Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jep! 10 tæer i alt - helt perfekt er hun bare...

Også er min kæreste bare SÅ fantastisk.

Inden jeg fødte havde han sagt at det var MÆRKELIGT at jeg talte om Camilles bleer, afføring osv.. Det ville han ALDRIG.

Han ville heller aldrig skifte en lorteble - dem

Måtte jeg tage!

Og et barn kunne i hvert fald ikke få ham til at stoppe med at ryge.

I dag har han stolt fortalt sin mor at Leah allerede har fin gul afføring!

Han har skiftet en (godt nok lille) bonus ble - helt uden opfordring fra mig!

Sidst men ikke mindst, har han besluttet at han på sigt skal stoppe med at ryge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mie bliver godt nok over forkælet når jeg er på Samsø med hende. Kommer nemlig hver gang til at købe alt for meget uld ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! 10 tæer i alt - helt perfekt er hun bare...

Også er min kæreste bare SÅ fantastisk.

Inden jeg fødte havde han sagt at det var MÆRKELIGT at jeg talte om Camilles bleer, afføring osv.. Det ville han ALDRIG.

Han ville heller aldrig skifte en lorteble - dem

Måtte jeg tage!

Og et barn kunne i hvert fald ikke få ham til at stoppe med at ryge.

I dag har han stolt fortalt sin mor at Leah allerede har fin gul afføring!

Han har skiftet en (godt nok lille) bonus ble - helt uden opfordring fra mig!

Sidst men ikke mindst, har han besluttet at han på sigt skal stoppe med at ryge :)

Hvor er det dejligt at høre Gitte :wub

Og stort tillykke med Leah, hun er godt nok dejlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg målt og vejet Storm.

9,7 velvoksne kg fordelt på 70 cm.

Sådan ca ihvertfald :D

Vægten er højere på vores end på sundhedsplejerskens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp jeg er skræmt. Min bette pige vil så gerne prøve at stå når vi holder hendes overkrop, hun gør selv tegn til det med benene. Men er det normalt, hun er kun en måned? Hun vil gerne møve når hun ligger på maven og kan allerede trille fra mave til ryg og hun har en enkelt gang i sofaen prøvet at ville trille fra ryg om på siden.

Min svigerforældre sagde den anden dag at min mand kunne gå med en gå vogn som 6 mdr og gå uden hjælp som 6,5 mdrs.

Nogen er jo hurtigere end andre. Min dreng ku mange ting hurtigt.

Men hvis i vil lade hende prøve at stå, mens i holder. Så gør det i kort tid af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen er jo hurtigere end andre. Min dreng ku mange ting hurtigt.

Men hvis i vil lade hende prøve at stå, mens i holder. Så gør det i kort tid af gangen.

Det gør vi os, max 5 sek. Ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig underlig følelse! :blink

Liff er nu puttet til nat... hun har de sidste par dage blevet rigtig glad for sin (nye) sut og nusseklud... og svupti, så faldt hun i søvn i mine arme efter mad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh MAX ad! Var på toilet, og så der "stak noget ud" af mig.. Også kunne jeg så trække et stykke fosterhinde ud :puke

Nu skal jeg være opmærksom på om jeg får tegn på infektion.. Fik rigtig ondt i maven bagefter.. Men satser på der ikke er flere "rester".

 

Men max ad altså!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay!

Så hører mig og baby Leah til herinde :)

Og mit første indlæg er: fy for pyfor hvor gør mine babser ondt! Men tror mælken er løbet til!!!

Tillykke :loveshower og velkommen herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nui, jeg synes det er frustrerende at være velsignet med en baby der sover godt om natten og så have hoved/krop der nægter at sove mere hvis jeg er vågen efter kl 3 :( Og det er jeg meget i disse dage hvor Leonora først vågner til mad ml 3 og 4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nui, jeg synes det er frustrerende at være velsignet med en baby der sover godt om natten og så have hoved/krop der nægter at sove mere hvis jeg er vågen efter kl 3 :( Og det er jeg meget i disse dage hvor Leonora først vågner til mad ml 3 og 4.

Velkommen i klubben med dem som ikke kan sove når de har muligheden :(

Herhjemme vågnede Simon kl 1.30 og spiste til kl 2. Så kunne jeg bare ikke falde i søvn og var stadig vågen da han så meldte sig igen kl 4.45 <_<

Jamen så sov dog krop og hoved! :gal Nu ligger jeg her helt bombet med en (lidt for) frisk og veludhvilet baby ved siden af mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh MAX ad! Var på toilet, og så der "stak noget ud" af mig.. Også kunne jeg så trække et stykke fosterhinde ud :puke

Nu skal jeg være opmærksom på om jeg får tegn på infektion.. Fik rigtig ondt i maven bagefter.. Men satser på der ikke er flere "rester".

 

Men max ad altså!!!

Jeg håber for dig det hele er kommet ud! :kram Jeg havde jo smerter i 3 uger efter fødslen og måtte til sidst op til en udskrabning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen i klubben med dem som ikke kan sove når de har muligheden :(

Herhjemme vågnede Simon kl 1.30 og spiste til kl 2. Så kunne jeg bare ikke falde i søvn og var stadig vågen da han så meldte sig igen kl 4.45 <_<

Jamen så sov dog krop og hoved! :gal Nu ligger jeg her helt bombet med en (lidt for) frisk og veludhvilet baby ved siden af mig.

Det er det mest frustrerende ever!

:kram til os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv har sovet igennem og kun fået sut én gang i nat :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg er blevet snottet! Har nydt i noget tid, men i går kom snottet.. er heldigvis ikke helt tilstoppe, men tæt på...

Åh jeg håber ikke Freya også fanger det.. hun nyser selv ind i mellem og har været småforkølet men vi er indtil videre sluppet for stoppet næse og nui Jeg håber vi slipper igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrigebaby i nat!!! Leah var urolig og skreg i 2 timer.. Endte med at få far til at give lidt sukkervand.. Så faldt hun i søvn, og sov 4 timer og vågnede og var en glad lille baby igen..

Og jeg er totalt begyndt på baby blues tudedagene! Er bare LYKKELIG!! de sidste barselsgæster kommer i dag.. Glæder mig, men er samtidig også glad for at vi bare skal være os i morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg målt og vejet Storm.

9,7 velvoksne kg fordelt på 70 cm.

Sådan ca ihvertfald :D

Vægten er højere på vores end på sundhedsplejerskens.

 

Ja, han er godt nok også en bulderbasse så XD, sjovt at i andre også har store børn, Storm er bare så meget større end de andre børn i mødregruppen XD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder at sidde i min sofa og se Tobias ligge og lege så fint selv ;-)

Elsker at være mor til ham ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han er godt nok også en bulderbasse så XD, sjovt at i andre også har store børn, Storm er bare så meget større end de andre børn i mødregruppen XD

Hehe, er glad for, vi er flere med velvoksne drengebasser :haha

Ja, Storm er også størst i begge mine mødregrupper, og han er ikke ældst i nogen af dem.

Han har virkelig taget fra den sidste halvanden måneds tid, hvor han har fået grød fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret ny som ammemor...

Hun vil hænge i brysterne hele tiden - må hun det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret ny som ammemor...

Hun vil hænge i brysterne hele tiden - må hun det?

Ja endelig! i starten alt det hun orker og lyster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret ny som ammemor...

Hun vil hænge i brysterne hele tiden - må hun det?

Er mælken løbet til? hvis ikke skal hun bare have lov for at stimulere brysterne.

Får hun ordentlig fat, så hun også får nok at spise selvom hun ligger længe? Hvordan er hun når hun ikke spiser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælken er løbet til.

Er 97% sikker på hun ligger rigtigt - hun sutter rigtigt, men har lidt svært ved det der med hun skal op og ligge "lige udfor brystet"...

I dag er hun urolig, og vil kun sove ved mig i kort tid ad gangen..

Hun er blevet lidt gul, men synes ikke hun er sløv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælken er løbet til.

Er 97% sikker på hun ligger rigtigt - hun sutter rigtigt, men har lidt svært ved det der med hun skal op og ligge "lige udfor brystet"...

I dag er hun urolig, og vil kun sove ved mig i kort tid ad gangen..

Hun er blevet lidt gul, men synes ikke hun er sløv..

Hvis hun er lidt gul, så am alt det hun vil. Det er med til at nedbryde den gule farve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er lidt gul, så am alt det hun vil. Det er med til at nedbryde den gule farve.

Helt enig :) hvis hun bliver sløv eller meget urolig alligevel ville jeg nok søge hjælp. Hvor lang tid ligger hun af gangen.

Med Ronja var jeg sikker på hun havde ordentlig fat men det vidste sig hun ikke havde. Hun lå kun 5-6 min af gangen og var temmelig urolig ellers, og det var fordi hun ikke fik nok mad det første stykke tid. Det var først da en jm gav mig en suttebrik at Ronja fik ordentlig fat.

Hvis hun virker tilfreds når hun ikke spiser ville jeg ikke være bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.