Marianne1983

Sikkerhed i vuggestuen

4 indlæg i dette emne

Min datter er startet vuggestue for nylig og jeg er meget bange for der sker hende noget. Om de har styr på sikkerheden. Om hun kommer til at spise noget hun ikke må. Får det galt i halsen eller ned i maven. Der er så meget legetøj på stuen og når børnene er ude er de nogle gange uden opsyn virker det til. Har nævnt hun tager alting i munden men de siger bare at det er deres måde at undersøge verden på. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Er ikke helt tryg ved det. Har I andre erfaringer? Eller råd til hvad jeg kan gøre? Nogle gange når jeg har afleveret har jeg scannet gulvet på stuen og taget nogle ting op jeg syntes var for små til at skulle være på gulvet. Fx fjer og små bolde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget normalt at bekymre sig, især den første tid man ikke er sammen med sit barn. Pædagogerne har jo ret i at deres måde at undersøge på er ved at putte ting i munden, så det kan du ikke gøre så meget ved. Man må gå ud fra, at der er styr på sikkerheden i en vs og der kun er legetøj de små må håndtere.

Nu skriver du, at du har fjernet en fjer og små bolde. Hvis boldene var så små at de kan komme i munden og fjeren ikke bare var en fra en pude, så må du jo spørge personalet om det legetøj hører til på stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor små bolde snakker vi om?

Det er normalt at være bekymret i starten. Men du er nødt til at slappe af og slippe tøjlerne lidt med tiden. Lær at stole på at hun har det godt og pædagogerne har styr på det.

Det er en del af deres udvikling at putte ting i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores vuggestue leger de tit med fjer, som de limer på papir bl.a. jeg har aldrig tænkt at de udgjorde en risiko. Pædagoerne er ekstperter inde små poder og jeg tror at vi som forældre godt kan have tendens til at være lidt overbeskyttende. Jeg ved at jeg også var det i starten. Jeg ville måske nævne bekymringen,men så samtidig tro på at de har øje på hende.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER