Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Andre der har prøvet at jeres barn pludselig ikke rigtig spiser?

Leonora har i nogle dage nu ikke rigtig villet spise så meget. Hun sover for det meste igennem om natten, får en ok portion grød til morgen og en flaske på 100-150 ml inden første lur. Resten af dagen er der minimalt med mad uanset om det er flaske eller grød/mos. Flasken spytter hun ud og grøden/mosen laver hun bræk-refleks ved og sprutter ud. Er OBS på væskeindtag men det er lidt svært...

A er jo godtnok kun fem uger gammel, men han vil heller ikke rigtig spise for tiden. Måske det er varmen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Andre der har prøvet at jeres barn pludselig ikke rigtig spiser?

Leonora har i nogle dage nu ikke rigtig villet spise så meget. Hun sover for det meste igennem om natten, får en ok portion grød til morgen og en flaske på 100-150 ml inden første lur. Resten af dagen er der minimalt med mad uanset om det er flaske eller grød/mos. Flasken spytter hun ud og grøden/mosen laver hun bræk-refleks ved og sprutter ud. Er OBS på væskeindtag men det er lidt svært...

Mie er heller ikke den store fan af mad pt - hverken grød, mos eller mælk. Heldigvis vil hun gerne have vand i sutteflasken. Jeg tilskynder det simpelthen varmen. Mister selv appetitten betydeligt om sommeren fremfor vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig der har perioder hvor de d dråber glemmes ? Forsøger at huske det hver dag og minder også manden på det...men Sys bar alligevel nogen gange det smutter...tror det er fordi vi ikke som sådan kører helt fast rytme når jeg går hjemme på barsel...hvad gør i andre for at huske dem ? :-)

Har dem stående fremme på puslebordet men alligevel så smutter det af og til...

Vi glemmer den meget sjældent. Har gjort den til en del af til nat ritualet. Først grøntsagsmos. Så ud på puslebordet for at blive gjort ren efter mad :P her får hun D dråbe, natble og natdragt på :)

Så natflaskr inde på værelset - puttes og godnat sange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold op en lille spillopmager jeg har mig. Så synger jeg godnat sang som altid - normalt falder hun til ro ved det. Idag vælger hun at synge med for sine lungers fulde kraft og ligger og mosler alt hvad hun kan i sengen.

Nussekluddene og sutterne bliver kastet rundt og hun ligger bare og griner.

Hallo bølle klokken er sengetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold op en lille spillopmager jeg har mig. Så synger jeg godnat sang som altid - normalt falder hun til ro ved det. Idag vælger hun at synge med for sine lungers fulde kraft og ligger og mosler alt hvad hun kan i sengen.

Nussekluddene og sutterne bliver kastet rundt og hun ligger bare og griner.

Hallo bølle klokken er sengetid

Årh, hvor lyder det skønt - selvom det var på et upassende tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver I andre ikke jerndråber til jeres børn? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver I andre ikke jerndråber til jeres børn? :chin:

Sundhedsstyrelsen har lavet nye anbefalinger og afskaffet dem, så nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver I andre ikke jerndråber til jeres børn? :chin:

Nej - som Kami skriver anbefaler sundhedsstyrelsen kun at det er præmature børn samt børn med fødselsvægt under 2500 gram (mener jeg) der skal have jern dråber. Men er det alt andet lige ikke først fra de er 6 måneder de skal have jern? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor lyder det skønt - selvom det var på et upassende tidspunkt ;)

Hihi ja det var lidt hyggeligt alligevel - men nøj jeg tænkte godt nok at det ville blive en lang nat - men næh nej hun lagde sig til at sove et kvarter senere :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah vil bare kun sove på os om dagen :( hvordan filan lærer hun at sove selv??

Ved Mie sørgede jeg for at hun var svøbt ind i dyne når jeg ammede eller gav flaske - når hun så var faldet i søvn på mig kunne jeg ligge hende fra mig (med svingende succes i starten ;) ) - det var et tip fra min SP at svøbe hende så hun ikke mærkede kulden mellem at komme væk fra mig og over at ligge selv, plus som svøbt havde hun samme tryghed. 

 

Nu ved jeg ikke hvor optimalt det er her nu det er varmere. Men måske sådan et babysvøb kan være vejen frem? ellers vil jeg sige øve øve øve. 

 

:kram2 :kiss håber snart lille Leah sover bedre 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - som Kami skriver anbefaler sundhedsstyrelsen kun at det er præmature børn samt børn med fødselsvægt under 2500 gram (mener jeg) der skal have jern dråber. Men er det alt andet lige ikke først fra de er 6 måneder de skal have jern?

Det må være fordi A er præmatur så, for vores SP har sagt, vi skal give ham dem. Det har han fået helt fra starten. Det kunne være, jeg lige skulle høre hende ad i morgen.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være fordi A er præmatur så, for vores SP har sagt, vi skal give ham dem. Det har han fået helt fra starten. Det kunne være, jeg lige skulle høre hende ad i morgen.. :unsure

Du må endelig ikke hænge mig op på det med starten - han er jo netop præmatur så de har helt sikkert styr på om han skal have det og fra hvornår. I min mødregruppe var det bare ikke aktuelt for nogen af os, så SP sprang det ret hurtigt over. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må endelig ikke hænge mig op på det med starten - han er jo netop præmatur så de har helt sikkert styr på om han skal have det og fra hvornår. I min mødregruppe var det bare ikke aktuelt for nogen af os, så SP sprang det ret hurtigt over.

Har lige læst op på det på sundhedsstyrelsens hjemmeside, og han skal have dem, fordi han er præmatur. Men han skal åbenbart kun hve halv dosis, fordi han får mere end halvdelen af sit daglige indtag som MME. Det har SP ikke sagt! Så tror da pokker, han ikke har afføring hver dag. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst op på det på sundhedsstyrelsens hjemmeside, og han skal have dem, fordi han er præmatur. Men han skal åbenbart kun hve halv dosis, fordi han får mere end halvdelen af sit daglige indtag som MME. Det har SP ikke sagt! Så tror da pokker, han ikke har afføring hver dag. :(

Åh for søren det er da ret relevant for jer at vide - især fordi det bare ikke er sagen når de bliver forstoppet. 

 

Håber du får en god snak med SP imorgen :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu de små har fundet ud af at det er en fest at sidde oprejst, og derfor kun vil det, hvad gør man så? Her er hun kun lige 4 måneder, og hun har jo ikke styrken til at sidde ret op, men hun vil simpelthen ikke andet.. Hvis jeg lægger hende på gulvet, så triller hun fluks om på ryggen og spænder så mavemusklerne og forsøger at komme op at sidde.. Og bliver så hudsig da det jo ikke lykkes. Nogle gode råd? Der er jo laaaaang tid til hun selv kan... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for søren det er da ret relevant for jer at vide - især fordi det bare ikke er sagen når de bliver forstoppet.

Håber du får en god snak med SP imorgen :kiss

Præcis! Vi bøvler virkelig med afføringen, så det er da super relevant for os.

Tak, søde. jeg forventer. Hun "afslutter" os lidt i morgen, når nu vi har droppet amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige skrevet A op til børnehave! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige skrevet A op til børnehave! :O

Børnehave det var tidligt - skal han ikke lige i vuggestue først?

Held og Lykke med sp.

Få spurgt ind til afføringen. Måske han lige skal have lidt hjælp. Det skulle og skal Mie af og til stadigvæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnehave det var tidligt - skal han ikke lige i vuggestue først?

Held og Lykke med sp.

Få spurgt ind til afføringen. Måske han lige skal have lidt hjælp. Det skulle og skal Mie af og til stadigvæk.

Jo, men det er fordi vi gerne vil have ham i privat institution. I Ballerup kommune kører man med kæmpestore institutioner, og det er vi slet ikke til. Den, der ligger tættest på os, har 140 børn! :O Så nu har vi skrevet ham op til en lille, hyggelig skovbørnehave. Hvis man vil have en plads, skal man være hurtig. Nu kæmper vi så for at finde den rigtige vuggestue til ham, men der er ikke rigtig nogen private :(

Hjælp hvordan? Altså lactulose/movicol?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men det er fordi vi gerne vil have ham i privat institution. I Ballerup kommune kører man med kæmpestore institutioner, og det er vi slet ikke til. Den, der ligger tættest på os, har 140 børn! :O Så nu har vi skrevet ham op til en lille, hyggelig skovbørnehave. Hvis man vil have en plads, skal man være hurtig. Nu kæmper vi så for at finde den rigtige vuggestue til ham, men der er ikke rigtig nogen private :(

Hjælp hvordan? Altså lactulose/movicol?

Ja okay hold da op så forstår jeg godt I ønsker privat. Det var da også en voldsom størrelse de kører med.

Ja tænker movicol eller lactolose måske han skal have en lille smule bistand til at få det igang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke morgen-

Læg jer nu til at sove igen!

Lige nu er jeg ikke særlig tilfreds med at have tvillinger... De vækker hinanden og snakker og triller rundt i sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forkølelse forlad mit barn! Nu har du hærget i over en uge. Snot samler sig om natten så hun vågner og ikke kan trække vejret så jeg må gøre noget ved det og så får man en vågen baby der ikke vil sove igen. Suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stk Mie står til fri afhentning. Anden nat i streg hvor hun vågner med 2,5 times mellemrum og slet ikke gider sovs om dagen og samtidig klistre til sin mor. Jeg er SÅ træt og manden han gør da nada for at aflaste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A er jo godtnok kun fem uger gammel, men han vil heller ikke rigtig spise for tiden. Måske det er varmen? :chin:

Så varmt synes jeg ikke det, men det kan da godt være :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie er heller ikke den store fan af mad pt - hverken grød, mos eller mælk. Heldigvis vil hun gerne have vand i sutteflasken. Jeg tilskynder det simpelthen varmen. Mister selv appetitten betydeligt om sommeren fremfor vinter.

Som jeg skrev til FruSkruk synes jeg jo ikke det er SÅ varmt men det kan da godt være det er det. blivSå bliver jeg da lidt bekymret over hvordan det er hvis der kommer rigtig sommer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.