MajBarn

Spørgsmål om graviditetsygmelding og ferie...

5 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg har været sygemeldt i 14 dage og er lige blevet i 14 dage mere. Jeg har et arbejde hvor det er tunge løft, ind og ud af truck og meget stressende dage. Min læge snakker om at jeg skal omplaceres senere hen men det snakker min chef om at han ikk kan hvis det når dertil. Så jeg altså måske ska være sygemeldt hele graviditeten.

Vi har i september bestilt rejse til Tyrkiet, altså inden jeg blev gravid, og hvordan er reglerne så med at rejse ud af landet? Vil jo gerne arbejde men kan ikk blive omplaceret på arbejdet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...

Jeg har været sygemeldt i 14 dage og er lige blevet i 14 dage mere. Jeg har et arbejde hvor det er tunge løft, ind og ud af truck og meget stressende dage. Min læge snakker om at jeg skal omplaceres senere hen men det snakker min chef om at han ikk kan hvis det når dertil. Så jeg altså måske ska være sygemeldt hele graviditeten.

Vi har i september bestilt rejse til Tyrkiet, altså inden jeg blev gravid, og hvordan er reglerne så med at rejse ud af landet? Vil jo gerne arbejde men kan ikk blive omplaceret på arbejdet...

 

Jeg har selv haft lign. dilemma, men er sygemeldt på baggrund af plukkeveer og bækkenløsning, så derfor blev der ingen ferie her. Jeg fik at vide af min fagforening, at det helst ikke var noget de så, og at jeg skulle have en læges underskrift på at det var ok for mig at rejse. Og selv da var de i tvivl om de ville støtte mig i det, hvis arbejdsgiver skulle blive utilfreds over det. Så jeg ville helt klart anbefale dig at snakke med fagforening og læge for at få klare retningslinier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tal med fagforeningen, mener faktisk ikke at det er lovligt at rejse væk når du er sygemeldt (efter logikken, hvis du er rask nok til at tage på ferie er du rask nok til at tage på job) men ved ikke lige med reglerne når det er arbejdsgiver der ikke kan omplacere dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på grunden til sygemeldingen og kræver en læge ind over.

Ved at på fx stress sygemelding er det ikke umuligt at få lov at holde ferie, men snak med læge og fagforening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig - tal med læge og fagforening. Jeg har en bekendt, som var kommet til skade med sin skulder og var sygemeldt af den grund. Hun kunne ikke tage på ferie. Jeg synes, din situation er lidt noget andet, men jeg ville ikke selv gøre det uden at have et helt klart ufortøvet ja fra fagforeningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER