Sparklinrock

Må man bowle, når man er gravid?

20 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Er lige blevet inviteret til et brunch + bowling arrangement, der ligger når jeg er 21+0 uger henne. Dem der inviterer, skriver om jeg vil nøjes med brunch, da bowling vist ikke er noget for baby.

 

Umiddelbart kan jeg ikke lige se, hvad det farlige skulle være? Så nu spørger jeg jer kloge kvinder: Må man bowle, når man er gravid? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære alle

 

Er lige blevet inviteret til et brunch + bowling arrangement, der ligger når jeg er 21+0 uger henne. Dem der inviterer, skriver om jeg vil nøjes med brunch, da bowling vist ikke er noget for baby.

 

Umiddelbart kan jeg ikke lige se, hvad det farlige skulle være? Så nu spørger jeg jer kloge kvinder: Må man bowle, når man er gravid? :chin:

 

Jeg bowlede da jeg var 15 uger henne .. Pga. ondt i bækkenet var det kun med lette kugler og kun halvedelen af tiden, men det gik da fint  :) Tror bare du skal tage de lette og så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke se noget farligt ved?!!!!! Altså du skal ikke få en kugle i maven men det skal man heller ikke uden baby ;)

Medmindre du har mange rygsmerter eller slem bækkenløsning ville jeg da tage med!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne?

 

Det handler bare om at lytte til sin krop og stoppe, hvis det bliver for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan heller ikke se at det er et problem. Det kommer an på hvordan du har det. Jeg var ude og bowle i uge 10, og det var slet ikke rart, men jeg var også plaget af smerter allerede der..

Min kollega har dog lige været ude og bowle i fredags og hun er i uge 36. Det gik fint :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hurtigt svar :) :)

 

I bekræfter helt mine egne tanker omkring det. Har indtil videre ingen smerter i led eller andre steder, så tror godt jeg tør takke ja til invitationen. Hvis det senere viser sig, at jeg får problemer, så må jeg jo melde fra igen.

 

:lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og bowle i fredags med mine nye medarbejdere - jeg havde ærligt ik skænket det en tanke før flere spurgte om jeg kunne :) jeg sagde at jeg ville give det et forsøg ;) - jeg bowlede i to timer og jeg var i fredags i uge 37 (36 plus 1) så hvis du ellers er i og nok form osv, så tror jeg ik det er et problem :)

Har da i hvert fald ikke født endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og bowle i fredags med mine nye medarbejdere - jeg havde ærligt ik skænket det en tanke før flere spurgte om jeg kunne :) jeg sagde at jeg ville give det et forsøg ;) - jeg bowlede i to timer og jeg var i fredags i uge 37 (36 plus 1) så hvis du ellers er i og nok form osv, så tror jeg ik det er et problem :)

Har da i hvert fald ikke født endnu :)

Fedt, tak :) Formen kan diskuteres, føler mig så fysisk træt i øjeblikket. Men bortset fra det har jeg det super fint :) Dog er det først om 2 måneder, så meget kan selvfølgelig nå at ændre sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går så mod strømmen og ville ikke gøre det. Deltog i et arrangement i min første graviditet, da jeg var 30+ et eller andet, men bowlede ikke af bekymring for at der skulle ske noget. Men det er nok en personlig afgørelse, så gør du hvad du og din krop føler for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går så mod strømmen og ville ikke gøre det. Deltog i et arrangement i min første graviditet, da jeg var 30+ et eller andet, men bowlede ikke af bekymring for at der skulle ske noget. Men det er nok en personlig afgørelse, så gør du hvad du og din krop føler for :)

 

Tak for svar :) Var der noget bestemt, du følte, der kunne ske? Eller hvordan? Man laver jo lidt nogle vrid/stræk med kroppen, tænker jeg.... :chin:

Jeg spørger bare fordi, jeg vitterligt ikke kan sætte mig ind i, hvordan jeg mon har det, når jeg er 21 uger henne (er førstegangsgravid, og har det indtil videre tip top). Så ALLE former for indspark bliver taget imod med kyshånd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke turde :) Om der er god saglig grund til at lade være, ved jeg ikke, men jeg ville ikke være tryg ved at "slynge" sådan en tung kugle afsted. Jeg tænker ryk og vrid i en krop, hvor vægten måske i forvejen er "ulige fordelt", og hvor ledene måske er lidt blødere (er det ikke sådan? Jeg er i tvivl...). Jeg ville være bange for at gøre noget dumt med ryggen eller bækkenet.

Jeg ville måske nok godt turde med de helt lette børnekugler. Men så ville jeg være irriteret over at føle mig lidt dårligere stillet i spillet :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke turde :) Om der er god saglig grund til at lade være, ved jeg ikke, men jeg ville ikke være tryg ved at "slynge" sådan en tung kugle afsted. Jeg tænker ryk og vrid i en krop, hvor vægten måske i forvejen er "ulige fordelt", og hvor ledene måske er lidt blødere (er det ikke sådan? Jeg er i tvivl...). Jeg ville være bange for at gøre noget dumt med ryggen eller bækkenet.

Jeg ville måske nok godt turde med de helt lette børnekugler. Men så ville jeg være irriteret over at føle mig lidt dårligere stillet i spillet :lolhit

 

Hmmm.... OK, tak for svar. Det er da ikke nemt, når BK panelet ikke er enige, hehe :D Jeg skal til jordemoder om en måned. Må lige høre hende, hvad hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo ledene er blødere pga af hormonet relaxin men synes stadig at bowling er ret harmløs- men jeg spillede også tennis under graviditeten så måske er det bare et temperamentsspørgsmål- og hvis du ikke har lyst/mod på det til den tid så kan du jo altid agere heppekor og spise maden hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo ledene er blødere pga af hormonet relaxin men synes stadig at bowling er ret harmløs- men jeg spillede også tennis under graviditeten så måske er det bare et temperamentsspørgsmål- og hvis du ikke har lyst/mod på det til den tid så kan du jo altid agere heppekor og spise maden hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt mig fra bowling under graviditeten - men det gjorde jeg fordi jeg ellers døjer med lænd, nakke og skuldre og ved jeg normalt kun kan klare en omgang og så er jeg smadrer og jeg ville ikke sætte unødvendige plukveer igang - som jeg fik ved meget fysisk aktivitet.

Det er en temperaments sag i min optik. Jeg valgte det og andet fra der gjorde mig eller min nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afskyr at bowle. Så jeg ville absolut bruge graviditeten som undskyldning. Tror nu heller ikke, jeg ville turde... Kuglerne er for tunge, man falder over sine egne ben, glider på røven i skoene, forstrækker sine fingre, når man glemmer at give slip og barnet kan sent i graviditeten høre alle de hånlige tilråb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afskyr at bowle. Så jeg ville absolut bruge graviditeten som undskyldning. Tror nu heller ikke, jeg ville turde... Kuglerne er for tunge, man falder over sine egne ben, glider på røven i skoene, forstrækker sine fingre, når man glemmer at give slip og barnet kan sent i graviditeten høre alle de hånlige tilråb...

Endelig en jeg kan tilslutte mig. :D

Jeg har brugt graviditet som undskyldning for at undgå det hæslige spil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige følge op :)

Var til jordemoder for første gang sidste uge, og hun sagde, at der intet var til hinder for, at jeg kunne bowle - så det har jeg tænkt mig at gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bowlede da mine 3 veninder slæbte mig ud og bowle til min "polterabend" og der har jeg været 12 uger henne eller deromkring.. Det skete der ikke noget ved, jeg kunne dog mærke mine muskler som ikke var blevet brugt så meget før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bowlede da mine 3 veninder slæbte mig ud og bowle til min "polterabend" og der har jeg været 12 uger henne eller deromkring.. Det skete der ikke noget ved, jeg kunne dog mærke mine muskler som ikke var blevet brugt så meget før :)

 

Hehe, ja det kan jeg forestille mig. Har nok også en god samling muskler, der ikke er heeeeelt i topform :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER