Camilla_krøier

Shampoo

50 indlæg i dette emne

Parfume er bare ikke lig med parfume - nogle af dem, både syntetiske og naturlige er ok og andre er derimod på denne her liste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Parfume er bare ikke lig med parfume - nogle af dem, både syntetiske og naturlige er ok og andre er derimod på denne her liste.

Men findes der parfume, der vitterligt ikke er allergen? Og hvad hedder det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg kigger efter ingredienslisten på deres håndcreme så kan jeg kun finde at der er "parfum" i..... Lidt irriterende at det ikke bliver uddybet nogen steder hvad det er for noget "parfum" :rolleyes

Men ja.... Det betyder nok bare at jeg holder mig væk fra raunsborg ;)

Altså nu ved jeg som sagt ikke, om de der ingredienser er i alle produkterne, men jeg klikkede på et par stykker af dem, hvor raunsborg selv kaldte dem "parfumeallergen" eller sådan noget. Så jeg springer over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"PARFUME" kan indeholde op til 5000 forskellige ingredienser og skal paa ingen maade deklareres eller kunne redegoeres for - saa det kan jo vaere en ganske festlig cocktail  :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"PARFUME" kan indeholde op til 5000 forskellige ingredienser og skal paa ingen maade deklareres eller kunne redegoeres for - saa det kan jo vaere en ganske festlig cocktail :toot

Ja men hvis der er en af de 26 mest allergene stoffer i skal det deklareres. Men om man så vægter cocktail effekten eller denne her liste højest må man selv om jo. Det er jo heller ikke sådan at alle det bruger æteriske olier får allergier men HVIS det sker er det godt nok ikke sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men findes der parfume, der vitterligt ikke er allergen? Og hvad hedder det så?

Vildt mange ting er jo allergene, æg, mælk nødder etc og den indtager vildt mange mennesker hver dag. Så jeg tror jeg ville kigge på mit behov for duft, min situation dvs er jeg i forvejen disponeret, har event. Allerede allergier, gravid? Ammer? Etc og så beslutte derefter om jeg vil bruge produkter med det.

Personlig bruger jeg en smule parfume men ikke med æteriske olier eller andre stoffer der er på listen over EUs 26 mest allergene stoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt mange ting er jo allergene, æg, mælk nødder etc og den indtager vildt mange mennesker hver dag. Så jeg tror jeg ville kigge på mit behov for duft, min situation dvs er jeg i forvejen disponeret, har event. Allerede allergier, gravid? Ammer? Etc og så beslutte derefter om jeg vil bruge produkter med det.

Personlig bruger jeg en smule parfume men ikke med æteriske olier eller andre stoffer der er på listen over EUs 26 mest allergene stoffer.

Det er faktisk et interessant perspektiv, sådan havde jeg ikke tænkt på det :)

Men apropos det, du skriver med behov/situation, så vil jeg nok stadig være lidt småhys, jeg har allerede eksem, der bliver værre af parfume, og så gravid oveni. Jeg har dog lidt ren parfume (altså ikke helt ren, men edp/edt, I ved ;)) som jeg kan finde på at bruge på tøjet ved særlige lejligheder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk et interessant perspektiv, sådan havde jeg ikke tænkt på det :)

Men apropos det, du skriver med behov/situation, så vil jeg nok stadig være lidt småhys, jeg har allerede eksem, der bliver værre af parfume, og så gravid oveni. Jeg har dog lidt ren parfume (altså ikke helt ren, men edp/edt, I ved ;)) som jeg kan finde på at bruge på tøjet ved særlige lejligheder ;)

Ja jeg prøver tit at se tingene i det lidt større perspektiv-jeg kan jo ikke vide, sådan reelt vide, hvad der er forkert eller ej, om det kunne påvirke mig etc?! Og det gælder jo for alt jeg indtager, rører ved, har på osv.

Men synes det lyder fornuftigt at holde sig fra parfume når man er gravid og samtidig ved man har tendens til eksem - et sprøjt hist og pist på tøjet er næppe den største synder.

Jeg tror også at feks bodylotion/olier som man bruger på hele sin krop er slemt ift at bruge en øjencreme som jo kun bruges på et lille bitte sted ( altså hvis nu begge havde parfume eller andet "skidt")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg prøver tit at se tingene i det lidt større perspektiv-jeg kan jo ikke vide, sådan reelt vide, hvad der er forkert eller ej, om det kunne påvirke mig etc?! Og det gælder jo for alt jeg indtager, rører ved, har på osv.

Men synes det lyder fornuftigt at holde sig fra parfume når man er gravid og samtidig ved man har tendens til eksem - et sprøjt hist og pist på tøjet er næppe den største synder.

Jeg tror også at feks bodylotion/olier som man bruger på hele sin krop er slemt ift at bruge en øjencreme som jo kun bruges på et lille bitte sted ( altså hvis nu begge havde parfume eller andet "skidt")

Meget enig. Jeg tænker også at parfume i en shampoo er "mere ok" end i en bodylotion, da shampooen skylles ud, og lotionen bliver siddende på huden.

Jeg har også prøvet Matas natur. Synes det er ok, men den gør ikke underværker for mit hår. Men har pt ikke prøvet noget der er bedre uden parfume.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, de lækre alternativer mangler lidt.... Bruger normalt de dyre frisørmærker (redken, kerastase osv) og ingen af dem laver parfumefri varianter, det kan da ikke være såååå svært at lave en lækker schampoo uden at det gejl....

At graviditeten så har gjort at min hovedbund er vildt fedtet mens resten af håret er det tørreste troldehår.... I det mindste taber jeg mindre hår nu end jeg plejer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, de lækre alternativer mangler lidt.... Bruger normalt de dyre frisørmærker (redken, kerastase osv) og ingen af dem laver parfumefri varianter, det kan da ikke være såååå svært at lave en lækker schampoo uden at det gejl....

At graviditeten så har gjort at min hovedbund er vildt fedtet mens resten af håret er det tørreste troldehår.... I det mindste taber jeg mindre hår nu end jeg plejer....

Hvis du bor i Kbh eller omegn så prøv Zenz - øko frisør og vildt lækker - har skrevet det oppe i tråden også, de laver en shampoo/balsam/kur uden parfume :) som er vildt lækker

Ellers har purely professional også en uden - tror de har den i magasin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i Kbh eller omegn så prøv Zenz - øko frisør og vildt lækker - har skrevet det oppe i tråden også, de laver en shampoo/balsam/kur uden parfume :) som er vildt lækker

Ellers har purely professional også en uden - tror de har den i magasin

Det er purely professional jeg har købt.... Den er sådan okay....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, ja sådan er der forskel på folk ;)

 

For mig er matas natur produkterne en dyr luksusting, som jeg ønsker mig til jul og fødselsdag,

og ellers nøjes jeg med fx at købe en matas natur balsam, og så en billig parfumefri shampoo i fakta til 10 kr :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er purely professional jeg har købt.... Den er sådan okay....

Ok har bare hørt de skulle være så gode - men hvis du er vant til redken/kerastase så kan det være det er derfor du ikke synes de andre er så gode- der er jo nok ikke silikone i PP etc og det skal man lige vende sig til :) håret bliver bare anderledes jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft SÅ meget bøvl med at finde en shampoo uden parfume. Neutral og de slags virker ikke for mig, men jeg fik anbefalet en shampoo fra Tyskland. Den hedder Sante. Så vidt jeg ved, kan man kun bestille den fra Tyskland, men den er det hele værd, og man kan jo bare bestille mange ad gangen :)

Jeg vil gerne anbefale den brune. Den dufter godt! (Med naturlig duft selvfølgelig ;) )

Naturlig duft? Er det økologisk parfume? Hvis man har parfume allergi, så reagerer man stadig på det selvom det er økologisk, bare så man er opmærksom på det.. Der findes ikke allergi venlig parfume.. Så vil jeg i hvert fald gerne vide det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naturlig duft? Er det økologisk parfume? Hvis man har parfume allergi, så reagerer man stadig på det selvom det er økologisk, bare så man er opmærksom på det.. Der findes ikke allergi venlig parfume.. Så vil jeg i hvert fald gerne vide det..

Når jeg siger naturlig duft, mener jeg ting, der ikke er kemisk fremstillet - præcis som at dufte til en buket blomster. Men den shampoo jeg har nævnt er blevet analyseret i tråden længere oppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg siger naturlig duft, mener jeg ting, der ikke er kemisk fremstillet - præcis som at dufte til en buket blomster. Men den shampoo jeg har nævnt er blevet analyseret i tråden længere oppe.

Men hvis man ikke kan tåle parfume er det fuldstændig lige gyldigt om det er naturligt eller kemisk fremstillet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis man ikke kan tåle parfume er det fuldstændig lige gyldigt om det er naturligt eller kemisk fremstillet :)

Der er i hvert fald parfume (essientiel olies) i Sante shampoo i henhold til ingrediens listen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok har bare hørt de skulle være så gode - men hvis du er vant til redken/kerastase så kan det være det er derfor du ikke synes de andre er så gode- der er jo nok ikke silikone i PP etc og det skal man lige vende sig til :) håret bliver bare anderledes jo

Ja plus at hormonerne ikke gør meget godt for mit hår generelt set..., pt har jeg vildt fedtet hovedbund og resten er sådan noget underligt tørt, halvkruset troldehår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega fan af Minirisk shampoo, der kan købes i Fakta og FaktaQ for den nette sum af kr 10,- Den er Svanemærket samt Astma- og Allergi mærket, så den burde være helt fin og sikker. Derudover er det den eneste 'sunde' shampoo, jeg har kunnet finde, der er god for mit ret fedtede hår. Så den vil jeg meget gerne anbefale videre :) :)

 

Edit. PS. Jeg supplerer så med noget balsam til tørt hår i spidserne. Her er jeg mindre sippet med mærket, da balsammen ikke kommer til at røre hovedbunden (og her kan minirisk ikke anbefales, det var noget være hø, synes jeg).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En GOD shampoo med alle de rigtige mærker er STUHR den neutrale (hvid med blå mærkat) den er PEBRET! Men den er det hele værd. Jeg fandt så noget på tilbud og købte 3 til 20kr stykket så jeg har 1,5 endnu her et par måneder senere. Ellers veksler jeg mellem Stuhr og Matas natur.

Og ellers er jeg som Troldemor FAN af Matas natur. Fandt dem da jeg var gravid med Mie og har ikke skiftet tilbage til mine "gamle" mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega fan af Minirisk shampoo, der kan købes i Fakta og FaktaQ for den nette sum af kr 10,- Den er Svanemærket samt Astma- og Allergi mærket, så den burde være helt fin og sikker. Derudover er det den eneste 'sunde' shampoo, jeg har kunnet finde, der er god for mit ret fedtede hår. Så den vil jeg meget gerne anbefale videre :) :)

Edit. PS. Jeg supplerer så med noget balsam til tørt hår i spidserne. Her er jeg mindre sippet med mærket, da balsammen ikke kommer til at røre hovedbunden (og her kan minirisk ikke anbefales, det var noget være hø, synes jeg).

Det er præcis den jeg bruger sammen med Matas natur balsam... Synes også den er rigtig god, og elsker prisen :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En GOD shampoo med alle de rigtige mærker er STUHR den neutrale (hvid med blå mærkat) den er PEBRET! Men den er det hele værd. Jeg fandt så noget på tilbud og købte 3 til 20kr stykket så jeg har 1,5 endnu her et par måneder senere. Ellers veksler jeg mellem Stuhr og Matas natur.

Og ellers er jeg som Troldemor FAN af Matas natur. Fandt dem da jeg var gravid med Mie og har ikke skiftet tilbage til mine "gamle" mærker.

Jeg har ladet mig lokke af dig til Matas Natur og er godt tilfreds. Stuhr har jeg til gengæld forsøgt mig med tidligere, og syntes dengang, at det var noget af det ringeste, jeg har prøvet. Måske det mest handler om kemi, og hvad der lige matcher ens hår - jeg kasserede i hvert fald flasken, da jeg var halvvejs igennem... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ladet mig lokke af dig til Matas Natur og er godt tilfreds. Stuhr har jeg til gengæld forsøgt mig med tidligere, og syntes dengang, at det var noget af det ringeste, jeg har prøvet. Måske det mest handler om kemi, og hvad der lige matcher ens hår - jeg kasserede i hvert fald flasken, da jeg var halvvejs igennem... :chin:

Det kan sagtens passe! Jeg overvejer også lidt at prøve den der minirisk efter at have læst herinde. Det er som om prisen tiltaler mig noget mere end Stuhr :D

Men neutral fungerer i hvert fald ikke for mit hår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Økologisk er noget helt andet inden for skønhedsindustrien end det er inden for mad og tøj. Som I også er inde på i tråden, så skal der ikke ret meget til at et produkt kan deklareres som økologisk, når det kommer til dullegrej, så lige dér går jeg efter svanemærket eller astma-allergimærket og i den dur.

Meen ja, det er da helt skørt, så svært det er at få en god shampoo her i graviditeten. Den der fungere bedst til mit hår er Coops ânglamark shampoo til fint hår. De fleste andre gør bare mit hår mere fedtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER