Marcusmor

Slimprop :)

9 indlæg i dette emne

Så er der 3,5 uge til min terminsdag... Jeg er jo ik typen som går som sådan på barsel, så derfor arbejder jeg stadig i hvert fald efter planen de næste to uger med.. Har en tæt pakket kalender på job, præcis som jeg elsker det :)

For tre uger siden havde lillesøster sat sig fast med hovedet nedad og i sidste uge til jordmoder grinede hun og sagde at hun regner stærkt med at jeg føder indenfor max to uger, da hun står som hun gør.. Visse basse sagde jeg :)

Nå men siden igår har jeg haft helt utrolig aktivitet i maven - mere end på noget tidspunkt før - det kombineret med konstante plukveer så må jeg indrømme at min mave tager meget fokus lige nu :)

Nå men jeg kan ærligt knap huske sidste gang det er så også snart 4 år siden, men idag er min slimprop gået (det husker jeg også fra sidst) - det jeg til gengæld slet ikke husker er hvor længe der så gik før jeg fik veer. Det kan have været uger, dage eller timer .. Med andre ord jeg er helt blank?

Så piger nogen der kan huske deres erfaringer ?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke sige noget af erfaring da jeg venter den første. :) 

 

 Men jeg kiggede i min bog i dag. Ikke at den altid passer, men der står altså at langt de fleste kvinder føder samme døgn eller indenfor 7 dage efter slimproppen er gået. Det er mest normalt.

Dermed ikke sagt at der jo også findes dem hvor den går meget langt tid før termin, uden der sker noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det lyder spændende, at der er tegn på, at lillesøster snart gerne vil ud :)

Jeg kan huske, at da slimproppen gik, da jeg ventede min søn, startede veerne et par døgn senere. Det var helt sikkert et tegn på, at noget var i vente  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man siger at slimproppen kan gå op til et par uger før fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger for de blandede svar - er slet ik i tvivl om, at hun vil ud- altså når det passer i hendes kalender ;)

Har også læst lidt frem og tilbage på nettet, og ja jeg må jo bare se tiden an :)

Men om ik andet, så fik jeg da endelig vasket alt lillesøsters tøj og pakket en lille taske til min ambulante fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig sidst, gik slimproppen i løbet af lørdag. Kl 3 natten til søndag gik vandet og så kom veerne 10 min senere :)

Du føder nok lidt snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååååh, hvor er det spændende! Måske føder du lige om lidt :-). Det er en FANTASTISK tid, vi begiver os ind i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også min slimprop gik idag. Synes nu med de andre at der også kom blod, men kan ikke huske hvornår det startede. Er 40+1 idag, så KOM NU UD!!!

Sejt at du bare sådan kan arbejde videre. Jeg er godt nok træt og sover til middag hver dag. Synes dog de 8 ugers barsel jeg har haft nu er længe bare at gå og vente, men har fået ordnet en masse i huset og syet fastelavnskostumer til børnene for at holde mig beskæftiget. Nu må der gerne ske noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også min slimprop gik idag. Synes nu med de andre at der også kom blod, men kan ikke huske hvornår det startede. Er 40+1 idag, så KOM NU UD!!!

Sejt at du bare sådan kan arbejde videre. Jeg er godt nok træt og sover til middag hver dag. Synes dog de 8 ugers barsel jeg har haft nu er længe bare at gå og vente, men har fået ordnet en masse i huset og syet fastelavnskostumer til børnene for at holde mig beskæftiget. Nu må der gerne ske noget!

 

Spændende  :)  Men nu må der da også gerne ske noget, når du er 40+1 ;)  Håber, det sker meget snart, og at det bliver et godt forløb  :babystol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER