Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvornår er det ca. de små går fra tre til to lure? :unsure

Det kommer nok an på hvor lange lurene er, men mit bud vil nok være at de fleste stopper med 3. Lur ved 7.-8. Mdrs alderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer nok an på hvor lange lurene er, men mit bud vil nok være at de fleste stopper med 3. Lur ved 7.-8. Mdrs alderen.

Og Liv er 7,5 mrd så det passer meget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det ca. de små går fra tre til to lure? :unsure

Simon har aldrig sovet 3 lure, så det er nok meget individuelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4. Amning siden kl. 18... Nu håber jeg godt nok hun tager et stræk på mere end 2 timer... :zzz jeg er træt efter en lang dag i Viborg til barnedåb i familien...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4. Amning siden kl. 18... Nu håber jeg godt nok hun tager et stræk på mere end 2 timer... :zzz jeg er træt efter en lang dag i Viborg til barnedåb i familien...

Håber at i får sovet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så faldt Tobias isøvn igen på den tid det tog at lave flasken. Skal man vække og give mad eller lade sove?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så faldt Tobias isøvn igen på den tid det tog at lave flasken. Skal man vække og give mad eller lade sove?

Den er svær!

Hvad endte du med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej:)

Jeg er simpelthen nød til at søge råd herinde.. Jeg har et styks baby på knap 2 uger, og inden for den sidste uge er afføringen stor set gået i stå.. Hun er flaskebarn, og vi giver lactolose (staveplade?), og alligevel er det nu 2 døgn siden sidste afføring. Hun gylper hvert andet måltid op, og tidligere var det helt gult. Hun sover ikke i længere tid af gangen, og hun er pylret/hys.. Maven ser fyldt ud, og hun vil ikke lægge på maven, så jeg antager at den er øm..

Vi har hart snakket med 1813 tidligere, men iflg. dem er det helt normalt.. Og her er mit spørgsmål så: er det dét? Jeg føler mig vildt pylret, men ieg synes ikke det virker normalt, og jeg synes det er vildt synd at hn har det sådan, og jeg bryder mig egentligt ikke om det, men hvis det er normalt, så er den jo ikke længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej:)

Jeg er simpelthen nød til at søge råd herinde.. Jeg har et styks baby på knap 2 uger, og inden for den sidste uge er afføringen stor set gået i stå.. Hun er flaskebarn, og vi giver lactolose (staveplade?), og alligevel er det nu 2 døgn siden sidste afføring. Hun gylper hvert andet måltid op, og tidligere var det helt gult. Hun sover ikke i længere tid af gangen, og hun er pylret/hys.. Maven ser fyldt ud, og hun vil ikke lægge på maven, så jeg antager at den er øm..

Vi har hart snakket med 1813 tidligere, men iflg. dem er det helt normalt.. Og her er mit spørgsmål så: er det dét? Jeg føler mig vildt pylret, men ieg synes ikke det virker normalt, og jeg synes det er vildt synd at hn har det sådan, og jeg bryder mig egentligt ikke om det, men hvis det er normalt, så er den jo ikke længere..

Tommelfingerreglen er afføring hver dag når barnet får flaske. Min datter får også flaske men har ikke afføring hver dag. Hun virker dog ikke generet af det.

Det kunne lyde til jeres datter er generet - selvom det med hun ikke vil lægge på maven og ikke sover lange lure nødvendigvis har noget med manglende afføring at gøre. Er hun ked af det når hun er vågen?

EDIT: så nu du skriver hun er pylret. Så ville jeg kontakte egen læge her mandag morgen og få hende kigget på.

Håber hun snart kommer af med noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tommelfingerreglen er afføring hver dag når barnet får flaske. Min datter får også flaske men har ikke afføring hver dag. Hun virker dog ikke generet af det.

Det kunne lyde til jeres datter er generet - selvom det med hun ikke vil lægge på maven og ikke sover lange lure nødvendigvis har noget med manglende afføring at gøre. Er hun ked af det når hun er vågen?

EDIT: så nu du skriver hun er pylret. Så ville jeg kontakte egen læge her mandag morgen og få hende kigget på.

Håber hun snart kommer af med noget :kram

Tak for svar!!

Hun har tidligere brugt meget tid på maven, så det er derfor jeg tænker det må være ubehageligt nu. Hun har også tidligere kunne sove 5 timer uden problemer, men hun er jo også ny, så der er jo ikke noget 'plejer' sådan rigtigt.. Men ja, jeg lå tage fat i lægen når de åbner, og se om de kan gøre et eller andet. Det er ikke sjovt at se på sådan et lille pus der ikke har det godt;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej:)

Jeg er simpelthen nød til at søge råd herinde.. Jeg har et styks baby på knap 2 uger, og inden for den sidste uge er afføringen stor set gået i stå.. Hun er flaskebarn, og vi giver lactolose (staveplade?), og alligevel er det nu 2 døgn siden sidste afføring. Hun gylper hvert andet måltid op, og tidligere var det helt gult. Hun sover ikke i længere tid af gangen, og hun er pylret/hys.. Maven ser fyldt ud, og hun vil ikke lægge på maven, så jeg antager at den er øm..

Vi har hart snakket med 1813 tidligere, men iflg. dem er det helt normalt.. Og her er mit spørgsmål så: er det dét? Jeg føler mig vildt pylret, men ieg synes ikke det virker normalt, og jeg synes det er vildt synd at hn har det sådan, og jeg bryder mig egentligt ikke om det, men hvis det er normalt, så er den jo ikke længere..

Hvilken slags mme bruger du? Vi giver to flasker syrnet allomin får at hjælpe lidt til med maven.

Nogen har større effekt med movicol så ville også lige give egen læge et kald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær!

Hvad endte du med?

Jeg endte med at tage ham op of så vågnede han med flasken. Det var spisetid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby har sovet fra 22 til 5.15 - mor er udhvilet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, lorteble efter 12 dage siden sidst :yay :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, lorteble efter 12 dage siden sidst :yay :haha

Wow :blink den har været længe undervejs! (ammebarn? :unsure )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow :blink den har været længe undervejs! (ammebarn? :unsure )

Jeps, han er ammebarn.

Ja, den har været savnet.

Han har gået en gang før med 12 dages pause, og der fik han kun bryst.

Den sidste uges tid er vi startet ligeså stille op med lidt majsgrød til frokost, og så burde der jo komme noget oftere, men det gjorde der bare ikke.

Så igår lavede jeg sveske/æble mos, og den fik han lidt mere af end han måske burde så tidligt i grød/mos forløbet, men jeg havde det så dårligt med den manglende ble.

Så ved ikke, om det var mosen eller bare tilfældigt, men nu kom der ihvertfald noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, han er ammebarn.

Ja, den har været savnet.

Han har gået en gang før med 12 dages pause, og der fik han kun bryst.

Den sidste uges tid er vi startet ligeså stille op med lidt majsgrød til frokost, og så burde der jo komme noget oftere, men det gjorde der bare ikke.

Så igår lavede jeg sveske/æble mos, og den fik han lidt mere af end han måske burde så tidligt i grød/mos forløbet, men jeg havde det så dårligt med den manglende ble.

Så ved ikke, om det var mosen eller bare tilfældigt, men nu kom der ihvertfald noget :)

Kan godt forstå du var bekymret, nu hvor i er startet op med grød/mos! :) sveskemos var effektivt hos Luna i sin tid, så det kan sagtens være det der har sparket gang i maven! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du var bekymret, nu hvor i er startet op med grød/mos! :) sveskemos var effektivt hos Luna i sin tid, så det kan sagtens være det der har sparket gang i maven! :)

Ja, måske.

Han får det igen idag til frokost, for der er en lille rest, så hvis der kommer noget imorgen, så virker det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, måske.

Han får det igen idag til frokost, for der er en lille rest, så hvis der kommer noget imorgen, så virker det :D

Jeg krydser for at det virker! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor jeg ELSKER at man kan gå på loftet og finde guld! - har lige fundet uld og silke huer frem til Liff som jeg satser på at hun kan passe.. dejlig man var så heldig at få en masse lækkert til Luna den gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj vi har nydt de sidste dage her skinne fri...er dælme spændt og nervøs for i eftermiddag når fusserne skal tjekkes og hvad de finder ud af med den skinne...om lillemanden bliver ked og ulykkelig igen som sidste uge eller hvad...

Håber ikk det kommer til at gøre ondt på ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er bare det største mad-øre :D Hun Har lige guffet 1 mellem portion grød, næsten en hel skive bondebrød og gansket i 3 agurkestave :o Hun spiste mere end sin søster som kun spiste et æg og en kvart skive bondebrød <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj vi har nydt de sidste dage her skinne fri...er dælme spændt og nervøs for i eftermiddag når fusserne skal tjekkes og hvad de finder ud af med den skinne...om lillemanden bliver ked og ulykkelig igen som sidste uge eller hvad...

Håber ikk det kommer til at gøre ondt på ham...

Det kan jeg godt forstå I har :) håber på det bedste for jer i eftermiddag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har sovet 3,5 time og sover endnu :o

Mon det var hårdt at være til barnedåb i går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå I har :) håber på det bedste for jer i eftermiddag :kram

Tak...heldigvis har farmor og farfar fri og kan hjælpe til med ham idag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.