Aja

Symptomer

45 indlæg i dette emne

Ja, jeg har godt nok ikke så mange symptomer endnu, men synes da vi skal have en tråd så vi løbende kan følge med i udviklingen og hvad vi får af symptomer. 

Og så er det jo så forskelligt fra person til person, så tænker det kan være sjovt at se :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det indtil videre: 

 

- Jeg sover dårligt om natten og vågner flere gange. Sådan har det været siden før jeg kunne teste positiv. 

- Jeg er SULTEN hele tiden! Og det kan komme så pludseligt hvor min mave bare trækker sig samme og larmer som om jeg ikke har spist i flere dage. 

- Bumser. Har aldrig haft helt perfekt hud, men det er helt klart værre med bumser nu. Også mellem brysterne og mellem skuldrebladene, som jeg aldrig har prøvet før.

- Er bange for at kvalmen er lidt på vej, men heldigvis ikke rigtigt noget endnu! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slem kvalme hver dag, en gang imellem med opkast, sover dårligt pga jeg døjer med meget halsbrand især om aftenen.. jeg tisser 1-3 gange om natten, uren hud, og ømme bryster. Sulten hele tiden, og oppustet mave.. Jeg er 6+5 idag,.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ømme bryster er vist alt for nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på de ømme bryster og at sove dårligt om natten, men ellers ikke så meget. Er nok også lidt mere sulten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suuuuulter!!! :) Jeg tror virkelig, at jeg fra start skal passe på kosten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suuuuulter!!! :) Jeg tror virkelig, at jeg fra start skal passe på kosten...

 

Samme her. Jeg er også sulten konstant. Og ikke bare sådan lidt, men virkelig som om jeg ikke har spist hele dagen!

Jeg skal finde på noget nyt at spise for jeg er allerede utrolig træt af frugt, mariekiks og nødder, som er det jeg har kunnet spise indtil nu. 

Og jeg tror desværre også allerede det kan ses en smule på vægten - det er bare farligt! Men hvad skal man lige gøre, man må jo spise? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 5+1:

Jeg har kæmpe store, tunge og ømme bryster - har haft ammebh på siden ca. 4+0 :blink

Jeg tisser om natten.

Jeg drømmer rigtig meget.

Jeg er udspilet og har været det stort set siden befrugtning. I dag, har jeg f.eks ventebukser på, fordi jeg slet ikke kan holde ud, at det strammer på maven. Det synes jeg altså er lige tidligt nok :unsure

Trætheden er begyndt at indfinde sig. Sidst blev det rigtig slemt omkring 6+0, så mon ikke det kommer til at passe meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 5+1:

Jeg har kæmpe store, tunge og ømme bryster - har haft ammebh på siden ca. 4+0 :blink

Jeg tisser om natten.

Jeg drømmer rigtig meget.

Jeg er udspilet og har været det stort set siden befrugtning. I dag, har jeg f.eks ventebukser på, fordi jeg slet ikke kan holde ud, at det strammer på maven. Det synes jeg altså er lige tidligt nok :unsure

Trætheden er begyndt at indfinde sig. Sidst blev det rigtig slemt omkring 6+0, så mon ikke det kommer til at passe meget godt.

Ja, jeg føler mig også meget mere gravid her 2. gang. Husker at jeg var til NF sidst, hvor jeg stadig ikke var helt sikker på, at jeg var gravid, da jeg ingen symptomer havde og min mave slet ikke var vokset.

Det er lidt noget andet nu... min mave føles også meget udspilet. Lidt som om, jeg allerede har plukveer (men det kan man da ikke, vel?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer også bare helt vildt meget! Det er altså underligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg har pt ikke de store symptomer. Ømme bryster, meget lidt kvalme om aftenen og meget oppustet. Jeg ligner en der allerede er flere måneder gravid ;)

Kunne da godt tænke mig lidt flere symptomer der indikerede graviditet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 6+6

 

Jeg har kvalme - især hvis jeg bliver sulten. Det har jeg haft i flere uger, hvor det sidste gang først startede omkring 6+0. Jeg har kastet op nogle gange hen over de sidste uger - men det har også være kompliceret af at jeg rendte ind i en omgang bronkitis. Kraftige hosteanfald, slim i halsen og graviditetskvalme er ikke uforlignelige med hinanden  :klap 

 

Derudover er jeg meget træt - jeg har f.eks. sovet 11 timer i nat, og jeg ved at lige så snart vi når middag, så begynder jeg og sidde og sukke efter en lur. Sidste graviditet endte jeg med flere gange faktisk at falde i søvn på toilettet på jobbet :oops

 

Sidst men ikke mindst har jeg også sagt goddag til forstoppelsen - også en ikke-savnet sidegevinst i første graviditet lige omkring nu. Jeg er SÅ oppustet og øm i maven - og toiletbesøgene er hyppige, langvarige og typisk ikke succesfulde. :huh

 

Jeg er begyndt at glæde mig til 2. trimester - meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mastique bløder du også lidt frisk på papiret efter de lange toiletbesøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har forstoppelsen også meldt sin ankomst - ca. 2-3 uger tidligere end sidst. Jeg er aldeles ikke fan! :prik :(

Er der nogen der ved om man må bruge Movicol, når man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har forstoppelsen også meldt sin ankomst - ca. 2-3 uger tidligere end sidst. Jeg er aldeles ikke fan! :prik :(

Er der nogen der ved om man må bruge Movicol, når man er gravid?

Hvad med Magnesia? Det har jeg hørt flere tage herinde- mener også fru SP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Magnesia? Det har jeg hørt flere tage herinde- mener også fru SP

Det har jeg gjort længe, men ikke slavisk fast hver dag. Det må jeg lige prøve at stramme op på.

Og så er jeg lige ude og gå/løbe lidt - det har jo altid været den bedste medicin, men har simpelthen ikke kunne tage mig sammen :prik Men det ændrer sig nu, for min krop vil gerne løbe, så det skal den få lov til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme virker det med et glas sveskejuice om morgenen. Jeg synes det smager forfærdeligt men det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme virker det med et glas sveskejuice om morgenen. Jeg synes det smager forfærdeligt men det hjælper

Uh, tak! Det må jeg prøve, hvis det går helt galt. Tak :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme virker det med et glas sveskejuice om morgenen. Jeg synes det smager forfærdeligt men det hjælper

Åh ja, det gjorde jeg da også! Det virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har forstoppelsen også meldt sin ankomst - ca. 2-3 uger tidligere end sidst. Jeg er aldeles ikke fan! :prik :(

Er der nogen der ved om man må bruge Movicol, når man er gravid?

Jeg drikker bare meget vand, virkelig MEGET vand. Jeg har en drikkedunk med mig rundt hele dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh, jeg synes da lige kvalmen har taget et ryk op de sidste 2 dage. Jeg er ellers sluppet ret billigt indtil videre, så håber ikke det skal til at begynde nu!

Og jeg skal starte på at tage jern i næste uge, så frygter lidt at det også kan gøre det værre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh, jeg synes da lige kvalmen har taget et ryk op de sidste 2 dage. Jeg er ellers sluppet ret billigt indtil videre, så håber ikke det skal til at begynde nu!

Og jeg skal starte på at tage jern i næste uge, så frygter lidt at det også kan gøre det værre. 

 

Jeg springer jern over - det gjorde jeg også sidste gang (i samråd med lægen).

 

Uanset om jeg spiste piller eller tog dråberne så gav de mig bare en sindssyg forstoppelse - og jeg synes fordøjelsen er slem nok i forvejen, når man er gravid.

 

Jeg aftalte med lægen, at hvis jeg fik symptomer på blodmangel, så tog vi en snak om det. Jeg havde heldigvis en fin blod% hele vejen igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls med kvalme.

Her synes jeg bare, at jeg er træt, zzz....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh, jeg synes da lige kvalmen har taget et ryk op de sidste 2 dage. Jeg er ellers sluppet ret billigt indtil videre, så håber ikke det skal til at begynde nu!

Og jeg skal starte på at tage jern i næste uge, så frygter lidt at det også kan gøre det værre.

Jeg har simpelthen ikke nået at sætte mig ind i hvornår det ene og det andet skal tages og hvor meget, men inden du spiser ekstra jern, så kig lige på de graviditetsvitaminer du måske spiser, for dem jeg spiser, har ekstra jern i, så det er måske ikke nødvendigt med mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har simpelthen ikke nået at sætte mig ind i hvornår det ene og det andet skal tages og hvor meget, men inden du spiser ekstra jern, så kig lige på de graviditetsvitaminer du måske spiser, for dem jeg spiser, har ekstra jern i, så det er måske ikke nødvendigt med mere i forhold til kvalmen, så har jeg sovet med hovedet ekstra højt de sidste 2 nætter, om det er tilfældigt skal jeg ikke kunne sige, men jeg har ikke haft kvalme siden.... ( undtagen når jeg er meget sulten)

Hilsen lise

 

Tak for tippet. Jeg har lige kigget mine multivitaminer og der er kun 27 mg jern i hvor de anbefaler mellem 40-50 mg dagligt fra uge 10. Så jeg må nok prøve at finde et ekstra tilskud. 

Hvis det så laver fuldstændig rod i fordøjelsen, så kan det da være jeg kan aftale med lægen at stoppe igen. 

 

Det er ikke så meget om morgenen jeg har kvalme, men mere i løbet af formiddagen og så lidt i pludselige bølger hele dagen. Men det kan da bestemt ikke skade noget at prøve at sove med hovedet højt - tænk hvis nu det skulle gøre en forskel :)

Jeg tror snart jeg farer vild i ekstra puder og dyner om natten :D  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER