Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Tillykke til alle jer, som har været afsted til scanning 6 dage og 21,5 time til min tur! :balloons

Jeg er 6+6 på tidspunktet og går udfra, at det er en indvendig scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor på Nørrebro, så høre egentlig til rigshospitalet. Det var bare fordi min læge sagde at rigshospitalet var udelukket og at jeg derfor skulle på Herlev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes 6+2 indvendigt. Jeg tror altså også en scanning 7+2 er indvendig :unsure

 

Det er det ikke. Den klinik jeg skal på foretager ikke skanninger indvendigt (derfor scanner de også først fra 7+0). Jeg var samme mølle igennem med nr. 1 - og der var alle scanninger udvendige. Der blev jeg scannet præcis 7+0 - og der var ingen problemer. Man skal helst bare ikke have tisset lige inden - da blæren løfter livmoderen lidt højere op, hvis den er halvfuld.

 

Jeg vil hellere lige vente 2 dage endnu - og så blive scannet udvendigt. Selvom det er svært!

 

Gad vide om jeg kan få lokket manden med til kbh på lørdag. Så kan jeg i hvert fald få svar 2 dage tidligere - og jeg kan se, at de både har åbent lørdag og søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet sidste torsdags, hvor jeg var 7+1 og det var indvendig scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet da jeg var 7+3 og det var udvendigt. Men det lyder til at det er forskelligt fra sted til sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har været gravide før og er nu, hvis i har lidt af kvalme, hvornår er den så rigtig sat ind? Det store glas skummetmælk jeg tog fra morgenen sidder virkelig oppe i halsen og er virkelig ineffektiv på arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr - tillykke med de dejlige scanninger. Jeg glææææder mig til det bliver min tur!

Jeg har en tid til scanning på mandag - der er jeg 7+2. Jeg synes bare der er lææænge til!

Der står på hjemmesiden at det først er efter 7+0 at man kan scanne udefra. I andre, der bliver scannet 6+x - hvordan foregår det? Jeg har sådan lyst til rykke min tid til i morgen, hvor jeg vil være 6+6 - men hvis man ikke kan se noget dér, så er det jo spild af tid.

Jeg vil så gerne se hjerteslag - og så vil jeg virkelig gerne have bekræftet, at der kun er et. Jeg har det stadig ret skidt sammenlignet med sidste graviditet.

Jeg blev scannet 6+5 i går udvendigt, jeg blev bedt om at have en fyldt blære ved scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har været gravide før og er nu, hvis i har lidt af kvalme, hvornår er den så rigtig sat ind? Det store glas skummetmælk jeg tog fra morgenen sidder virkelig oppe i halsen og er virkelig ineffektiv på arbejde...

 

Med Alexander satte den ind omkring 6+0 - og toppede mellem 8. og 10. uge, for at forsvinde helt omkring nakkefolden.

 

Denne gang satte den ind (gisp) ca. 3+5, og jeg kaster op næsten dagligt i øjeblikket, godt hjulpet på vej af en meget sejlivet hoste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til første lægeundersøgelse og fået lavet vandrejournal! Vildt at være rigtigt inde i systemet nu :) Nu går jeg bare spændt og venter på hvornår jeg får indkaldelse til nf. Kan næsten ikke vente! 


Det bliver så godt når vi alle har overstået nf og det hele er mere sikkert. Vi skal bare ikke miste flere herinde nu!


 


Og tillykke til Kissov og Nyte21 med gode scanninger! Det har jeg vist ikke fået sagt :) 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lige kommet hjem fra 1. lægebesøg med vandrejournal. Blev scannet igår, og der passede babys længde præcis med min egen beregning af termin, så er stadig på d. 13. okt. Vi så sådan et fint lille hjerte, der bankede derud af.

 

Ydeligere har jeg lige været inde og bestille tid til NF på Hvidovre, d. 9. april. Nu er vi da for alvor i gang... wuhuuu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til første lægeundersøgelse og fået lavet vandrejournal! Vildt at være rigtigt inde i systemet nu :) Nu går jeg bare spændt og venter på hvornår jeg får indkaldelse til nf. Kan næsten ikke vente!

Det bliver så godt når vi alle har overstået nf og det hele er mere sikkert. Vi skal bare ikke miste flere herinde nu!

Og tillykke til Kissov og Nyte21 med gode scanninger! Det har jeg vist ikke fået sagt :)

Skal du ikke selv bestille tid til NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ydeligere har jeg lige været inde og bestille tid til NF på Hvidovre, d. 9. april. Nu er vi da for alvor i gang... wuhuuu!

Har du kunne bestille tid over nettet? Jeg skal også bestille over nettet i hovedstaden men siden crasher for mig hver gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg skal ikke selv bestille tid til nf. Jeg bliver indkaldt af sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lykkedes med en anden computer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du kunne bestille tid over nettet? Jeg skal også bestille over nettet i hovedstaden men siden crasher for mig hver gang...

Ja, det fungerede fint idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lykkedes med en anden computer

Jeg har bestilt tid d. 25/3 hvor jeg vil være præcis 12 uger henne. Ville gerne nå det inden vi skulle til Istanbul i påsken med min familie.

Nå, så ikke lige din besked. Men super, du fik det til at virke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg fået overstået tryghedsscanning (ganske rigtig udvendigt) - set et fint alderssvarende foster og et hjerteslag.

Scanningsjordemoder MENTE kun der var én (mine tarme drillede lidt), men der var antydningen af noget, der kunne have været en blommesæk "over" den anden. Den var væsentligt mindre end den "rigtige" og så vidt hun kunne se tom, så med mindre den ligger helt BAG den første, så er der kun en levende graviditet.

 

Jeg er lettet og glad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg fået overstået tryghedsscanning (ganske rigtig udvendigt) - set et fint alderssvarende foster og et hjerteslag.

Scanningsjordemoder MENTE kun der var én (mine tarme drillede lidt), men der var antydningen af noget, der kunne have været en blommesæk "over" den anden. Den var væsentligt mindre end den "rigtige" og så vidt hun kunne se tom, så med mindre den ligger helt BAG den første, så er der kun en levende graviditet.

Jeg er lettet og glad...

Dejligt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg fået overstået tryghedsscanning (ganske rigtig udvendigt) - set et fint alderssvarende foster og et hjerteslag.

Scanningsjordemoder MENTE kun der var én (mine tarme drillede lidt), men der var antydningen af noget, der kunne have været en blommesæk "over" den anden. Den var væsentligt mindre end den "rigtige" og så vidt hun kunne se tom, så med mindre den ligger helt BAG den første, så er der kun en levende graviditet.

 

Jeg er lettet og glad...

 

Åh hvor dejligt! Tryghedsscanninger er bare alle pengene værd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg fået overstået tryghedsscanning (ganske rigtig udvendigt) - set et fint alderssvarende foster og et hjerteslag.

Scanningsjordemoder MENTE kun der var én (mine tarme drillede lidt), men der var antydningen af noget, der kunne have været en blommesæk "over" den anden. Den var væsentligt mindre end den "rigtige" og så vidt hun kunne se tom, så med mindre den ligger helt BAG den første, så er der kun en levende graviditet.

Jeg er lettet og glad...

Hvor dejligt :loveshower

glæder mig til det bliver min tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men jeg har taget en stor beslutning på studiefronten i dag. Eller i går. Har droppet at skrive projekt. Det er lidt fyldt af alle mulige tanker og følelser, men jeg er bare for presset og min krop overreagerer fuldstændig. Og så kan jeg ikke tænke. Duer ikke rigtigt. Så jeg måtte lige melde mig ud af projektgruppen i morges, og mødte heldigvis stor forståelse. Pyha.

Men så er der da en chance for, at jeg kan koncentrere mig lidt om de tre fag jeg skal til eksamen i i løbet af de næste par måneder, og så må jeg tage de 15 ects på et andet tidspunkt. Havde virkelig håbet at jeg kunne klemme mig igennem på normeret tid, så det har været lidt hårdt at tage beslutningen. Men jeg kan og skal ikke gennemgå endnu en graviditet i stresshelvede, så det er helt sikkert den rigtige beslutning. 

Ved ikke lige hvad jeg vil sige med det...andet end at det altså er dét der fylder mest her i min lille verden lige nu. 

 

Så nu skal jeg bare have set den baby og dens hjerte, og så kan jeg se sådan helt fremad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men jeg har taget en stor beslutning på studiefronten i dag. Eller i går. Har droppet at skrive projekt. Det er lidt fyldt af alle mulige tanker og følelser, men jeg er bare for presset og min krop overreagerer fuldstændig. Og så kan jeg ikke tænke. Duer ikke rigtigt. Så jeg måtte lige melde mig ud af projektgruppen i morges, og mødte heldigvis stor forståelse. Pyha.

Men så er der da en chance for, at jeg kan koncentrere mig lidt om de tre fag jeg skal til eksamen i i løbet af de næste par måneder, og så må jeg tage de 15 ects på et andet tidspunkt. Havde virkelig håbet at jeg kunne klemme mig igennem på normeret tid, så det har været lidt hårdt at tage beslutningen. Men jeg kan og skal ikke gennemgå endnu en graviditet i stresshelvede, så det er helt sikkert den rigtige beslutning.

Ved ikke lige hvad jeg vil sige med det...andet end at det altså er dét der fylder mest her i min lille verden lige nu.

Så nu skal jeg bare have set den baby og dens hjerte, og så kan jeg se sådan helt fremad.

Det lyder som den rigtige beslutning, selvom den var lidt svær :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren kom hjem med den her i dag og sagde :'til min gravide kone' :biglove b3zSqWy.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren kom hjem med den her i dag og sagde :'til min gravide kone' :biglove b3zSqWy.jpeg

aaaawwwwwww! Nice!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren kom hjem med den her i dag og sagde :'til min gravide kone' :biglove b3zSqWy.jpeg

Nåååhh, det var godt nok sødt af ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER