Skumfidus2014

søskende der sover på samme værelse

11 indlæg i dette emne

Er der nogen som har erfaringer med at lade deres børn sove på samme værelse - altså i hver deres seng?? Jeg overvejer at det kunne være lidt rart for både os og dem hvis de sov på samme værelse - men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.

 

Vores store er 1 1/2 år og den lille er 2 1/2 måned og sover selvfølgelig stadig inde ved mig i soveværelset - men den store sov selv fra hun var 4 måneder - og tænker lidt det samme med den lille da hun sover fint igennem om natten.

 

Er der nogen som har råd til hvornår/hvordan det kan blive en succes??? :-)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså både min bror og jeg og min mands og hans bror har delt værelse hele barndommen. Vores to store piger har altid haft hver deres værelse - men har valgt at sove i samme værelse frem til de var godt inde i teenageårene (og gør det faktisk af og til stadig selvom de nu er 14 og 18 år.

Lillemyr kommer til at dele værelse med Alexander. Vi er simpelthen løbet tør for værelser frem til den største flytter hjemmefra og det passer mig egentligt helt fint.

Det eneste jeg tænker på er, om mindstemyr kommer til at vække Alexander om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva og Logan deler værelse og det fungere fint. Vi stillede Logans seng ind på Ms værelse, da Logan begyndte at vågne meget om natten - han havde et godt sovehjerte, så da han vågnede meget, var det pga. Snorkelyde = han blev forstyrret af os.

Vi rykkede ham bare ind og ja..

Maliva vænnede sig hurtigt til ham og at han vågnede nogle gange om natten, nu sover hun igennem det, hvis det ikke er for slemt. :)

Det et vel bare at gøre det og se om det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge og Magne deler værelse, i starten skulle de lige vænne sig til det, men nu er der overhovedet ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva og Freja har delt værelse siden Liva var 4,5 År, men de har faktisk sovet sammen siden hun var 4, fordi de mente det var hyggeligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

følger lige med her, da vi overvejer at gøre det samme når den lille ny bliver gammel nok til at komme ud af soveværelset, så rart at høre nogle erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon var 3 år og 3 mdr, og Charlie var ligeblevet 2 år, da de begyndte at dele værelse. Grunden var at vi skal have nr. 3, og vi har kun 2 værelser ;)

Vi startede faktisk på det da vi var i sommerhus i sommers, fordi det alligevel blev anderledes end derhjemme, og da de havde sovet sammen der i en uge, så var det ingen sag at "tage det med hjem".

De vækker sjældent hinanden, og er generelt rigtig gode til at sove sammen uden for meget ballade ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Låner lige lidt af tråden - meget specifikt - er der nogen af jer, der har prøvet at lade baby sove i storebror/storesøsters værelse helt fra da de skulle ud af forældresoveværelset? Jeg tænker i den forbindelse på omkring 5 måneder gammel.

 

Gav natteroderi problemer for den store?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magne blev flyttet ind til Lauge da han var 8 mdr. Og der vækkede de hinanden og havde lidt svært ved at falde i søvn, men det var kun en periode på en måned til to og i dag sover de hurtigt, når de er blevet puttet og selvom den ene kalder om natten, så vækker det ikke den anden.. Og Magne var så nem at få over i juniorseng, for han gjorde bare som Lauge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Låner lige lidt af tråden - meget specifikt - er der nogen af jer, der har prøvet at lade baby sove i storebror/storesøsters værelse helt fra da de skulle ud af forældresoveværelset? Jeg tænker i den forbindelse på omkring 5 måneder gammel.

 

Gav natteroderi problemer for den store?

Læs min besvarelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input - det er godt at høre I har gode erfaringer med det - jeg tænker vi prøver at lade dem sove sammen når vi er klar til at flytte bettefis ud af soveværelset :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER