Amber

Tegn på fødsel....

304 indlæg i dette emne

Nu er der jo faktisk allerede nogle af os, der har mærket tegn på en måske snarlig fødsel. Så måske skulle vi starte en tråd, så man kan skrive, hvis man synes, noget er ved at røre på sig? 

Det bliver jo lidt spændende at følge hinanden fra gravid til mor med barn i armene og høre om, hvordan fødselsforløbene går  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh, ja det er så spændende.. Håber snart, der sker noget her (selvom jeg godt ved det er for tidligt endnu)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså også ved at være godt utålmodig... !! Der er nu små tre uger til termin, så alle tegn på en snarlig fødsel skal bydes meget velkommen hér ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været mega-aktiv hele dagen (5 km gåtur + legeplads og legehus med datteren på 2,5 år), og her til aften har jeg de vildeste smertetrækninger nedad både i lænd, endetarm og ned i benene - de kommer jævnligt og niver godt. Men tror nu ikke fødslen er lige om hjørnet, for det har hjulpet, at jeg bare har lagt mig på sofaen - nu er der længere imellem ;)

Sidst gik jeg jo to uger over tid og datteren måtte sparkes ud af vestimulerende drop over 14 timer og tilsidst med hård cup, så jeg aner ikke hvordan "normale" veer føles - så på det punkt kunne jeg ligeså godt være førstegangsfødende ;)

Håber så meget, at det sker af sig selv denne gang - og lillebror må gerne komme lidt før termin, for vi glæder os sådan til at møde ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været mega-aktiv hele dagen (5 km gåtur + legeplads og legehus med datteren på 2,5 år), og her til aften har jeg de vildeste smertetrækninger nedad både i lænd, endetarm og ned i benene - de kommer jævnligt og niver godt. Men tror nu ikke fødslen er lige om hjørnet, for det har hjulpet, at jeg bare har lagt mig på sofaen - nu er der længere imellem ;)

Sidst gik jeg jo to uger over tid og datteren måtte sparkes ud af vestimulerende drop over 14 timer og tilsidst med hård cup, så jeg aner ikke hvordan "normale" veer føles - så på det punkt kunne jeg ligeså godt være førstegangsfødende ;)

Håber så meget, at det sker af sig selv denne gang - og lillebror må gerne komme lidt før termin, for vi glæder os sådan til at møde ham :D

 

14 dage over, det er altså ikke sjovt... :wacko Kan godt forstå, du ønsker, at det kommer af sig selv denne gang!! Men det lyder til, at du er god til at arbejde for sagen, så det skal nok komme  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid jeg kunne skrive, at der var tegn på fødsel.! Jeg er mentalt SÅ klar!! Får en plukkeve hver gang jeg ændrer ligge/sidde stilling. Er forpustet uden jeg foretager mig noget og synes egentlig bare, at maven fylder det hele nu!! 

Jeg elsker at være gravid, men jeg er klar til at føde nu!

 

Sidste gang gik jeg 8 dage over og havde ingen tegn på fødslen, før slimproppen røg og så vandafgang.. Håber sådan, at det starter med vandafgang igen, så er man ligesom igang og det er sjældent snydeveer, der kommer efterfølgende.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har fået at vide i dag, har vores dreng sat sig næsten helt fast og er sådan set klar til at komme ud. Termin er om præcis 3 uger, og jeg kan i DEN grad mærke ham presse på bækkenet :7himmel . Det gør møgondt, hvilket jeg slet ikke har mærket resten af graviditeten - men det er på en god måde :) .

 

GLÆDER MIG! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer som har født før, har man altid tegn på fødslen før den starter... Altså tegnblødning, slimprop osv, eller kan man godt bare få veer/vandet gå, uden andre tegn først?

Har fået at vide at vores pige ligger lavt, men ikke har sat sig fast endnu.

Skal til jordmoder i morgen, så håber at hun står fast nu.

Hun må gerne komme ud nu, er 38+0 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer som har født før, har man altid tegn på fødslen før den starter... Altså tegnblødning, slimprop osv, eller kan man godt bare få veer/vandet gå, uden andre tegn først?

Har fået at vide at vores pige ligger lavt, men ikke har sat sig fast endnu.

Skal til jordmoder i morgen, så håber at hun står fast nu.

Hun må gerne komme ud nu, er 38+0 :-)

Man kan godt bare få veer eller at vandet går som det første ja, og så veer :) det er forskelligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må det da gerne bare gå i gang :)

Er lidt splittet... Vil gerne have den lille ud, og glæder mig lidt til fødselsoplevelsen, men er også bange for forandringerne og smerterne :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må det da gerne bare gå i gang :)

Er lidt splittet... Vil gerne have den lille ud, og glæder mig lidt til fødselsoplevelsen, men er også bange for forandringerne og smerterne :-s

Det samme her :)

Glæder mig helt vildt selvom jeg også er lidt nervøs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer som har født før, har man altid tegn på fødslen før den starter... Altså tegnblødning, slimprop osv, eller kan man godt bare få veer/vandet gå, uden andre tegn først?

Har fået at vide at vores pige ligger lavt, men ikke har sat sig fast endnu.

Skal til jordmoder i morgen, så håber at hun står fast nu.

Hun må gerne komme ud nu, er 38+0 :-)

Det er langt fra alle der oplever slimproppen eller tegnblødning, så ja, det kan sagtens starte med veer eller vandafgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre talt med jeres mødre om hvordan deres fødsler var? Har bare læst at det er meget normalt at føde efter termin hvis ens mor har gjort det.

Mit problem her er at min mor døde i 96, og min far kan næsten ikke huske graviditeten (overvejer om han overhoved deltog, men de boede ikke sammen før sidst i graviditeten, og min mor var turnuslæge på Mors, mens far blev i København, så de så jo kun hinanden i weekenderne)

Men gør jo at det er svært at vide hvor jeg genetisk er..min farmor mener at min termin var 3 dage før min fødsel, men giver ikke så meget for hendes hukommelse....ingen andre kan huske noget :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre talt med jeres mødre om hvordan deres fødsler var? Har bare læst at det er meget normalt at føde efter termin hvis ens mor har gjort det.

Mit problem her er at min mor døde i 96, og min far kan næsten ikke huske graviditeten (overvejer om han overhoved deltog, men de boede ikke sammen før sidst i graviditeten, og min mor var turnuslæge på Mors, mens far blev i København, så de så jo kun hinanden i weekenderne)

Men gør jo at det er svært at vide hvor jeg genetisk er..min farmor mener at min termin var 3 dage før min fødsel, men giver ikke så meget for hendes hukommelse....ingen andre kan huske noget :-s

Min mor gik over tid begge gange - 13 dage første gang, hvor jeg selv gik 8 dage over.

Fødslerne startede om natten med vandafgang (ligesom min sidst) og den første varede ca ligeså lang tid som min. Min mors anden fødsel varede 3 timer, så derfor forventer jm, at min fødsel også bliver hurtigt. Derudover har min mormor været turboføder begge gange.

Begge mine graviditeter har også været ligesom min mor og mormors med mega meget kvalme og opkast de første måneder..

Jeg tror hvert fald på, at graviditet og fødsel er "arveligt" hvis man ka sige det ;) Her passer det perfekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor gik over tid begge gange - 13 dage første gang, hvor jeg selv gik 8 dage over.

Fødslerne startede om natten med vandafgang (ligesom min sidst) og den første varede ca ligeså lang tid som min. Min mors anden fødsel varede 3 timer, så derfor forventer jm, at min fødsel også bliver hurtigt. Derudover har min mormor været turboføder begge gange.

Begge mine graviditeter har også været ligesom min mor og mormors med mega meget kvalme og opkast de første måneder..

Jeg tror hvert fald på, at graviditet og fødsel er "arveligt" hvis man ka sige det ;) Her passer det perfekt!

Må være rart at kunne sammenligne med noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mors første fødsel (mig) var nærmest identisk med min - 2 uger over tid, igangsættelse med ve-drop, laaaaang fødsel og jeg blevet taget ud med hård cup.

Så det ville være dejligt, hvis nr. 2 fødsel også minder om hendes - 5 timer fra første ve til naturlig fødsel af min lillebror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fødte min storebror 4 uger før termin og jeg selv er vist nok født næsten lige på datoen (det er længe siden, vi har snakket om det, så er ikke helt 100) :) Håber at jeg også føder før termin. Dog helst kun 3 uger før, da jeg gerne vil føde i vand :P

Min mormor gik et par uger over tid første gang, de to næste kom stort set til termin og den sidste kom et par uger for tidligt.

Til gengæld har jeg sprunget skalaen, hvad angår gener i graviditeten. Hverken min mor eller mormor har haft nogle problemer (min mor har to børn og min mormor fire).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40+3 idag og var til jm og få lavet hindeløsning. Hun sagde jeg var 2 fingre åben og meget klar. Håber meget snart der sker noget. Det begynder virkelig at gå mig på det her venten. Er dog ærgerligt at jeg næppe kommer til at føde med min egen jm, for hun er godt nok fantastisk! Var ret hormonella her til morgen, og det kunne hun se på mig med det samme og spurgte ind til det. Min mor skulle komme og hente drengene, og de var helt umulige og det blev ikke lige bedre af at min mor er så dårlig til at håndtere dem, samtidig med at hun kommer med stikpiller om deres opdragelse. Det var bare lige mere end jeg kunne håndtere, så tudede mens jeg cyklede hen til jm. Hun var bare så forstående og virkelig omsorgsfuld på sådan en ikke omklamrende måde. Det er nok sidste gang jeg ser hende, for min næste tid er til tjek på sygehuset. Hun fulgte mig ud til elevatoren og gav mig et kram. Jeg er normalt ikke særlig god til at kramme med fremmede, men wow, hende her er virkelig dygtig og får en til at føle at hun kender en ud og ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+1 i dag og kan mærke, han er ved at ligge klar dernede. Går et eller andet sted hele tiden og håber lidt på at vandet skal gå, glæder mig så meget til at se ham! Men der er ikke andre tegn end smerterne i bækkenet. Ikke ret mange plukkeveer mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med et lille pip. Sidder med lille Freya i armene. Hun kom i mandags. (Jeg laver en ordentlig Update i min tråd lidt senere)

Jeg synes ikke jeg havde nogen tegn på at fødslen var på vej. Ingen slimprop først i hvert fald og heller ikke tegnblødning..

Men siger I at hvis man er meget aktiv at det kan være med til at sætte det i gang? Jeg var ude til min mors 50 års fødselsdag i lørdags og søndag havde jeg vasketid om formiddagen. Og så slappede jeg ellers af hele resten af søndag, for jeg var meget træt. Ved ikke om det har haft noget at sige.

Omkring min mors og min fødsel så ved jeg ikke om der er noget der kan sammenlignes. Hun gik helt hen til termin og vidst lidt over. Længden har næsten været det samme tror jeg. Hun fødte vidst på omkring 12 timer og jeg på 15,5 timer. Men forløbet var ikke helt ens. Så selvom nogle ting minder om hinanden, kan man ikke altid regne med at det så bliver sådan....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med et lille pip. Sidder med lille Freya i armene. Hun kom i mandags. (Jeg laver en ordentlig Update i min tråd lidt senere)

Jeg synes ikke jeg havde nogen tegn på at fødslen var på vej. Ingen slimprop først i hvert fald og heller ikke tegnblødning..

Men siger I at hvis man er meget aktiv at det kan være med til at sætte det i gang? Jeg var ude til min mors 50 års fødselsdag i lørdags og søndag havde jeg vasketid om formiddagen. Og så slappede jeg ellers af hele resten af søndag, for jeg var meget træt. Ved ikke om det har haft noget at sige.

Omkring min mors og min fødsel så ved jeg ikke om der er noget der kan sammenlignes. Hun gik helt hen til termin og vidst lidt over. Længden har næsten været det samme tror jeg. Hun fødte vidst på omkring 12 timer og jeg på 15,5 timer. Men forløbet var ikke helt ens. Så selvom nogle ting minder om hinanden, kan man ikke altid regne med at det så bliver sådan....

Ihh, tillykke med den lille :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har bare sindsyg ondt i lænden i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med et lille pip. Sidder med lille Freya i armene. Hun kom i mandags. (Jeg laver en ordentlig Update i min tråd lidt senere)

Jeg synes ikke jeg havde nogen tegn på at fødslen var på vej. Ingen slimprop først i hvert fald og heller ikke tegnblødning..

Men siger I at hvis man er meget aktiv at det kan være med til at sætte det i gang? Jeg var ude til min mors 50 års fødselsdag i lørdags og søndag havde jeg vasketid om formiddagen. Og så slappede jeg ellers af hele resten af søndag, for jeg var meget træt. Ved ikke om det har haft noget at sige.

Omkring min mors og min fødsel så ved jeg ikke om der er noget der kan sammenlignes. Hun gik helt hen til termin og vidst lidt over. Længden har næsten været det samme tror jeg. Hun fødte vidst på omkring 12 timer og jeg på 15,5 timer. Men forløbet var ikke helt ens. Så selvom nogle ting minder om hinanden, kan man ikke altid regne med at det så bliver sådan....

Stort tillykke med den lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med et lille pip. Sidder med lille Freya i armene. Hun kom i mandags. (Jeg laver en ordentlig Update i min tråd lidt senere)

Jeg synes ikke jeg havde nogen tegn på at fødslen var på vej. Ingen slimprop først i hvert fald og heller ikke tegnblødning..

Men siger I at hvis man er meget aktiv at det kan være med til at sætte det i gang? Jeg var ude til min mors 50 års fødselsdag i lørdags og søndag havde jeg vasketid om formiddagen. Og så slappede jeg ellers af hele resten af søndag, for jeg var meget træt. Ved ikke om det har haft noget at sige.

Omkring min mors og min fødsel så ved jeg ikke om der er noget der kan sammenlignes. Hun gik helt hen til termin og vidst lidt over. Længden har næsten været det samme tror jeg. Hun fødte vidst på omkring 12 timer og jeg på 15,5 timer. Men forløbet var ikke helt ens. Så selvom nogle ting minder om hinanden, kan man ikke altid regne med at det så bliver sådan....

STORT tillykke med lille Freya :wub :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER