Barbamama

Pasning af storebror/søster

9 indlæg i dette emne

Hvad gør I andre, der har termin i sommerferien og har børn i forvejen mht pasning?

Valdemar skal selvfølgelig have sommerferie, men i og med at vi ikke har alverden af potentielle barnepiger i hverdagstimerne (fordi de alle arbejder, og de fleste rejser når de har ferie), så tænker jeg jo, at det ville være smart, hvis Valdemar IKKE holdt sommerferie når baby kommer. Men noget sommerferie skal han jo melde og holde, og jeg har termin 8. juli, så jeg er i tvivl om, hvornår det vil være "smartest". Jeg går på barsel midt/sidst i maj, og Brian har sommerferie fra juni af, så det kunne sagtens være tidligt, men jeg synes det virker meget tidligt... Det kunne også være i august (så længe får bebs ikke lov at være derinde), men jeg tænker, at han skal starte i bh til august, og så synes jeg måske det ville være smartest at ferien var afviklet.

Der er sikkert en skidenem løsning, men jeg kan ikke lige se den :D Hvad gør andre i samme situation? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og hendes kæreste læser på uni. Og bor kun 5 min i bil (15 på cykkel) væk fra os. De har sommerferie/læseferie fra en gang i maj til september. Tror vi spørg dem, om de enten kan komme her, eller vi må køre Noah over til dem når veerene starter eller vi skal på hospitalet (hvis det går som sidst)

Noahs børnehave har sommerferie lukket i 2 uger, og jeg har termin midt i lukkeperioden. Så Noah er hjemme på terminsdatoen. Og hans fødselsdag. Det er jo hyggeligt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her holder minifisen ferie alle 6 uger fra børnehave, der hvor der ellers er sommerferie.. Planen er vi tager hende med når det sker, manden skal alligevel ikke med ind til selve fødslen, så de to kan underholde hinanden, og så kommer de ind når det er overstået :-)

Den store på 11 får selv lov at vælge om hun vil med og vente med de andre to, eller om hun vil være alene hjemme. Manden har en moster der kan komme i løbet af 5min, som den store kan ringe til hvis hun ikke synes om at være alene :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her holder minifisen ferie alle 6 uger fra børnehave, der hvor der ellers er sommerferie.. Planen er vi tager hende med når det sker, manden skal alligevel ikke med ind til selve fødslen, så de to kan underholde hinanden, og så kommer de ind når det er overstået :-)

Den store på 11 får selv lov at vælge om hun vil med og vente med de andre to, eller om hun vil være alene hjemme. Manden har en moster der kan komme i løbet af 5min, som den store kan ringe til hvis hun ikke synes om at være alene :-)

Jeg kom lige forbi og spørger bare af nysgerrighed. Hvorfor skal manden ikke med til fødslen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg går på barselsdagpenge da jeg færdiggør mit studie slut juni! Ja det er fuldkommen planlagt og jeg kommer til at gå til de sidste eksamer mega højgravid , men det gjorde jeg osse sidst :) vi har fået en lille kolonihave som vi skal sidde og hygge i her til sommer. Vores dreng på 2 1/2år har en god lang sommerferie og er med til det hele :) (ikke fødsel naturligvis ;)). Glæder mig SÅ meget til det hele <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom lige forbi og spørger bare af nysgerrighed. Hvorfor skal manden ikke med til fødslen? :)

det er fordi han har et eller andet med blod, han ønskede heller ikke at være med til fødslen af minifisen sidst, så der havde jeg min mor med :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeså snart vi fortalt at terminen var midt i ferien, så droppede min svigerforældre at rejse i år. Så de er hjemme til at kunne passe C.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er fordi han har et eller andet med blod, han ønskede heller ikke at være med til fødslen af minifisen sidst, så der havde jeg min mor med :-)

Jeg er 32 og min mor er stadig den bedste i verden <3 godt du har hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 32 og min mor er stadig den bedste i verden <3 godt du har hende ;)

hehe dejligt, sådan har jeg det også, min mor er også stadig den bedste :-) hun var med til fødslen af de andre to også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER