Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvis jeg gerne vil lave gulerodsmos af en pose gulerødder så skræller jeg og koger dem vel bare ? Og blender bagefter ikke ?

Så kan jeg fryse ned i nogle bøtter eller poser tænker jeg...hvordan ved jeg så hvor meget fedt stof og erstatning jeg skal tilføje når han ska have noget af det ? Altså hvad er en portion? Og må man godt bare putte pulver i der svarer til en mængde erstatning eller hvad ?

Husk at erstatning og fedtstof først skal i når det er blevet varmet igen.

Jeg har blandet en gang erstatning og så hældt i så jeg synes at det havde den rette konsistens. Jeg har ikke som sådan kigget på mængden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm Sys det er forvirrende med det hjemmelavede mad...nå nåede at få gulerødderne skrællet så må jeg få dem kogt i morgen...har nogen bøtter hvor der kan være max 180 ml i...tænker at putte 150 ml i for at se om det passer nogenlunde med et måltid...så må jeg prøve at veje det og regne mig frem til fedt og erstatnings mængde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Sys det er forvirrende med det hjemmelavede mad...nå nåede at få gulerødderne skrællet så må jeg få dem kogt i morgen...har nogen bøtter hvor der kan være max 180 ml i...tænker at putte 150 ml i for at se om det passer nogenlunde med et måltid...så må jeg prøve at veje det og regne mig frem til fedt og erstatnings mængde...

Jeg blev aldrig helt ferm til det sidst, så glæder mig ikke til den del af det igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora 4 måneder i dag :loveshower

Dåb i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora 4 måneder i dag :loveshower

Dåb i morgen :)

Tillykke med begge dele :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vist meget godt at jeg var oppe og finde dragter og bodyer fre m i str 62 i går.

Den heldragt fra småfolk hun har på i dag er mindre en den hun har fra Hummel i str 56 :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Sys det er forvirrende med det hjemmelavede mad...nå nåede at få gulerødderne skrællet så må jeg få dem kogt i morgen...har nogen bøtter hvor der kan være max 180 ml i...tænker at putte 150 ml i for at se om det passer nogenlunde med et måltid...så må jeg prøve at veje det og regne mig frem til fedt og erstatnings mængde...

Jeg ville bare tilsætte knap en tskbfuld fedtstof pr bæger og så se på mme mængden.

Med Simons mos tilsatte jeg bare mm eller mme for at køle og så mere på konsistens frem for mængde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora 4 måneder i dag :loveshower

Dåb i morgen :)

Tillykke! Håber at i får nogle gode dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vist meget godt at jeg var oppe og finde dragter og bodyer fre m i str 62 i går.

Den heldragt fra småfolk hun har på i dag er mindre en den hun har fra Hummel i str 56 :o

Det er vildt at der er så stor forskel på mærkerne. Vi er i nogle mærker på vej i 68 i bodyer :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt at der er så stor forskel på mærkerne. Vi er i nogle mærker på vej i 68 i bodyer :o

Jamen det er helt vildt!

Der er også en body fra Holly's som ser lidt lille ud af at være str. 62

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare tilsætte knap en tskbfuld fedtstof pr bæger og så se på mme mængden.

Med Simons mos tilsatte jeg bare mm eller mme for at køle og så mere på konsistens frem for mængde.

Gudskelov. Jeg troede kun det var mig, der ikke havde målt og vejet :P jeg har også bare pøset lidt på efter gefühl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vist meget godt at jeg var oppe og finde dragter og bodyer fre m i str 62 i går.

Den heldragt fra småfolk hun har på i dag er mindre en den hun har fra Hummel i str 56 :o

Hummel det er helt vildt, der har jeg en body hun kan passe i 62 mens alle andre er hun i 74....

Holly er til gengæld meget smalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er 6 mdr idag :loveshower :loveshower

69 cm og 9,2 kg :D

post-8056-0-88857600-1428654010_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummel det er helt vildt, der har jeg en body hun kan passe i 62 mens alle andre er hun i 74....

Holly er til gengæld meget smalt

Synes der burde være en lov om at børnestørrelser skal være ens, uanset mærke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes der burde være en lov om at børnestørrelser skal være ens, uanset mærke!

:ditto

Her er Storm i str. 80 i Joha body'er :D

Småfolk køber jeg af erfaring altid et par numre større, for der krymper gerne en halv størrelse bare ved vask.

Papfar er også virkelig småt i størrelsen.

Hummel er mere smalt end kort i størrelsen, synes jeg.

Men det gør det bare komplet umuligt at købe tøj.

Det er ihvertfald et sats, når mormor gerne lige vil købe en lille ting i ny og næ, når hun kun ser ham en gang om måneden.

Jeg kan se for mig, at vi skal i str. 2 år, når han fylder 1 om et halvt år :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er 6 mdr idag :loveshower :loveshower

69 cm og 9,2 kg :D

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige købt prewalkers til Adam! :O store baby, han har pludselig fået så travlt! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er 6 mdr idag :loveshower :loveshower

69 cm og 9,2 kg :D

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige købt prewalkers til Adam! :O store baby, han har pludselig fået så travlt! :kuller

Han har godt nok fuld gang i sin udvikling :)

Jeg overvejer sandaler til Asger. Han piller konstant sine strømper af så for at beskytte tæerne lidt. Forestiller mig han vil kravle i løbet af sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har godt nok fuld gang i sin udvikling :)

Jeg overvejer sandaler til Asger. Han piller konstant sine strømper af så for at beskytte tæerne lidt. Forestiller mig han vil kravle i løbet af sommeren.

Ja, han fik pludselig meget travlt med at indhente sine mødregruppe-venner! Han går rundt ved alt - også bare væggene, hvis bare der er lidt at holde på, så er han der. Og står selv i 5-10 sekunder af gangen, før han mister balancen og må gribe fat.

Der er svært at forstå at han for 2 uger siden kun lige var begyndt at flytte på sig! :O

Det lyder som en god ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gudskelov. Jeg troede kun det var mig, der ikke havde målt og vejet :P jeg har også bare pøset lidt på efter gefühl :)

Det gør jeg også. Jeg står hellere ikke og målet og vejer tingene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg også. Jeg står hellere ikke og målet og vejer tingene ;)

Heller ikke jeg men tænker over om han får nok mme nu han ikke ammes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke jeg men tænker over om han får nok mme nu han ikke ammes :)

Jeg kan tildels godt forstå det men når man ammer så aner man jo ikke hvor meget barnet får i løbet af en dag. Det må man bare stole på det er nok. Nogle gange spiser Liv f.eks længe og så tror jeg hun får en god mængde mens andre gange spiser hun meget kort tid hvor jeg så tror hun ikke får så meget. Men i princippet kan hun måske får ligeså meget på en kort amning som på en lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Sys det er forvirrende med det hjemmelavede mad...nå nåede at få gulerødderne skrællet så må jeg få dem kogt i morgen...har nogen bøtter hvor der kan være max 180 ml i...tænker at putte 150 ml i for at se om det passer nogenlunde med et måltid...så må jeg prøve at veje det og regne mig frem til fedt og erstatnings mængde...

  

Det lyder godt nok besværligt! Jeg har aldrig målt eller vejet, hverken med Lise eller Simon. Jeg tilsætter bare ca en tskfuld fedtstof og så kommer jeg mme i til det har den rette konsistens. Begge unger trives fint og ser ikke ud til at mangle noget. Så længe du tænker over at de får noget fedtstof og at de får/bliver tilbudt rigeligt væske i løbet af dagen, så tror jeg altså det er helt fint! Så ville jeg ikke gå op i de præcise mængder..

Leonora 4 måneder i dag :loveshower

Dåb i morgen :)

Tillykke med prinsessen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.