Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Så er der købt gåvogn til Mie musen - ja ja der går da længe inden den skal bruges men så er den i hus  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

5 mdr i dag og sover som vinden blæser.

Så ku vi jo sagtens være taget til babysalmesang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega ANTIJINX, men Mie er blevet lagt i barnevognen både til formiddags- og middagslur uden at være faldet i søvn, og uden jeg har trillet med vognen. Hun var begge gange lige på nippet til at sove da hun blev lagt, og har simpelthen lagt sig til at sove - det er kun sket en håndfuld gange de sidste 3 måneder eller, og nu er det sket to gange på en dag  :blink  :yay  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega ANTIJINX, men Mie er blevet lagt i barnevognen både til formiddags- og middagslur uden at være faldet i søvn, og uden jeg har trillet med vognen. Hun var begge gange lige på nippet til at sove da hun blev lagt, og har simpelthen lagt sig til at sove - det er kun sket en håndfuld gange de sidste 3 måneder eller, og nu er det sket to gange på en dag  :blink  :yay  :yay

Det ville da være lækkert hvis det blev en vane :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega ANTIJINX, men Mie er blevet lagt i barnevognen både til formiddags- og middagslur uden at være faldet i søvn, og uden jeg har trillet med vognen. Hun var begge gange lige på nippet til at sove da hun blev lagt, og har simpelthen lagt sig til at sove - det er kun sket en håndfuld gange de sidste 3 måneder eller, og nu er det sket to gange på en dag  :blink  :yay  :yay

 

SÅDAN, Mie! :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Synes det er op ad bakke. Har fået feber og kaster op :( så Felix er taget med bedste hjem og så skal jeg kun passe Asger og kig selv. Men så behøver jeg ikke det vilde til aftensmad. Asger kan få sin grød og jeg kan spise hvis jeg får lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhr, Storm gider bare ikke sove idag.

Han sov hans sædvanlige 8,5 time i nat og vågnede lidt i 7.

Så sov han 30 min omkring 8.30, og så tog vi en tur i Ikea, hvor han blundede i bilen frem og tilbage.

Vi kom hjem til hans middagslur, og han fik spist og gned øjne som sædvanligt.

Normalt tager han 3-4 timer i barnevognen fra middag, men idag blev det kun til små 45 min, så vågnede han helt opløst af gråd.

Så kom han ind og fik lidt grød og mere mad, inden han blev lagt igen.

Også denne gang halvsov han, da han røg i barnevognen, men med samme resultat: Han vågnede efter 30 min stor tudende.

Nu ligger han igen og halvsover og spiser, så han kommer ud igen om lidt.

Gad vide hvor længe han tager denne gang.

Og hvis det bliver samme show, så frygter jeg aftenen, for han sover minimalt om aftenen indtil kl. 22.30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhr, Storm gider bare ikke sove idag.

Han sov hans sædvanlige 8,5 time i nat og vågnede lidt i 7.

Så sov han 30 min omkring 8.30, og så tog vi en tur i Ikea, hvor han blundede i bilen frem og tilbage.

Vi kom hjem til hans middagslur, og han fik spist og gned øjne som sædvanligt.

Normalt tager han 3-4 timer i barnevognen fra middag, men idag blev det kun til små 45 min, så vågnede han helt opløst af gråd.

Så kom han ind og fik lidt grød og mere mad, inden han blev lagt igen.

Også denne gang halvsov han, da han røg i barnevognen, men med samme resultat: Han vågnede efter 30 min stor tudende.

Nu ligger han igen og halvsover og spiser, så han kommer ud igen om lidt.

Gad vide hvor længe han tager denne gang.

Og hvis det bliver samme show, så frygter jeg aftenen, for han sover minimalt om aftenen indtil kl. 22.30.

Asger har også haft sådan en periode. Det går over igen. Men det er selvfølgelig hårdt så længe det står på. Måske han kan puttes tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For helvede!

Det er lige gået op for mig, at årsagen til tre ugers søvnløse mætter, formentlig er er tigerspring <_< det ville jeg gerne have tænkt noget før, det kunne (potentielt) have sparet mig for mange frustrationer og bekymringer :rolleyes

Og SÅ må den tiger gerne forlade min baby, for hverken mor eller Adam kan snart holde til mere! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville da være lækkert hvis det blev en vane :yay

Mega lækkert hvis hun 1 fortsætter med at gide sove lur i løbet af dagen og 2 selv lægger sig til at sove. Åh ønske tænkning ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅDAN, Mie! :yay

Det så fedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For helvede!

Det er lige gået op for mig, at årsagen til tre ugers søvnløse mætter, formentlig er er tigerspring <_< det ville jeg gerne have tænkt noget før, det kunne (potentielt) have sparet mig for mange frustrationer og bekymringer :rolleyes

Og SÅ må den tiger gerne forlade min baby, for hverken mor eller Adam kan snart holde til mere! :boo

Dumme Tiger gå så fik vej! Det var ret længe den har været på besøg stakkels Adam og mor.

:Kram

:kram

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Synes det er op ad bakke. Har fået feber og kaster op :( så Felix er taget med bedste hjem og så skal jeg kun passe Asger og kig selv. Men så behøver jeg ikke det vilde til aftensmad. Asger kan få sin grød og jeg kan spise hvis jeg får lyst.

Ej for Søren - er ked af det gik den vej. Håber du kommer på højkant igen snart

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhr, Storm gider bare ikke sove idag.

Han sov hans sædvanlige 8,5 time i nat og vågnede lidt i 7.

Så sov han 30 min omkring 8.30, og så tog vi en tur i Ikea, hvor han blundede i bilen frem og tilbage.

Vi kom hjem til hans middagslur, og han fik spist og gned øjne som sædvanligt.

Normalt tager han 3-4 timer i barnevognen fra middag, men idag blev det kun til små 45 min, så vågnede han helt opløst af gråd.

Så kom han ind og fik lidt grød og mere mad, inden han blev lagt igen.

Også denne gang halvsov han, da han røg i barnevognen, men med samme resultat: Han vågnede efter 30 min stor tudende.

Nu ligger han igen og halvsover og spiser, så han kommer ud igen om lidt.

Gad vide hvor længe han tager denne gang.

Og hvis det bliver samme show, så frygter jeg aftenen, for han sover minimalt om aftenen indtil kl. 22.30.

:kram :kram :kram

Håber han får fundet sit sovehjerte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad og kiggede på min sovende babygirl - mit hjerte smelter :)

Men fik bare lidt øv tanker over at hun får 2 flasker om dagen nu. Ikke at amningen har kørt dårligt - ka dog ikk mætte hende helt om aften, derfor har hun fået 1 hver aften længe.

Men er nok bare lidt vemodig over at jeg trapper ned i amningen, selvom det var det jeg troede jeg ville. Ser ud til at det ville mit inderste ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad og kiggede på min sovende babygirl - mit hjerte smelter :)

Men fik bare lidt øv tanker over at hun får 2 flasker om dagen nu. Ikke at amningen har kørt dårligt - ka dog ikk mætte hende helt om aften, derfor har hun fået 1 hver aften længe.

Men er nok bare lidt vemodig over at jeg trapper ned i amningen, selvom det var det jeg troede jeg ville. Ser ud til at det ville mit inderste ikke.

:kram det er hårdt når man gerne vil amme men ikke kan følge med de smås forespørgsler.

Forstår dig til fulde, bortset fra jeg har måtte supplere med flaske siden hun var 6 uger fordi jeg ikke mætter hende nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oprettet en tråd men ved ikke, hvor der er flest, der læser med, så her kommer der lige et spørgsmål til københavnerne:

 

Vi tager et smut i svømmehallen i morgen i DGI-byen, og jeg kommer nu til at tænke på, hvordan vi lige gør med barnevognen? Vi kommer med offentlig transport, og vi har for tiden ikke vores barnevognslås. Jeg har absolut ikke lyst til at parkere vognen uden lås et offentligt sted i Kbh, men kan vi mon have vognen med os? Jeg skal ind på en gæstebillet, og jeg går ud fra, at jeg derfor ikke skal ind gennem omklædningsrummet, og jeg tænker, at der så måske er en chance for, at jeg kan tage vognen med ind? Kan nogle af jer hjælpe med et svar på, hvad man gør med barnevognen og hvad der er af muligheder? i 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige flyttet Liff fra ammepude til babynest UDEN hun var svøbt i dynen... og hun accepterede det fuldt ud og sov videre efter lidt grøffen rundt, men ingen gråd og vuggen :o

Er spændt på natten... har virkelig brug for søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige flyttet Liff fra ammepude til babynest UDEN hun var svøbt i dynen... og hun accepterede det fuldt ud og sov videre efter lidt grøffen rundt, men ingen gråd og vuggen :o

Er spændt på natten... har virkelig brug for søvn!

Ih hvor dejligt. Håber at hun sover. Jeg sidder med en sulten Tobias mens Mads ligger og snorker så hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt. Håber at hun sover. Jeg sidder med en sulten Tobias mens Mads ligger og snorker så hyggeligt.

Skal du ikke ha dem "synkroniseret" med tiden?

hun sov... og kunne føre det samme efter amning sidste gang også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! :shoot

Kæmpe gylpe orgie midt i amning :puke

Min mave og hovedpude gik det ud over.

Og stort set en pladdervåd baby... så hun blev da lige skiftet fra inderst til yderst og er nu mega vågen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger har også haft sådan en periode. Det går over igen. Men det er selvfølgelig hårdt så længe det står på. Måske han kan puttes tidligere.

:kram :kram :kram

Håber han får fundet sit sovehjerte

Først rigtig god bedring til dig :kram :kram

Håber du snart er ovenpå igen.

Vi prøver at putte ham tidligere hver eneste dag, for han gnider øjne flere gange om aftenen.

Dog er han ikke hysterisk og træt. Indtil vi prøver at putte ham. Ikke om han vil finde sig i det.

En sjælden gang imellem falder han i søvn for så at vågne efter max 30 min.

Bliver han puttet mellem 21.45 og 23.30, så tager han det lange stræk.

Meget mystisk.

SDB:

Det gjorde han heldigvis.

9,5 time uden en lyd :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Influenza forlad min krop så jeg kan overskue mine børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Influenza forlad min krop så jeg kan overskue mine børn.

:kram :kram :kram

Rigtig god og hurtig bedring sendes til Brædstrup

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du ikke ha dem "synkroniseret" med tiden?

hun sov... og kunne føre det samme efter amning sidste gang også!

Mads er ved at blive en tyksak og sover gerne 6 timer om natten, så da springer han en amning over. Så nu ve ter vi bare på at Tobias også lære det trick men han skal nok først have lidt mere sul på...

Og øv med gylperiet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.