mille1981

Hvem passer tumling?

13 indlæg i dette emne

Vi er simpelthen SÅ presset herhjemme pt. Selv min mand der ellers er stærk længes efter fred, ro og tid.

Jeg har lige været en uge på ferie, tog derefter to sygedage. Vi har sindsyg travlt på job (er i en afdeling på 4,5 mand, pt er vi 3, den ene har været der en måned og samtidig har vi årsregnskaber og en obligatorisk uddannelse som LEAN-projektleder). Min chef er endnu mere presset end mig, så der er ikke meget aflastning at hente der.

Og nu er Noah syg (igen). Jeg blev ringet hjem fredag, D tager i morgen men jeg er simpelthen lost med tirsdag. Ingen af os har umiddelbart mulighed for at holde fri.

Min far er på ferie, min mor arbejder og mine svigerforældre har ikke kræfterne til det.

Hvem har I udover det, der kan passe syge børn? Jeg overvejer virkelig en barnepige (selvfølgelig ikke til på tirsdag, han skal jo kende hende først), mens synes også bare han er så lille i forhold til at få en helt fremmed til at passe ham. Men hvor ville det være rart at kunne ringe til en eller anden men god samvittighed.

Hvordan jonglerer I med sygdom?

Jeg håber virkelig hans mave er i orden i morgen tidlig, så tirsdag ikke bliver et problem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha, det er ikke nemt..

Vi har ikke selv problemet. Først og fremmest fordi vi nok aldrig er ude for, at en af os ikke kan blive hjemme fra job. Men min mor hjælper, hvis vi har brug for det.

En barnepige synes jeg ikke er helt dumt. Vi har snakket om det, hvis jeg fortsætter med skiftende arbejdstider, og min mor begynder at arbejde igen, kan det ind imellem blive nødvendigt med betalt pasning. Ej, vi har måske nogle venner, som kunne være klar på det. Men det er svært sådan noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heldigvis arbejde hjemme og indhenter så noget om aftenen etc. Men vi har f.eks fået vores genbodatter på 17 som babysitter- hun er guld værd og stoler på hende 100%

Jeg ville søge efter en ældre dame der måske ikke har børnebørn endnu eller i det hele taget har interesse i børn og måske mangler lidt at lave en gang i mellem? Tænk på at de jo lærer hinanden at kende, så er det jo ikke en fremmed mere men en fantastisk mulighed for dit barn at få en (ung eller gammel) ny "ven" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde som er alene med 2 børn på 1 og 6 har en babysitter som vist er pædagog stud. Mormor er meget hjælpsom men kan selvfølgelig ikke altid og så træder babysitteren til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har min svigerinde, som har Noahs helt jaevnaldrene faetter, og hun har f.eks. haft Noah her i formiddag, fordi jeg havde yogatime og M skulle arbejde i restauranten. Vi har haft faetteren en times tid her sen eftermiddag. 

 

Tirsdag aften skal vi maaske have svigermor til at vaere her hos Noah, mens jeg har yogatime, for M er bortrejst. Jeg ved ikke... Noah har det med at staa ud af sin seng nogle aftener og saa tager det ekstra tid at putte og en ret beslutsom mor eller babbo. Jeg ved ikke, om jeg synes, det er det vaerd at Noah maaske er vaagen til jeg kommer hjem kl, 22, men det maa jeg se, alt efter hvordan det gaar imorgen og sa aholder jeg ham maaske fra at sove lur tirsdag, saa han er stangtraet, midmindre jeg aflyser. Det er fordi, jeg ikke helt stoler paa hendes ro og orden... Men hun er jo bare ikke hverken mig eller M, saa maaske jeg bare skal komme over det  :rolleyes

 

Ellers er vi ved at faa anskaffet os en barnepige, som ellers har vaeret Maria fra DK over sommeren til og med oktober. Der bor en soed familie, hvor den yngste datter altid har vaeret soed at vise Noah deres skildpadder og katten Roger. Hun kommer ned i VS hver dag kl. 10 og er der en lille time som paedagogmedhjaelper. Noah er meget glad for hende og baade M og jeg tror, hun vil vaere en god barnepige og hun vil gerne. Nu har svigermor meldt sig, hun kan jo sjaeldent, saa det er svaert at sige nej, vi vil hellere have Katy... 

 

Men ja, jeg ville finde en babysitter... Det kan vaere en hvilken som helst person, som er i jeres netvaerk, men I skal jo stole paa vedkommende og min erfaring er, at det er godt, hvis dem, der hedder Noah, allerede har et kendskab til vedkommende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort kram. Jeg ved fra en kollega, hvor presset man kan blive ved sygdom igen og igen, hvis man ikke umiddelbart liige har en der kan tage over.

 

Vi er heldige, at Silke Elia meget sjældent er syg. Men derudover kan min mor og svigermor kommer indenfor 1 times tid (min mor er visiteret til et flexjob, men har intet og min svigermor er selvstændig/hjemmegående husmor) og så har jeg min søster på 22 her i byen, som studerer og gerne tager en fridag, hvis det er muligt (før august arbejdede hun fuldtid i Bilka og byttede bare en vagt, hvis Silke Elia var syg). Det er virkelig guld værd!

 

Jeg ville også forsøge med en barnepige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har min storebror til at komme og passe hvis det går helt galt, han har nattearbejde.

Så han har altid fri om de par timer om eftermiddagen, hvor det er nødvendigt med en barnepige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I nogle kommuner findes en bedstemor-ordning man kan tilmelde sig. Kender ikke så meget til det, men det er sådan en reserve-bedste ordning som ældre kvinder melder sig til og så kam børnefamilier få deres hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fantastisk arbejdsplads. Jeg har barns 1.og 2.sygedag. Sidst Vega var syg, var hun så dårlig, at vi vitterlig ikke kunne få hende passet af andre på 3.,4.og 5.dagen. Min mand var hjemme en dag, og de to andre dage gav mit arbejde mig fri, min leder sagde "vi kalder det bare noget andet". Altså nu har vi virkelig også været meget ramt de sidste 6 mdr, og det har der været en grund til, så der har heldigvis været stor forståelse fra arbejdspladserne.

Alle vores forældre arbejder fuld tid og bor i øvrigt på den anden side af Storebælt, så det er problematisk. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores eneste rigtige mulighed er svigermor i den anden ende af landet. Den kan bruges til længerevarende sygdom men ikke til mange små. Heldigvis har juniors helbred holdt ret godt stand i vinter, og så har både min mand og jeg mulighed for at arbejde hjemme - derudover har jeg gemt noget ferie til nødsituationer.

Jeg tænker, at en babysitter lyder som en god ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har til tider behovet, så vi har en barnepige. Hun er 25 år og studerer. Da hun ikke har mange undervisningstimer, kan hun også passe i dagtimerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for kram og gode ideer. Tænker jeg må overbevise manden om en barnepige er nødvendigt.

Kender I noget til siden Care.dk? Et sted man kan søge efter barnepiger. Synes umiddelbart det ser ok ud, men altid rart at høre andres erfaringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-13, så har maven og humøret været godt i dag, så vi satser på vs i morgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER