bestemt nok. Der blev gennemgået fødsel og tiden som familie - dog kun kort vejrtrækning under fødslen - men bestemt nok til at jeg havde gode værktøjer under fødslen.

Så synes bestemt det lyder af nok timer.

Tak for dit input - jeg overvejer stadig, hvad jeg skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik pks for to dage siden i Viborg, rigtig positiv oplevelse... Jeg har ikke været på kurset, men har hørt blandet omkring det...

Og stort tillykke med den lille ny:-)!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et foredrag første gang. Det var dengang man kunne føde i Silkeborg. Jeg har ikke savnet mere. Anden gang valgte jeg ikke at få det genopfrisket. Var tilknyttet Horsens men endte med at føde på Skejby. Savnede det ikke. Tror behovet er meget forskelligt :)

Tak for dit input!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Holstebro var vi afsted 2 gange som 1. gangs og der var den ene gang en rundtur på fødegangen.. Jeg følte det var spild og havde ikke rigtig behov for mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER