Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

SÅ er der hul igennem :yay

En masse lort lige midt i 5-ugers undersøgelsen hos lægen :D

Åh jeg er vild med hendes timing :D

Gik det ellers godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når Anabella har det, får hun den blå konsekvent fire gange dagligt og ikke nødvendigvis i forbindelse med et decideret hosteanfald.

Jeg ved heller ik, så meget om det sådan generelt. Min erfaring er, at alm læger ikke ved så meget hvert fald og vi fik den bedste vejledning på børnemodtagelsen i forbindelse med en indlæggelse.. Så det er altid det, vi tager udgangspunkt i, når det er.

:ditto

Vi har fra børnemodtagelsen i Århus fået en tommelfingerregel der hedder 2x8 pust på et døgn. Hvis det ikke er nok er det tid til at kontakte lægen ;)

Når det er rigtig slemt herhjemme gør jeg ligesom på børnemodtagelsen men det er ret meget på en time. Men vi har fået at vide de ikke kan få for meget (men de bliver altså speedet af det), så I skal ikke holde igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Vi har fra børnemodtagelsen i Århus fået en tommelfingerregel der hedder 2x8 pust på et døgn. Hvis det ikke er nok er det tid til at kontakte lægen ;)

Når det er rigtig slemt herhjemme gør jeg ligesom på børnemodtagelsen men det er ret meget på en time. Men vi har fået at vide de ikke kan få for meget (men de bliver altså speedet af det), så I skal ikke holde igen.

Vi fik besked på 1 pust hver 3-4 time af vagtlægen og var det ikke nok skulle vi ringe igen... Men hvornår er nok nok? Og hvordan vurdere jeg om vi skal stoppe? Og hvad skal jeg gøre med flexitiden vi har liggende? Der er så mange ubesvarede spørgsmål... Og det sjove er jo vi tingede til vagtlægen pga udslættet. (Han har jo så også fransk rosen) og gik derfra med astmamedicin :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er vild med hendes timing :D

Gik det ellers godt?

Ja ha ha :D Men jeg var ligeglad. Var bare SÅ glad for at der kom noget ^_^

Ja, det gik rigtig godt :) Hun er nu 60 cm og vejede 5400 g (halvt påklædt).

Han sagde, at hendes hofter lod til at være fine, så vi håber, at scanningen på onsdag viser det samme :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ha ha :D Men jeg var ligeglad. Var bare SÅ glad for at der kom noget ^_^

Ja, det gik rigtig godt :) Hun er nu 60 cm og vejede 5400 g (halvt påklædt).

Han sagde, at hendes hofter lod til at være fine, så vi håber, at scanningen på onsdag viser det samme :goodluck

Wauw! Hvor har hun den længe fra?

Sofie 6 uger var 58 cm og 4800 g, så Lily er da en ordentlig basse! :D :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Hvor har hun den længe fra?

Sofie 6 uger var 58 cm og 4800 g, så Lily er da en ordentlig basse! :D :wub

Jeg synes også det lød vildt :D

Da SP var her i midten af december var hun 56 cm og 4700 g.

Men altså hun vejede jo også 4000 g ved fødslen, og hun spiser godt ^_^

Edit: Læste lige at Theo også var 60 cm ved 5-ugers undersøgelsen. Og han vejede hele 5700 g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man bestille en baby der rent faktisk gider at sove? Evt en der gider at sove uden at mor skal holde hånden på babyen hele tiden?

Altså jeg synes faktisk at det er kodylt hyggeligt at ligge her og putte med ham, jeg kan bare ikke lige se hvad jeg skal gøre af William i mens. Når J starter på arbejde mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man bestille en baby der rent faktisk gider at sove? Evt en der gider at sove uden at mor skal holde hånden på babyen hele tiden?

Altså jeg synes faktisk at det er kodylt hyggeligt at ligge her og putte med ham, jeg kan bare ikke lige se hvad jeg skal gøre af William i mens. Når J starter på arbejde mener jeg.

Har du prøvet barnevognen endnu? Hvornår er det han starter igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik besked på 1 pust hver 3-4 time af vagtlægen og var det ikke nok skulle vi ringe igen... Men hvornår er nok nok? Og hvordan vurdere jeg om vi skal stoppe? Og hvad skal jeg gøre med flexitiden vi har liggende? Der er så mange ubesvarede spørgsmål... Og det sjove er jo vi tingede til vagtlægen pga udslættet. (Han har jo så også fransk rosen) og gik derfra med astmamedicin :huh

Hvis du stadig synes han hoster for meget og arbejder/puster meget er det jo nok ikke nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet barnevognen endnu? Hvornår er det han starter igen?

Nej ikke endnu, han er rigtig svær at putte så jeg har syntes at det er uoverskueligt at fimse udenfor hver gang. Men det er helt klart tiden til at prøve den nu.

J starter på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man bestille en baby der rent faktisk gider at sove? Evt en der gider at sove uden at mor skal holde hånden på babyen hele tiden?

Altså jeg synes faktisk at det er kodylt hyggeligt at ligge her og putte med ham, jeg kan bare ikke lige se hvad jeg skal gøre af William i mens. Når J starter på arbejde mener jeg.

Jeg forsøger at ordne noget WAY overdue computergrej... Med baby på armen... Sov nu bare, unge dame... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu, han er rigtig svær at putte så jeg har syntes at det er uoverskueligt at fimse udenfor hver gang. Men det er helt klart tiden til at prøve den nu.

J starter på mandag.

Jeg tænkte, hvis du putter ham i barnevognen og går en tur med ham og William fx :) Mon ikke han så falder i søvn?

Lily falder i søvn med det samme i barnevogn og autostol. Babyer elsker jo som regel at køre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte, hvis du putter ham i barnevognen og går en tur med ham og William fx :) Mon ikke han så falder i søvn?

Lily falder i søvn med det samme i barnevogn og autostol. Babyer elsker jo som regel at køre :)

Forklar lige min sprælleunge det... :rolleyes

Men jeg håber, at det kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forklar lige min sprælleunge det... :rolleyes

Men jeg håber, at det kommer...

Jeg har lige læst, at babyer der ikke kan lidt at køre, mangler at få trænet deres vertikalsans. I udgangspunktet skal de kunne lide det. Men man kan lave øvelser for at træne det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forklar lige min sprælleunge det... :rolleyes

Men jeg håber, at det kommer...

Kom forbi med hende så skal jeg prøve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han giver mig grå hår altså! Nu har han endelig fået lavet pølle, så håber jeg det giver ham lidt ro. Det var total havregrødskonsistens, så måske det var lidt hårdt for den lille mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han giver mig grå hår altså! Nu har han endelig fået lavet pølle, så håber jeg det giver ham lidt ro. Det var total havregrødskonsistens, så måske det var lidt hårdt for den lille mave.

Håber han finder ro nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare et skridt frem og 2 tilbage med den baby og søvn :( forhelvede altså :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare et skridt frem og 2 tilbage med den baby og søvn :( forhelvede altså :boo

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber han finder ro nu :kram2

Tak søde :kiss Jo han fik sig en god lur heldigvis :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man føler at ens baby er ligevel urolig - og man godt vil have nogen til at kigge babyen igennem. Er en kiropraktor så det rigtige valg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der bliver fyret en del fyrværkeri af her til aften. Synes det er ret højt. Er da godt nok spændt på, hvordan larmen bliver på torsdag, og hvad Lily siger til det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsøger jeg at være tilbage efter en 1,5 månede med manglende overskud til bk - desværre!

Først barnedåb, så var vi alle tre forkølet på skift, så skulle jeg til forundersøgelse på sygehuset (operation i januar), så jul, så fik lille M maveinfektion og begyndte at kaste op natten mellem den 25. Og 26. Han er heldigvis i bedring og har ikke kastet op siden natten til i går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man føler at ens baby er ligevel urolig - og man godt vil have nogen til at kigge babyen igennem. Er en kiropraktor så det rigtige valg?

Ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :)

Perfekt! Tak for svar :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.