Camils

Meget svingende vægt. Er det normalt?

8 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

 

I dag er jeg 8+3, og lige siden jeg fandt ud af, at jeg er gravid har min vægt svinget enormt meget. Den har været lige fra minus 200 gram af startvægten til plus 1,3 kilo. I tirsdags skulle jeg til lægebesøg og vejede mig inden. Der sagde vægten igen +1,3 kilo. Da jeg vejede mig her til morgen var den dog nede på, at det kun var +300 gram.

 

Nu er det jeg gerne vil vide - er det normalt, at vægten svinger så meget? Er der nogle af jer andre, der også har oplevet det? Kan jeg måske først forvente en mere stabil vægtøgning senere i graviditeten?

 

Puha, det var mange spørgsmål. Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo normalt at vægten kan svinge med +÷1-2 kg.. mon ikke det er fordi, du ikke er vant til at veje dig så meget? :)

Senere skal du nok se en mere stabil udvikling i vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også umiddelbart, at det er helt normale og forventelige udsving. Min vægt kan svinge med op til 2 kg i løbet af dagen, blot som resultat af hvor meget jeg spiser og drikker og går på toilettet. Morgenvægten (uden tøj, inden morgenmad) kan også nemt svinge med 1 kg, igen afhængigt af hvad jeg lige spiste i går, hvor meget jeg har drukket, og om jeg har været på toilettet. Jeg tror bare, at du skal tage de små svingninger helt roligt :) :) Den reelle vægtøgning skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som de andre nævner så kan ens vægt svinge meget i løbet i dagen, derfor har jeg et helt fast mønster når jeg vejer mig. 1. det skal være om morgen når jeg står op, 2. efter jeg har været på wc og 3. uden tøj på/kun i undertøj. 

på den måde kan jeg sammenligne min vægt fra uge til uge (nogen gange os fra dag til dag  :oops )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som de andre nævner så kan ens vægt svinge meget i løbet i dagen, derfor har jeg et helt fast mønster når jeg vejer mig. 1. det skal være om morgen når jeg står op, 2. efter jeg har været på wc og 3. uden tøj på/kun i undertøj.

på den måde kan jeg sammenligne min vægt fra uge til uge (nogen gange os fra dag til dag :oops )

Jeg vejer mig på samme måde, og oftest kun et par gange om ugen. Men så ser jeg det an - jeg skal jo nok tage på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig på samme måde, og oftest kun et par gange om ugen. Men så ser jeg det an - jeg skal jo nok tage på :)

Jeg er i 33+0 i dag og har kun taget 4,5 kg på, lægen var ved at tabe øjne og mund da jeg fortalt det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er normalt. Når jeg ikke er gravid, kan min vægt svinge 2-3 kg fra uge til uge. Der er altid en måleusikkerhed ved hjemmevægte, og så kommer det også an på diæt, afføringsmønster osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er normalt. Når jeg ikke er gravid, kan min vægt svinge 2-3 kg fra uge til uge. Der er altid en måleusikkerhed ved hjemmevægte, og så kommer det også an på diæt, afføringsmønster osv.

:ditto og om man vejer sig samme tidspunkt hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER