Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

I Skive kommune har har man valgt at spare penge ved ikke at screene flergangsmødre for fødselsdepression :blink

Jeg bliver helt nysgerrig - er der andre hvor de har oplevet det samme i deres kommune?

Jeg er ikke blevet screenet og jeg er ellers førstegangs. Har godt nok undret mig over det når jeg hører alle andre fortælle om det. Men om det er pga besparelser eller det bare er min SP (som jeg ikke er ret vild med), det ved jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke blevet screenet og jeg er ellers førstegangs. Har godt nok undret mig over det når jeg hører alle andre fortælle om det. Men om det er pga besparelser eller det bare er min SP (som jeg ikke er ret vild med), det ved jeg ikke

Hvilken kommune bor du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily faldt i søvn kl. 19 og har nu sovet næsten 3,5 time. Er lidt bekymret for, om hun synes, at hun er gået i seng for natten :unsure

For så bliver det vist en lang nat og så skal vi da vist også ret tidligt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kommune bor du i?

Aalborg. Men måske er det bare min sp. Der er heller ikke rigtigt noget fast mht besøg, hun siger altid bare at jeg jo bare skal ringe hvis der er noget og så kommer hun selvfølgelig. Så har faktisk ikke på noget tidspunkt aftalt noget besøg med hende (udover det aller første), men jeg har så ringet til hende 2 gange fordi jeg gerne ville have hun kom

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aalborg. Men måske er det bare min sp. Der er heller ikke rigtigt noget fast mht besøg, hun siger altid bare at jeg jo bare skal ringe hvis der er noget og så kommer hun selvfølgelig. Så har faktisk ikke på noget tidspunkt aftalt noget besøg med hende (udover det aller første), men jeg har så ringet til hende 2 gange fordi jeg gerne ville have hun kom

Ej det lyder da mærkeligt <_<

Måske er der nogle andre fra Aalborg herinde, der kan svare, hvordan det har været for dem. Så kan du da se, om det bare er din SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily faldt i søvn kl. 19 og har nu sovet næsten 3,5 time. Er lidt bekymret for, om hun synes, at hun er gået i seng for natten :unsure

For så bliver det vist en lang nat og så skal vi da vist også ret tidligt op.

Nohr sov 18:45 og sover nat :) Det har han gjort hele ugen. Han står op klokken 6-7 stykker. Og for selvfølgelig mad derimellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr sov 18:45 og sover nat :) Det har han gjort hele ugen. Han står op klokken 6-7 stykker. Og for selvfølgelig mad derimellem :)

Så er der håb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Randers, og er hverken blevet screenet første eller anden gang, selvom det måske nok havde været fint her anden gang.

Der er heller ikke ret mange sp besøg. Hun var her da Naya var 1 uge og 4 uger, og så først igen når hun bliver 8 mdr :unsure Jeg synes det er alt for lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft jeg synes dette er hårdt... Hun spiser stort set ikke - tager måske 20 ml hver 3. Time. Hun ligger og græder on/off hele tiden næsten, jeg kan høre maven rumle, men pigebarnet nægter at åbne munden...

Hun har på nu 12 timer spist 75 ml...

Sygeplejersken har taget skemaet med ned til lægen der har vagten. Kan godt mærke at hun heller ikke har det godt med det. Jeg ved bare ikke om det ville gøre det hele værre hvis hun fx fik sonde og på den måde tvangsfodret... Altså for hende psykisk...

Uden at være Sygeplejerske, læge eller vide noget som helst, så ville jeg hvis det var mig, ikke være så langt fra at ønske sonde... Bare så hun kan komme lidt ovenpå.

Jeg ved godt at det slet ik kan sammenlignes men jeg følte at det var helt forfærdeligt da August sku ha sonde - men det hjalp ham kun til at komme hurtigere til kræfterne og så ku han selv ta over lidt efter lidt og spiste mere af flasken lige så stille.

For med så lidt mad, må hun jo også være sulten konstant - og kan måske også være en af grundene til at hun bare ikke spiser mere, fordi hun ikke kan koncentrere sig, fordi hun er så sulten...? Eller er det helt ude i skoven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily faldt i søvn kl. 19 og har nu sovet næsten 3,5 time. Er lidt bekymret for, om hun synes, at hun er gået i seng for natten :unsure

For så bliver det vist en lang nat og så skal vi da vist også ret tidligt op.

 

Adrian bliver som regel også puttet til nat omkring klokken 19, og sover gerne til klokken 7/8 stykker dagen efter med en eller to opvågninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det samme - at hun simpelthen efterhånden er så sulten at hun har det skidt, mangler overskud, hovedpine... De der ting når man ikke har spist alt for længe. Og når man så i forvejen har luft i maven, så må det være ekstra ubehageligt når maven rumler og der bare næsten ikke er noget at arbejde med.

Jeg kan slet ikke sove... Burde nok på nuværende tidspunkt, men jeg føler ikke jeg kan finde ro... Håber at hun får fat i lægen og der snart kommer nogen herind... Giver det lige en halv time mere, så ringer jeg efter nogen - så er klokken 1, og det vil være 2 timer siden jeg snakkede med sygeplejersken om det

Åh Malene, jeg ville sådan ønske at jeg ku gøre noget for dig - jeg håber at du får mulighed for bare lidt søvn - jeg synes da godt at de må skynde sig lidt om at vende tilbage..

Hold hovedet højt og tro på din mavefornemmelse - det fandt jeg ud af, var det rigtige ... Kæmpe kram til dig Malene :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adrian bliver som regel også puttet til nat omkring klokken 19, og sover gerne til klokken 7/8 stykker dagen efter med en eller to opvågninger :)

Her blev det til kl. 6 og med 2 opvågninger kl. 1.30 og kl. 4.45.

Så det var fint :) Og hun tog da sit længste stræk - 6,5 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aalborg. Men måske er det bare min sp. Der er heller ikke rigtigt noget fast mht besøg, hun siger altid bare at jeg jo bare skal ringe hvis der er noget og så kommer hun selvfølgelig. Så har faktisk ikke på noget tidspunkt aftalt noget besøg med hende (udover det aller første), men jeg har så ringet til hende 2 gange fordi jeg gerne ville have hun kom

 

jeg blev det heller ikke, men jeg sagde så at jeg havde det svært fordi at k. er født med lavt fødselsvægt og vi var indlagt på neo i 14 dage, så derfor blev vi tilbudt et besøg af tværfaglig team. Jeg tror man selv skal søge/spørge sp om det. Hvis du ikke kan med din sp så kan du bede om at gå hos en anden? vi har haft 3 forskellige pga noget orlov hos den ene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede efter dem. De ville at jeg skulle fortsætte natten over, og så skal der i dag tages stilling til hvad man gør.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at det er okay overfor en 6-uger gammel baby at hun stort set intet spiser!!! Hun har stort set ikke haft en reel våd ble nu i over 12 timer, hun har ikke rigtig været vågen siden igår kl 11, selvom hun altid er vågen her om formiddagen. Hun åbnede lige øjnene her under måltidet før, smilede og lukkede øjnene igen.

Jeg er 100 % med på at hun selv skal bestemme om hun vil sutte - men må hun godt bare sulte sig selv ihjel, så???

Jeg ville altså spørge om sonden! Jeg forstår godt din tankegang om at hun selv skal vælge at tage mod maden, så går det der jo ikke. Håber I finder en fornuftig løsning i dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede efter dem. De ville at jeg skulle fortsætte natten over, og så skal der i dag tages stilling til hvad man gør.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at det er okay overfor en 6-uger gammel baby at hun stort set intet spiser!!! Hun har stort set ikke haft en reel våd ble nu i over 12 timer, hun har ikke rigtig været vågen siden igår kl 11, selvom hun altid er vågen her om formiddagen. Hun åbnede lige øjnene her under måltidet før, smilede og lukkede øjnene igen.

Jeg er 100 % med på at hun selv skal bestemme om hun vil sutte - men må hun godt bare sulte sig selv ihjel, så???

Jeg kan slet slet ik forstå at de vil se tiden så lang tid an... Er det ik i Herning? For det virker slet ik om den måde de behandlede os på... Der gik de meget op i at han fik nok mad - eller væske.

Jeg synes godt nok at du skal høre dem til hvorvidt de er med at tænke på den sonde?

Ej jeg kan ik li at hun skal sove så meget uden at det er fordi hun er syg....

Det er ik for at gøre dig mere bekymret end du er - mere for at bekræfte dig i, at de da snart må gøre noget... Ej hvor er det synd for jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas har sovet fra midnat til 6.30 idag og så fået mad...men han er simpelthen så snottet at jeg bliver i tvivl om han egentlig spiste nok eller hvad...

Han sover igen nu og burde skiftes...men ved os at søvn er godt når man er forkølet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I øvrigt heller ikke blevet screenet hverken efter første eller anden fødsel...og vi får så meget besøg af sp som vi ønsker...hun har været her to gange allerede og kommer snart igen...og vi kan altid skrive eller ringe hvis der er noget imellem vores aftaler :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Randers, og er hverken blevet screenet første eller anden gang, selvom det måske nok havde været fint her anden gang.

Der er heller ikke ret mange sp besøg. Hun var her da Naya var 1 uge og 4 uger, og så først igen når hun bliver 8 mdr :unsure Jeg synes det er alt for lidt!

Ej hvor skørt at du ikke er blevet screenet, når jeg nu både blev før fødslen og igen til 3mdrs samtale i går.

Vi har haft 4 besøg, men nu kommer hun heller ikke igen før han er 8mdr, medmindre der bliver behov for det.

Til gengæld har vi i Randers åbent sundhedshus 1 gang om ugen, og hver den første gang om måneden kan man komme og snakke mad med SP :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, min lille baby skal passes med overnatning, for første gang i dag. Jeg glæder mig nok egentlig allermest til det er overstået - selvom det sikkert bliver sværere for mig end for ham :p og så håber jeg på at få noget søvn i nat - det er ikke blevet til meget de sidste par nætter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skørt at du ikke er blevet screenet, når jeg nu både blev før fødslen og igen til 3mdrs samtale i går.

Vi har haft 4 besøg, men nu kommer hun heller ikke igen før han er 8mdr, medmindre der bliver behov for det.

Til gengæld har vi i Randers åbent sundhedshus 1 gang om ugen, og hver den første gang om måneden kan man komme og snakke mad med SP :)

Ej hvor mærkeligt, det troede jeg slet ikke de gjorde i Randers, når jeg nu ikke er blevet det nogen af gangene? Underligt..

Men godt at høre at nogen åbenbart bliver screenet, så er det da i det mindste ikke hele byen der bliver tabt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor mærkeligt, det troede jeg slet ikke de gjorde i Randers, når jeg nu ikke er blevet det nogen af gangene? Underligt..

Men godt at høre at nogen åbenbart bliver screenet, så er det da i det mindste ikke hele byen der bliver tabt ;)

Hvis du gerne vil, så tror jeg da helt sikkert at du kan spørge din nye SP efter det :) jeg fik da et par point, men det er ren mor-bekymring :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius valgte at falde i søvn efter kun en ikke time vågen, da vi gik hjem fra hallen... Det betyder han ikke nåede at få mad og da han kastede al morgenmaden op betyder det jo, han ikke har fået noget at spise idag endnu :huh Nå mon ikke han nok skal klare sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad og ammede, så derfor læste hun spørgsmålene højt. Og jeg blev næsten flov over, at svare så positivt på det hele :blush Mon hun tænkte "yeah right" :rolleyes :unsure

Men det passer altså. Jeg har det virkelig godt. Bedre end før Lily kom til. Jeg har aldrig rigtig noget at snakke med SP om, så jeg føler det så akavet, når hun er der, fordi hun nærmest søger noget at snakke om. I dag kunne jeg da nævne mine mælkeknuder, men det problem havde jeg jo så alligevel selv fået løst.

Jeg har svært ved at forklare, hvad det er, men jeg klikker bare ikke rigtig med hende.

Og tak søde :kram2

Haha jeg synes også det var helt pinligt at være så positiv da jeg blev screenet ;) Jeg scorede 3 ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som ved hvornår man må gi de små parmesan ost? Det er fordi Torben den anden dag lavede kartoffel/knoldselleri-mos med parmesan - og det smagte megagodt - og så ville jeg egentlig ha givet august noget, men Torben havde allerede puttet salt i.

Men så kom jeg til at tænke på parmesan - om de gerne må få det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius valgte at falde i søvn efter kun en ikke time vågen, da vi gik hjem fra hallen... Det betyder han ikke nåede at få mad og da han kastede al morgenmaden op betyder det jo, han ikke har fået noget at spise idag endnu :huh Nå mon ikke han nok skal klare sig...

Det skal han nok Anita - han har jo lidt at stå imod med. Bare husk at kigge efter de våde bleer... Og go bedring med ham :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.