Aja

Symptomer

45 indlæg i dette emne

Tak for tippet. Jeg har lige kigget mine multivitaminer og der er kun 27 mg jern i hvor de anbefaler mellem 40-50 mg dagligt fra uge 10. Så jeg må nok prøve at finde et ekstra tilskud.

Hvis det så laver fuldstændig rod i fordøjelsen, så kan det da være jeg kan aftale med lægen at stoppe igen.

Det er ikke så meget om morgenen jeg har kvalme, men mere i løbet af formiddagen og så lidt i pludselige bølger hele dagen. Men det kan da bestemt ikke skade noget at prøve at sove med hovedet højt - tænk hvis nu det skulle gøre en forskel :)

Jeg tror snart jeg farer vild i ekstra puder og dyner om natten :D

Det kender jeg alt for godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er godt nok blevet træææt! Synes ikke det har været så slemt indtil nu, men nu har det da lige ramt. Både i går og i dag havde jeg for første gang brug for en lille eftermiddagslur - og så oven i købet i en weekend! Vi har godt nok haft en del på programmet her i weekenden, men alligevel.. Tror det bliver svært at komme igennem en travl arbejdsuge nu. Næste uge er sådan en der bare skal overståes!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, jeg er træt konstant og kan tage flere lure i løbet af dagen :) men jeg har også altid haft et sovehjerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke regnet med, at jeg skulle være en klynker, men shit hvor har jeg været sølle i weekenden. Stakkels manden min, som har været helt fantastisk og ordnet alt, mens jeg har været kvalm, taget lur og brokket mig for at få med ynk, det må meget gerne vende - hurtigt tak! Sidder lige nu på arbejde med drikke yoghurt og prøver på at få noget i maven. Er der garanti for kvalmefrihed fra uge 12-13 stykker eller hvordan er det lige? :rolleyes  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke regnet med, at jeg skulle være en klynker, men shit hvor har jeg været sølle i weekenden. Stakkels manden min, som har været helt fantastisk og ordnet alt, mens jeg har været kvalm, taget lur og brokket mig for at få med ynk, det må meget gerne vende - hurtigt tak! Sidder lige nu på arbejde med drikke yoghurt og prøver på at få noget i maven. Er der garanti for kvalmefrihed fra uge 12-13 stykker eller hvordan er det lige? :rolleyes

:ditto min mand har været fantastisk!

jeg kunne også godt bruge en form for garanti ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der er begyndt at få næseblod ofte? Det er da lidt irriterende  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der er begyndt at få næseblod ofte? Det er da lidt irriterende  :P

 

Det har jeg faktisk fået siden begyndelsen... Ligesom jeg generelt har fået varmere hænder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har også haft blodige bussemænd. Ikke direkte næseblod, men helt klart tynde slimhinder i næsen. Det skulle vist også være helt normalt.

 

Og til noget helt andet mindre lækkert.... andre end mig, der har det modsatte af hård mave? Hver gang jeg har spist, går der ca. 10 min. og så må jeg på toilettet med tynd mave. Bliver lidt nervøs for, hvad det betyder. Det har stået på,  næsten siden jeg testede positiv. I første omgang tænkte jeg bare, at det måske var en bakterie. Men nu tænker jeg, at det da må være graviditetsrelateret, siden det ikke holder op. Mega træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til noget helt andet mindre lækkert.... andre end mig, der har det modsatte af hård mave? Hver gang jeg har spist, går der ca. 10 min. og så må jeg på toilettet med tynd mave. Bliver lidt nervøs for, hvad det betyder. Det har stået på,  næsten siden jeg testede positiv. I første omgang tænkte jeg bare, at det måske var en bakterie. Men nu tænker jeg, at det da må være graviditetsrelateret, siden det ikke holder op. Mega træls.

 

Er man mærkelig, når man nærmest er misundelig på det der? :haha

 

Her kører forstoppelsen uformindsket på 2. måned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er man mærkelig, når man nærmest er misundelig på det der? :haha

Her kører forstoppelsen uformindsket på 2. måned..

I så fald er jeg også mærkelig! :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne bytte lidt, så vi alle endte med den perfekte sunde mavetilstand. Det gjorde jeg gerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hverken det ene eller andet må være sjovt. Jeg kan mærke at forstoppelse ligger og lurer så kører hårdt på den sveskejuice...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke regnet med, at jeg skulle være en klynker, men shit hvor har jeg været sølle i weekenden. Stakkels manden min, som har været helt fantastisk og ordnet alt, mens jeg har været kvalm, taget lur og brokket mig for at få med ynk, det må meget gerne vende - hurtigt tak! Sidder lige nu på arbejde med drikke yoghurt og prøver på at få noget i maven. Er der garanti for kvalmefrihed fra uge 12-13 stykker eller hvordan er det lige? :rolleyes  

 

Ingen garanti, desværre :(  Sidste gang havde jeg kvalme til uge 16, og nogle har det hele graviditeten.

 

 

Ej, hvor er jeg træt af at være træt  :( De sidste par uger er jeg faldet i søvn kl. 21. I onsdags var klokken max 20.15 og i går ca. 20.30  :blink  Det giver altså ikke ret meget fritid. Jeg er ikke bare træt - jeg er helt og aldeles smadret på det tidspunkt. Og så med kvalme oveni, synes jeg egentlig ikke jeg er ret meget værd, især ikke herhjemme  :( Håber virkelig, det snart går over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først velkommen til nye graviditetshoveder. Dejligt med flere spirer:)

Jeg er også nået til forstoppelsen nu. Det er som om al den mad jeg spiser bare hober sig op i kroppen, og det giver virkelig ikke en følelse af velvære! Og så lidt konstant kvalme, en spsk træthed og en stor håndfuld udslet strøet jævnt hen over ansigtet.

Det er skønt ar være gravid!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først velkommen til nye graviditetshoveder. Dejligt med flere spirer:)

Jeg er også nået til forstoppelsen nu. Det er som om al den mad jeg spiser bare hober sig op i kroppen, og det giver virkelig ikke en følelse af velvære! Og så lidt konstant kvalme, en spsk træthed og en stor håndfuld udslet strøet jævnt hen over ansigtet.

Det er skønt ar være gravid!!!

Hvis man synes sveskejuice er liiiige mandigt nok, så kan jeg klart anbefale sveskegrød (bare det der færdig-noget til 8 kr for en pose/pakke) rørt ud i yoghurt. Det søder mest bare den sure yoghurt lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme har heldigvis været på retur i de seneste par dage, så måske der er noget om det med at den forsvinder efter uge 12. Den var til gengæld også slem da den toppede i sidste uge. Der spiste jeg ikke andet en ristet boller med smør, frugt og peberfrugt. Så meget for at spise varieret og sundt for babyens skyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes alle mine symptomer har været forsvundet  i en god uges tid. Har næsten været helt bekymret selvom det er dejligt. Men nu tror jeg der er kommet et nyt. Metalsmag i munden. Det er godt nok kun når jeg spiser, men jeg synes pludselig at meget af min mad smager af metal. Det er altså underligt  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været nede på at kaste op en enkelt gang de sidste par dage - jeg håber sådan, at det er begyndelsen til enden...

Jeg er 3 kg under min startvægt nu - på trods af at jeg spiser alt hvad jeg kan. Jeg havde ikke rigtig noget at give af i forvejen, så jeg har ikke rigtigt lyst til at tabe mig mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra lidt ekstra træthed er jeg helt mig selv igen (11+1) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalmen er næsten væk og jeg "nøjes" nu med madlede EFTER måltiderne :p og så om aftenen hvis overhovedet!

Men jeg er blevet mere træt de sidste dage. En smule bækkensmerter onsdag :prik dem behøver jeg altså ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER