Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg skifter i mellem håndvask og maskinvask (uldprogram "koldt") med uldvaskemiddel (remas). Det fungerer fint :) og så sparer jeg på vasken hvis der ikke er prut, tis eller gylp.

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den første tid (måned måske?) sagde hun at han skulle have dagligt.

Det er vist de første 14 dage de skal følge det der fine skema :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I med ammebæ på uldbodyer? <_<

Skyller evt det værste af i koldt vand, putter lidt vanish-spray på og vasker på 40 grader uldprogram med uldvaskemiddel. Og lever med misfarvninger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har været alvorligt tigerramt siden hun vågnede fra den lange lur til middag. Jeg havde næsten glemt, hvor mega irriterende og anstrengende det er <_<

Og så lige i dag, hvor min mor og små søstre er kommet og jeg virkelig hellere vil meget andet end at vugge barnevogn og sidde i soveværelset :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første tid (måned måske?) sagde hun at han skulle have dagligt.

Det skrev ammenet også i går ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo så tager vi da bare en god gang udslæt specielt på maven her lille juleaften :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skyller evt det værste af i koldt vand, putter lidt vanish-spray på og vasker på 40 grader uldprogram med uldvaskemiddel. Og lever med misfarvninger :rolleyes

Uld der ikke er superwash tåler ikke 40. Jeg ved ikke hvilke i har, bare et tip :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset om det er ok eller ej, så virker det til at genere ham. Eller noget gør i hvert fald :(

Jeg cyklede lige med hans ben og det fik da frigivet lidt luft. Men han er stadigvæk meget urolig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I med ammebæ på uldbodyer? <_<

Indtil videre er det lykkedes at få fjernet pletterne helt ved at skynde mig at skylle body'erne i lunkent vand med det samme efter jeg har taget dem af og så skynde mig at håndvaske dem med lanolin-vask (jeg bruger den fra joha, men man kan vist også få andre). Det kræver, at man gnubber en del på pletten, og kommer den under rindende vand, men indtil videre er det lykkedes mig at få pletterne af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset om det er ok eller ej, så virker det til at genere ham. Eller noget gør i hvert fald :(

Jeg cyklede lige med hans ben og det fik da frigivet lidt luft. Men han er stadigvæk meget urolig :(

Øv, hvor synd. Hjælper det, hvis han sover på siden?

Julius sov på siden i de første mange måneder. Når han lå på ryggen med strakte ben, bøvlede maven også lidt, han lå hvert fald uroligt på ryggen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor synd. Hjælper det, hvis han sover på siden?

Julius sov på siden i de første mange måneder. Når han lå på ryggen med strakte ben, bøvlede maven også lidt, han lå hvert fald uroligt på ryggen..

Han sover altid på siden faktisk. Og strækker ikke sine ben endnu, min lille frø :D

Det er mega synd for ham :( Han er også begyndt at eksplosions gylpe og græde af det. Lille mus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih nu bliver jeg altså lidt bekymret alligevel! Typisk at det lige er op til julen <_<

Når jeg læser på ammenet.dk, gider de min sp ret i at der altså ikke må gå mere end 24 timer: http://ammenet.dk/wiki/afføring

Jeg tror ikke det er fordi han spiser for lidt, for han spiser ofte og der er meget mælk (kan jeg høre, se og mærke - og han tisser meget). Men uanset årsagen, så er han generet. N er meget mild og græder ikke, men i dag græder han altså ret meget. Og kan ikke finde ro, men snor sig, vil ammes vil ikke, vil op og 'sidde' og så alligevel ikke.

Tidligere da jeg puslede, var der i bleen een lille kugle (lille ært) af fast pølle - og selvom det var lidt og sikkert kan gå ind under en bagatelregel, så virker det forkert.

Men hvad gør jeg, hvornår reagerer jeg? Altså jeg tænker ikke at jeg skal gøre noget nu, men hvornår så? Og ringer jeg så til vagtlæge, altså hvis han fortsat ikke prutter eller?

Jeg troede jeg var total know it all 2. gangs mor :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih nu bliver jeg altså lidt bekymret alligevel! Typisk at det lige er op til julen <_<

Når jeg læser på ammenet.dk, gider de min sp ret i at der altså ikke må gå mere end 24 timer: http://ammenet.dk/wiki/afføring

Jeg tror ikke det er fordi han spiser for lidt, for han spiser ofte og der er meget mælk (kan jeg høre, se og mærke - og han tisser meget). Men uanset årsagen, så er han generet. N er meget mild og græder ikke, men i dag græder han altså ret meget. Og kan ikke finde ro, men snor sig, vil ammes vil ikke, vil op og 'sidde' og så alligevel ikke.

Tidligere da jeg puslede, var der i bleen een lille kugle (lille ært) af fast pølle - og selvom det var lidt og sikkert kan gå ind under en bagatelregel, så virker det forkert.

Men hvad gør jeg, hvornår reagerer jeg? Altså jeg tænker ikke at jeg skal gøre noget nu, men hvornår så? Og ringer jeg så til vagtlæge, altså hvis han fortsat ikke prutter eller?

Jeg troede jeg var total know it all 2. gangs mor :lolhit

Hmm, han er jo et menneske og ikke en maskine, så at han til tider afviger lidt fra fra 'reglerne' ville jeg tage ret roligt. Det være sagt, så skal det jo komme på et tidspunkt, og det skal jo ikke umiddelbart være for fast :chin:

Jeg ved sq ikke, hvor megen hjælp vagtlæger o.l. er til den slags ... Måske en ammerådgiver vil have et bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, han er jo et menneske og ikke en maskine, så at han til tider afviger lidt fra fra 'reglerne' ville jeg tage ret roligt. Det være sagt, så skal det jo komme på et tidspunkt, og det skal jo ikke umiddelbart være for fast :chin;

Jeg ved sq ikke, hvor megen hjælp vagtlæger o.l. er til den slags ... Måske en ammeråsgiver vil have et bud?

Jeg håber det løser sig selv her til morgen :goodluck Der har i hvert fald ikke været gevinst i nat. Men han har faktisk sovet godt og ikke virket plaget :super

Jeg vil se efter om 'Forældre og fødsel' tager imod opkald i dag, hvis det er.

Edit: på deres hjemmeside står at de tager opkald alle dage. Jeg håber ikke at det bliver nødvendigt, men det er rart nok at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det løser sig selv her til morgen :goodluck Der har i hvert fald ikke været gevinst i nat. Men han har faktisk sovet godt og ikke virket plaget :super

Jeg vil se efter om 'Forældre og fødsel' tager imod opkald i dag, hvis det er.

Edit: på deres hjemmeside står at de tager opkald alle dage. Jeg håber ikke at det bliver nødvendigt, men det er rart nok at vide :)

Hvis ikke der kommer noget her i løbet af formiddagen, så ville jeg ringe :kram2

Tror ikke det skal være så fast i det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og så er Julius stået op med 38,4 i feber og udslæt über alles :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uld der ikke er superwash tåler ikke 40. Jeg ved ikke hvilke i har, bare et tip :kiss

Det har klaret det fint ;)

Og 30 grader er godt nok ikke meget når der er lort på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er Julius stået op med 38,4 i feber og udslæt über alles :(

Oh no! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:yay han er begyndt at få noget ud :yay og konsistensen er fin :super det generer ham når det kommer, han græder, ormer sig og så prutter. Men :yay der er gang i den igen. Så håber jeg ikke der går så lang tid igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay han er begyndt at få noget ud :yay og konsistensen er fin :super det generer ham når det kommer, han græder, ormer sig og så prutter. Men :yay der er gang i den igen. Så håber jeg ikke der går så lang tid igen!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man gerne hyle lidt over at ens baby allerede ikke kan passe str 56? :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt!!!

Min baby passer stadig str 44 :LOL :lol

Nohr kan så meget vælte hende :rolleyes

Men altså: stop tiden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man gerne hyle lidt over at ens baby allerede ikke kan passe str 56? :boo

Jeg småhylede i hvert fald, da jeg lagde de første sæt væk ;) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.