Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Av for s#### Tobias er begyndt at bid mig i brysterne. Det har bare at være en kort fase ellers bliver han altså flaskebarn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en knap 8 uger gammel pige, som egentligt er god til at sove - hun tager 5-6 timer om natten, og nu er hun også begybdt at tage 5-6 timer i træk når hun sover i barnevognen om formiddagen.. (Hun er flaskebarn) Det er jo super skønt, men hun sover så stort set ikke efter kl. 18 om aftenen, og det kan godt være tungt..

Sover hun mon for meget om formiddagen? Jeg er sådan i tvivl om hvorvidt jeg skal vække hende, eller nyde at hun rent faktisk sover godt om natten/formiddagen?

 

Det er meget normalt, at de er mere vågne om aftenen i en periode. Min yngste datter er 4 måneder nu og havde samme mønster som din da hun var omkring 2 måneder. Det ændrer sig med alderen :) Selv om det kan være lidt hårdt at de er så vågne, når man selv er træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av for s#### Tobias er begyndt at bid mig i brysterne. Det har bare at være en kort fase ellers bliver han altså flaskebarn!

Avav! Liff har gjort det nogle få gange.. men heldigvis ikke blevet en vane ;)

håber det bare er en kort fase!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp tydeligvis at køre lillepigen træt!

Hun har nu sovet i godt 3,5time :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har sovet igennem for første gang nogensinde i nat! :o Så nu kan jeg også være med på nogle af de blærede opdateringer I andre kommer med ind imellem :D Han sov fra ca kl 20.15 til kl 5!

At han så tog revanche kl 5 er en anden sag <_< med maraton amning på begge bryster indtil kl 6 og så ville han bare ikke sove før kl 6.30 og så sov han kun i 20 min.. Så stod vi bare op derefter. Men det kan sagtens tilgives når nu han har sovet så længe i nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har sovet igennem for første gang nogensinde i nat! :o Så nu kan jeg også være med på nogle af de blærede opdateringer I andre kommer med ind imellem :D Han sov fra ca kl 20.15 til kl 5!

At han så tog revanche kl 5 er en anden sag <_< med maraton amning på begge bryster indtil kl 6 og så ville han bare ikke sove før kl 6.30 og så sov han kun i 20 min.. Så stod vi bare op derefter. Men det kan sagtens tilgives når nu han har sovet så længe i nat :yay

Sådan, Simon :super :yay

Fik du så også sovet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Er hun ked om aftenen?

Tak for alle svar! Hun er ikke ked-ked, men pivet og klatøjet.. Og ja, det er en lidt hård periode om aftenen..;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svar! Hun er ikke ked-ked, men pivet og klatøjet.. Og ja, det er en lidt hård periode om aftenen..;)

Begge mine unger har været pylrede, pjevsede og hængt i brysterne om aftenen mens de var små - og ingen af dem har haft sovet specielt meget i løbet af dagen (maks 2-3 lure af 1-2 timer, ofte mindre). Så jeg tror bare det er sådan det er, så bliver det bedre med tiden. Jeg ville bare nyde det så længe det varer at hun sover så godt om natten og formiddagen :) og så få sovet lidt der selv hvis du har brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan, Simon :super :yay

Fik du så også sovet?

Jeg fik sovet fra 23.30-05.00, så det var noget der kunne mærkes! :yay Så skal jeg så bare blive bedre til at komme før i seng selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine unger har været pylrede, pjevsede og hængt i brysterne om aftenen mens de var små - og ingen af dem har haft sovet specielt meget i løbet af dagen (maks 2-3 lure af 1-2 timer, ofte mindre). Så jeg tror bare det er sådan det er, så bliver det bedre med tiden. Jeg ville bare nyde det så længe det varer at hun sover så godt om natten og formiddagen :) og så få sovet lidt der selv hvis du har brug for det.

Du har nok ret i, at det er sådan det er.. Jeg må nyde det så længe det varer! Tak for input:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er 9 uger og sov i nat fra kl 22-4(5) hun vågnede først kl 4 og så gav jeg hende lige sutten for at jeg lige kunne vågne helt selv - sådan lidt ligesom når man sætter alarmen på snooze :p - og så falt hun i søvn igen og tog en time mere. :) og ligeså gjorde jeg.

Dejligt med så langt et stræk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en knap 8 uger gammel pige, som egentligt er god til at sove - hun tager 5-6 timer om natten, og nu er hun også begybdt at tage 5-6 timer i træk når hun sover i barnevognen om formiddagen.. (Hun er flaskebarn) Det er jo super skønt, men hun sover så stort set ikke efter kl. 18 om aftenen, og det kan godt være tungt..

Sover hun mon for meget om formiddagen? Jeg er sådan i tvivl om hvorvidt jeg skal vække hende, eller nyde at hun rent faktisk sover godt om natten/formiddagen?

Storm har altid sovet mest om natten og frem til ved 16 tiden.

Fra han var nyfødt til ca for 2 måneder siden sov han 4-4,5 time til middagslur, men nu er vi nede på max 1,5 time.

Han sover i snit 8 timer i træk om natte og så måske 1,5 time max her om formiddagen.

Så tager han 1,5 times tid til middag og måske 1 time derefter indtil kl 18.

Nu har har heldigvis lært at gå i seng kl. 20, men så igår gik han tilbage til de gamle vaner og ville først i seng kl 22.

Det er mange timer uden søvn, men min sp sagde, at man ikke altid får noget godt ud af at vække dem, for de sover jo af en grund, og man kan ikke tvinge dem til at sove på bestemte tidspunkter, hvis de ikke vil.

Så jeg vil lade hende sove.

Hun skal lige kende forskel på nat og dag, og det skal nok udjævne sig, men det er hårdt at være på hele aftenen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay kun en amning i nat!!!

og endelig kom der en bonusble igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay kun en amning i nat!!!

og endelig kom der en bonusble igen :glad

Jaah :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm har altid sovet mest om natten og frem til ved 16 tiden.

Fra han var nyfødt til ca for 2 måneder siden sov han 4-4,5 time til middagslur, men nu er vi nede på max 1,5 time.

Han sover i snit 8 timer i træk om natte og så måske 1,5 time max her om formiddagen.

Så tager han 1,5 times tid til middag og måske 1 time derefter indtil kl 18.

Nu har har heldigvis lært at gå i seng kl. 20, men så igår gik han tilbage til de gamle vaner og ville først i seng kl 22.

Det er mange timer uden søvn, men min sp sagde, at man ikke altid får noget godt ud af at vække dem, for de sover jo af en grund, og man kan ikke tvinge dem til at sove på bestemte tidspunkter, hvis de ikke vil.

Så jeg vil lade hende sove.

Hun skal lige kende forskel på nat og dag, og det skal nok udjævne sig, men det er hårdt at være på hele aftenen :kram

Du har så meget ret - der er jo nok en årsag til, at hun tager et langt træk..:) Og ja, hun skal lige lære at kende forskel på nat og dag - det er jo bare så logisk for hendes forældre;)

Håber at din Storm kommer tilbage til sengetiden kl. 20 snart! 2 timer ekstra er laaaang tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lagt mærke til at klaudia har fået en vabel på overlæben, men er det normalt og hvad skal jeg gøre ved det? Hun fik sutteflaske her kl 8.30 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lagt mærke til at klaudia har fået en vabel på overlæben, men er det normalt og hvad skal jeg gøre ved det? Hun fik sutteflaske her kl 8.30 i dag.

Det lyder som en sutte-vabel. De er helt uskyldige og går væk igen :) du kan ikke gøre noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billed.

post-8710-0-26749900-1429261003_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en sutte-vabel. De er helt uskyldige og går væk igen :) du kan ikke gøre noget.

What she Said - det er helt normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billed.

Det er en suttevabel :) jeg spurgte sp med min den første fordi jeg også synes det så underligt ud men det er fordi læberne lige skal vænnes til at blive brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige haft sidste besøg af min sp :boo

Liv bestod Boel-testen, er 75 cm og vejer 8,8 kg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lagt mærke til at klaudia har fået en vabel på overlæben, men er det normalt og hvad skal jeg gøre ved det? Hun fik sutteflaske her kl 8.30 i dag.

Istemmer hvad de andre siger :) Det er helt normalt at de får sutte-vabler og begge mine unger har haft det. Det går væk af sig selv igen, så du skal ikke gøre noget.

 

 

Jeg har lige haft sidste besøg af min sp :boo

Liv bestod Boel-testen, er 75 cm og vejer 8,8 kg :loveshower

Vemodigt, men dejligt hun var så fin og dygtig! :yay

 

Er det ikke normalt ved 8 mdr man får besøg af sp? Vi har lige haft besøg idag - og vi skulle også have haft lavet Boel-testen, men jeg var ved at give Simon mad, da SP'en kom og så sad han og faldt i søvn henover bordet, imens han fik mad :D Så vi blev enige om at rykke testen til tirsdag morgen i næste uge i stedet for :P Men vi nåede da at få os en god snak mens hun var her, så helt forgæves var besøget ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Istemmer hvad de andre siger :) Det er helt normalt at de får sutte-vabler og begge mine unger har haft det. Det går væk af sig selv igen, så du skal ikke gøre noget.

Vemodigt, men dejligt hun var så fin og dygtig! :yay

Er det ikke normalt ved 8 mdr man får besøg af sp? Vi har lige haft besøg idag - og vi skulle også have haft lavet Boel-testen, men jeg var ved at give Simon mad, da SP'en kom og så sad han og faldt i søvn henover bordet, imens han fik mad :D Så vi blev enige om at rykke testen til tirsdag morgen i næste uge i stedet for :P Men vi nåede da at få os en god snak mens hun var her, så helt forgæves var besøget ikke!

Jo den lå vist lidt sent men det var sp selv der havde fastsat tidspunktet :)

Det lyder vist som en god idé at udsætte Simons test :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo den lå vist lidt sent men det var sp selv der havde fastsat tidspunktet :)

Min SP sagde den anden dag ved 8-10 måneder. Det har åbenbart ændret sig, i hvert fald her i kommunen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde den anden dag ved 8-10 måneder. Det har åbenbart ændret sig, i hvert fald her i kommunen.

Ja så ligger Liv lige midt imellem :) jeg vidste ikke de havde ændret det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.