Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg var på barselsklinikken i går, hvor hun rettede til og viste mig hvordan hun skulle ligge.

Hun spiser effektivt i mellem 10 og 15 min..

Men tror jeg tager en hud mod hud i nat, og så skal jeg bare have slappet af.. Pt er jeg lidt for stresset over barselsgæsterne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var på barselsklinikken i går, hvor hun rettede til og viste mig hvordan hun skulle ligge.

Hun spiser effektivt i mellem 10 og 15 min..

Men tror jeg tager en hud mod hud i nat, og så skal jeg bare have slappet af.. Pt er jeg lidt for stresset over barselsgæsterne...

Så er det nu at du ska sige stop til besøgene. Så må de komme, når du har fået mere ro på. Det andet dur ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nu at du ska sige stop til besøgene. Så må de komme, når du har fået mere ro på. Det andet dur ikke.

Det var også det sidste barselsbesøg. Eller der er flere der har sagt de gerne vil komme, men jeg orker ikke at planlægge flere..

Lige nu er jeg bare skuffet over kæresten.. Som har lavet en "åh det synd for mig, vi har haft gæster hele dagen og jeg er træt og du vrisser" :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det sidste barselsbesøg. Eller der er flere der har sagt de gerne vil komme, men jeg orker ikke at planlægge flere..

Lige nu er jeg bare skuffet over kæresten.. Som har lavet en "åh det synd for mig, vi har haft gæster hele dagen og jeg er træt og du vrisser" :boo

Det lyder som om hun spiser som hun skal :) jeg er helt enig med Maria. Nej til flere besøg og så må din kæreste lige komme ind i kampen. Det er ikke i orden han siger sådan. Du og Leah skal have ro til at få amningen til at køre hvis det er det du gerne vil. Så må han støtte op om det ved ikke at aftale besøg og give dig ro!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det sidste barselsbesøg. Eller der er flere der har sagt de gerne vil komme, men jeg orker ikke at planlægge flere..

Lige nu er jeg bare skuffet over kæresten.. Som har lavet en "åh det synd for mig, vi har haft gæster hele dagen og jeg er træt og du vrisser" :boo

Han ska bare klappe i og støtte dig. Du har jo lige født - det er dig der er træt og ikke ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det sidste barselsbesøg. Eller der er flere der har sagt de gerne vil komme, men jeg orker ikke at planlægge flere..

Lige nu er jeg bare skuffet over kæresten.. Som har lavet en "åh det synd for mig, vi har haft gæster hele dagen og jeg er træt og du vrisser" :boo

Så stikker du lige din mand en flad fra mig af!!!

Du SKAL sige fra overfor besøg og selvom deter rigtig øv at sige til folk at de må vente så er det nu engang vigtigst I (din lille familie) kommer til at fungere.

Der var flere familiemedlemmer der først så Willum da han var 14 dage -3 uger for jeg havde ikke overskud til noget som helst andet end at være mor.

Synes du skal tage en snak med din mand/kæreste så han forstår hvor vigtigt det er med ro og søvn i starten (man kan som mor komme langt på at manglende søvn og overskud går ud over mælkeproduktionen og dermed bebs. Det var det der gjorde at min mand forstod JEG ikke gad/orkede flere gæster)

Sender en brevdue med overskud og god karma til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det sidste barselsbesøg. Eller der er flere der har sagt de gerne vil komme, men jeg orker ikke at planlægge flere..

Lige nu er jeg bare skuffet over kæresten.. Som har lavet en "åh det synd for mig, vi har haft gæster hele dagen og jeg er træt og du vrisser" :boo

Jeg er så enige med de andre, der er altså en grund til at man samlinger at det at gå igennem en fødsel svarer til at løbe et marton. Så han må lige tage sig lidt sammen og give dig den støtte og ro du behøver. Den første tid var min mand bare stik i rend dreng hver gang jeg manglede noget. Dagen efter fødslen havde vi alle 3 hold bedste forældre på besøg (jeg er skilsmissebarn derfor 3 hold) og føj det var hårdt. Jeg sagde klart til min kæreste at jeg ikke magtede så mange besøg, så vi lavede den regel max 1 besøg pr dag, for det var det jeg magtede. Den holdt vi på mens vi var indlagt (det var vi i 12 dage), men os efter vi kom hjem. Det der var hårdt mens jeg var indlagt var at vores rutine startede med at skift ble, amme, supplere med sonden og så malke ud. Det show kørte hver 3. Time hele døgnets 24 timer os om natten så hvis manden var her tog det, ca 1 time var jeg alene om det så tog 1,5 nogle gange 2 timer, så var 1 måske 2 timer hvor hun sov hvor man kunne få noget mad, komme i bad eller få sovet lidt. Så med det show man skulle igennem ved hvert måltid så var der ikke overskud til besøg så jeg var glad for lavede den aftale med os selv for det gav altså ro. Nu er hun en måned efterhånden og de fleste har været på besøg men for mig er det stadig vigtigt med hvile og ro. I denne uge havde vi 3 aftaler 3 dage i træk. Den ene dag zoneterapi, den anden dag sundhedsplejeske besøg og så noget anden den 3. Dag det var nogle hårde dage. I næste uge har vi så 5ugers undersøgelse på tirsdag, kranio sakral terapi onsdag og zoneterapi om torsdagen og søndag skal vi til konfirmation og det er faktisk mega hårdt at skulle så meget ud med en baby, så det er vigtigt for mig at vi ikke skal noget de andre dage og ikke får besøg. Puha det vist en lang smører men det jeg vil frem til er at du skal mærke efter inde i dig selv hvad er det du vil og hvad er det du har behov for og sig til at du har brug for hjælp og støtte af din mand. Og det er vigtigt mht til mænd at tale klart og tydeligt hvad ens behov er ellers forstår de det ikke, ikke noget med at pakke det ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah har igen en skod aften/nat.. Hun har siden kl 21 ikke sovet, men bare været urolig og ikke villet noget.. Og skreget..

Aner ikke hva jeg skal gøre.. Kæresten har taget over nu, og giver en lille smule sukkervand..

Jeg er max brugt, og kun et splitsekund fra at droppe amningen - bare for at få lov at sove!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var her til aften ude begge to uden Mie som blev passet af sine oldeforældre. Var væk fra 17:30-23;15 så kunne mor og far ikke mere og orkede ikke de fulde venner til fødselsdagen. Hun havde bare været en stjerne, men de gamle var trætte, den unge dame havde jo hellere ville hygge med dem end at sove. Er godt nok spændt på natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah har igen en skod aften/nat.. Hun har siden kl 21 ikke sovet, men bare været urolig og ikke villet noget.. Og skreget..

Aner ikke hva jeg skal gøre.. Kæresten har taget over nu, og giver en lille smule sukkervand..

Jeg er max brugt, og kun et splitsekund fra at droppe amningen - bare for at få lov at sove!! :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah har igen en skod aften/nat.. Hun har siden kl 21 ikke sovet, men bare været urolig og ikke villet noget.. Og skreget..

Aner ikke hva jeg skal gøre.. Kæresten har taget over nu, og giver en lille smule sukkervand..

Jeg er max brugt, og kun et splitsekund fra at droppe amningen - bare for at få lov at sove!! :(

Hvis i har en vikle kunne prøve den ellers måske svøbe hende. Herhjemme er det et kæmpe hit at ligge på mave op af vores brystkasse mens vi halvt sidder op i sofaen.

Men hvis i giver hende MME en enkelt gang så betyder det ikke du skal droppe amning. Det kan være en mulighed for at du får bare lidt søvn. Her har vi gjort det hvis Klaudia har været ulykkelig at vi har sovet på skift. Så har den ene af os gået ind i stuen med hende mens den anden sover i soveværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var her til aften ude begge to uden Mie som blev passet af sine oldeforældre. Var væk fra 17:30-23;15 så kunne mor og far ikke mere og orkede ikke de fulde venner til fødselsdagen. Hun havde bare været en stjerne, men de gamle var trætte, den unge dame havde jo hellere ville hygge med dem end at sove. Er godt nok spændt på natten.

Det lyder godt I fik lidt partid :) Dejligt Mie hyggede med oldeforældrene (i øvrigt vildt hun har dem).

Håber I sover godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah har igen en skod aften/nat.. Hun har siden kl 21 ikke sovet, men bare været urolig og ikke villet noget.. Og skreget..

Aner ikke hva jeg skal gøre.. Kæresten har taget over nu, og giver en lille smule sukkervand..

Jeg er max brugt, og kun et splitsekund fra at droppe amningen - bare for at få lov at sove!! :(

Pyh, det lyder lidt ligesom det vi var/er igennem.. men du må ikke give op på amningen, men giv lidt mme i ny og næ hvis det kan hjælpe dig lidt..

Tror du det kan være luft i maven? Får hun bøvset ordentligt af? Her var det i hvert fald bl.a. Pga luft i maven så om aftenen havde vi også skrigeture på et par timer. Der er mange råd til hvad man kan prøve, noget virker og andet virker ikke..:

Hud mod hud, svøbe hende stramt, massere maven i urets retning, sukkervand, cykle med hendes ben. Man kan også tænke over hvad man spiser. Løg og porre og chokolade kan gå i mælken og påvirke de små maver.

Hvis de små ting ikke hjælper kan man gå lidt længere og f.eks. prøve zoneterapi, kranio sakral terapi eller kiropraktor.

Her skete der det at jeg synes vi blev bedre og bedre til at få hende til at bøvse af, men hun havde stadig skrigeture og zoneterapi hjalp ikke..

Så i sidste uge prøvede vi en kiropraktor og fik at vide at hun havde en lille smule spændinger i nakken og lænden og siden har vi faktisk ikke haft sådan en skrigetur. Så her var det endda lidt mere end kun luft i maven..

Nå, det jeg vil sige er at det virkelig er hårdt når de græder sådan men at der forhåbentlig er nogle ting I kan prøve for at hjælpe den lille..

håber det går bedre i aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt af at Liv er begyndt at ligge og sparke dyne og overrække overlæder af når jeg putter hende i bv :prik hun er mega træt men begynder at ligge og lege. Har overhovedet ikke tålmodighed til det i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt af at Liv er begyndt at ligge og sparke dyne og overrække overlæder af når jeg putter hende i bv :prik hun er mega træt men begynder at ligge og lege. Har overhovedet ikke tålmodighed til det i dag.

Stop så, Liv!

Og kender godt den manglende tålmodighed <_< Kan man købe sig mere et sted? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt af at Liv er begyndt at ligge og sparke dyne og overrække overlæder af når jeg putter hende i bv :prik hun er mega træt men begynder at ligge og lege. Har overhovedet ikke tålmodighed til det i dag.

Adam gør præcis det samme og har gjort det i nogle måneder! Det er i de situationer at jeg er mit mindst charmerende selv! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har min veninde hentet Willum for at hygge med ham et par timer mens mor her skal være med til at arrengere et velgørenheds arrangement. Det er jo ren afslapning og specielt når jeg ved at Willum er i trygge hænder ) <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stop så, Liv!

Og kender godt den manglende tålmodighed <_< Kan man købe sig mere et sted? ;)

Sig endelig til hvis du finder et sted! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam gør præcis det samme og har gjort det i nogle måneder! Det er i de situationer at jeg er mit mindst charmerende selv! :rolleyes

Argh jeg orker det ikke. Forhåbentlig bare en fase. Jeg har altid bare kunne ligge hende ud så jeg synes bare det er ekstra irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt af at Liv er begyndt at ligge og sparke dyne og overrække overlæder af når jeg putter hende i bv :prik hun er mega træt men begynder at ligge og lege. Har overhovedet ikke tålmodighed til det i dag.

Det gør Laura også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah har igen en skod aften/nat.. Hun har siden kl 21 ikke sovet, men bare været urolig og ikke villet noget.. Og skreget..

Aner ikke hva jeg skal gøre.. Kæresten har taget over nu, og giver en lille smule sukkervand..

Jeg er max brugt, og kun et splitsekund fra at droppe amningen - bare for at få lov at sove!! :(

Er hun sulten ? Du må gerne gi lidt mme i kop f.eks efter amning!

men er din mælk løbet til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede den var løbet til.

Meeeen.. Det er den vist først rigtigt nu!! Brysterne er i hvert fald helt spændte og mælken drypper (fx nu hvor hun snart skal spise igen)...

Så måske har hun været lidt sulten..

I dag har hun sovet godt, så jeg har lidt overskud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede den var løbet til.

Meeeen.. Det er den vist først rigtigt nu!! Brysterne er i hvert fald helt spændte og mælken drypper (fx nu hvor hun snart skal spise igen)...

Så måske har hun været lidt sulten..

I dag har hun sovet godt, så jeg har lidt overskud..

Det lyder helt sikkert som om den er løbet til nu :) ja hun har sikkert været sulten.

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder helt sikkert som om den er løbet til nu :) ja hun har sikkert været sulten.

Dejligt :)

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok lidt træt af Liv i dag <_< hun klynker og pjevser konstant bare vi er 2 m væk. Rimelig anstrengende i længden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.