Camilla_krøier

Shampoo

50 indlæg i dette emne

Håber I kan hjælpe mig...

Jeg har fået virkeligt fedtet hår nu hvor jeg er blevet gravid, det har jeg aldrig haft før.... Så nu er jeg på jagt efter en god shampoo som er nogenlunde graviditets venlig kemikaliemæssigt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft SÅ meget bøvl med at finde en shampoo uden parfume. Neutral og de slags virker ikke for mig, men jeg fik anbefalet en shampoo fra Tyskland. Den hedder Sante. Så vidt jeg ved, kan man kun bestille den fra Tyskland, men den er det hele værd, og man kan jo bare bestille mange ad gangen :)

Jeg vil gerne anbefale den brune. Den dufter godt! (Med naturlig duft selvfølgelig ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også lidt mit problem, alle de der supermakedshampooer smadre mit hår.... Nu har jeg købt noget øko halløj hos frisøren og den er ret lækker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går til øko frisør Zenz i Kbh og de laver deres egen shampoo ( kan også købes i magasin) nu- deres Pure shampoo er helt uden duft og rigtig god!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger til Maras Natur serien.... Synes alle deres produkter overrasker mig positivt, og ikke mindst deres shampoo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger til Maras Natur serien.... Synes alle deres produkter overrasker mig positivt, og ikke mindst deres shampoo :)

Men er det ikke noget med, at der er parfume i dem? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke noget med, at der er parfume i dem? :unsure

De har både en linje med og en uden parfume...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har både en linje med og en uden parfume...

Aha! Det vidste jeg slet ikke :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger til Maras Natur serien.... Synes alle deres produkter overrasker mig positivt, og ikke mindst deres shampoo :)

Enig :)

(Og ikke for at være en lyseslukker, men såvidt jeg har forstået betyder økologi ikke noget/ret meget i forhold til allergi, og "naturlig duft" skulle være akkurat lige så skadelig som alt andet duft, desværre :()

Edit: Der er parfume i sante :( http://www.sante.de/en/produkte/haarpflege-und-styling/haarpflege/shampoo-natural-balance/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :)

(Og ikke for at være en lyseslukker, men såvidt jeg har forstået betyder økologi ikke noget/ret meget i forhold til allergi, og "naturlig duft" skulle være akkurat lige så skadelig som alt andet duft, desværre :()

Edit: Der er parfume i sante :( http://www.sante.de/en/produkte/haarpflege-und-styling/haarpflege/shampoo-natural-balance/

Der står da essential oils? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står da essential oils? :chin:

Såvidt jeg har forstået, kan det sagtens være "reklamesprog" for parfume, desværre. Og på ingredienslisten står der "parfum (essential oils)", så jeg er rimelig overbevist om, at den ikke kan regnes som parfumefri :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hvert fald genkende både Citral, Limonene og Linalool som er særligt allergene parfumestoffer :(

Duft er bare ikke godt, uanset hvor "sund" en udgave det så skulle være.... Desværre :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg køber konsekvent kun produkter der som minimum har Astma-allergi mærket, det stoler jeg på.

Dernæst ser jeg efter et par forskellige stoffer, og ser også gerne at det er øko. Det er bare værd at vide, at de i cremer, shampoo, kosmetik og den slags, er en virkelig lav procent der skal være øko, før end produktet får økomærket. Så øko-mærkede produkter kan sagtens være skod (efter mine parametre).

Jeg går uden om AL duft. Også essentielle olier, "naturlig duft af lemon" osv osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ret glad for Matas natur serien uden parfume.. Jeg har dog en enkelt gang prøvet at balsamen duftede af parfume - tror det var en fejl. Men selvfølgelig ikke så godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er essentielle olier værre end kunstig parfume - mange af dem er på EUs liste på 26 stoffer som er de mest allergene - og mange af disse er i VILDT mange cremer/shampoo/etc

Også i babyprodukter så vil man undgå dem skal man lige holde øje med indholdsstoffer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er essentielle olier værre end kunstig parfume - mange af dem er på EUs liste på 26 stoffer som er de mest allergene - og mange af disse er i VILDT mange cremer/shampoo/etc

Også i babyprodukter så vil man undgå dem skal man lige holde øje med indholdsstoffer

Lige præcis de 26 stoffer er IKKE i Raunsborg produkterne ;) - så dem vil jeg godt stå inde for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis de 26 stoffer er IKKE i Raunsborg produkterne ;) - så dem vil jeg godt stå inde for!

Men der er vel stadig parfume i såvidt jeg husker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Rahua og saa bruger jeg en shampoo fra Davines en gang eller to maanedligt, fordi jeg ellers faar traels hovedbund. Den er saa ikke ret okeo-boeko og den stinker af duftstoffer, men den klarer lige den lille sag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er vel stadig parfume i såvidt jeg husker?

Kun naturlige, men jo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun naturlige, men jo!

Men var det ikke netop dem, vi snakkede om, var mest allergene? :unsure

I øvrigt ser jeg både citral og linalool på deres samlede ingrediensliste :(

https://raunsborg.dk/liste/ingredienser

Men ok, det er jo ikke det samme, som at det er i alle produkter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt synes jeg forresten at næsen er mit bedste redskab. ;)

Jeg kendte hverken linalool eller citral før jeg så denne tråd (hurra for bk og alt det, man kan lære herinde :yay), men hvis mine produkter ikke dufter helt neutralt og kedeligt, så går jeg udenom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis det dufter godt så er der nok et eller andet i selv om det har fået et fancy navn på ingredienslisten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis :) Og btw sorry for at trække emnet i en anden retning :oops

Det handlede jo om at finde en god shampoo og ikke om at "vade" i skidtstofferne :)

Men som sagt vil jeg gerne anbefale matas natur uden parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men var det ikke netop dem, vi snakkede om, var mest allergene? :unsure

I øvrigt ser jeg både citral og linalool på deres samlede ingrediensliste :(

https://raunsborg.dk/liste/ingredienser

Men ok, det er jo ikke det samme, som at det er i alle produkter :)

Når jeg kigger efter ingredienslisten på deres håndcreme så kan jeg kun finde at der er "parfum" i..... Lidt irriterende at det ikke bliver uddybet nogen steder hvad det er for noget "parfum" :rolleyes

Men ja.... Det betyder nok bare at jeg holder mig væk fra raunsborg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER