Mistel

Idé til barselsgave?

37 indlæg i dette emne

Jeg skal give en barselsgave. De er førstegangsforældre, og de har fået en lille dreng. 

 

Hvad er den ting, som I har været vildt glade for, og som I slet ikke vidste, I manglede, og som koster - tja... 200 kr eller noget i den stil.

 

Ideer modtages med kyshånd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give en barselsgave. De er førstegangsforældre, og de har fået en lille dreng.

Hvad er den ting, som I har været vildt glade for, og som I slet ikke vidste, I manglede, og som koster - tja... 200 kr eller noget i den stil.

Ideer modtages med kyshånd! :)

Til moren noget så kedeligt som lansinoh creme til brystvorterne. Hvis hun ammer, altså. Det var en life saver for mig flere gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af de bedste barselsgaver vi fik til den første, var en giraf fra lamaze.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på forældrene. Vi har f.eks. ikke manglet noget babyrelateret, men ELSKEDE når gæster tænkte på os og ikke baby. Så måske forkæl mor og far istedet? Evt. handle madvarer ind så de ikke skal tænke på det. Det var i hvert fald noget af det bedste for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så gå lidt mod "strømmen" og sige at jeg var blevet lidt skuffet over at få noget til mig.... Det er altså særligt at få de første gaver til sin lille baby :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den absolut bedste gave vi fik til Freja var sådan en babiage bamse der laver hjertelyd. Freja har elsket den fra første sekund og den har godt nok reddet meget søvn for os.

 

Men jeg ved faktisk ikke hvad den koster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også elsker at få lamaze katten mittens og knitre bøger. Generelt legetøj. Det tøj vi har fået har flere gange været virkelig grimt eller str 56 og hun var str 62 da hun blev født og vi nåede ikke ud og bytte tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bare endelig ikke give sko og sweatre vi har ikke nået at bruge noget af det.

Jeg elskede bare at folk havde købt gaver til min lille pige.

Jeg blev overrasket over hvor mange steder der kom gaver fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er tøj så lur lige forældrenes (læs morens) stil, når jeg skal købe barselsgave går jeg altid efter om de er til det farverige eller mere afdæmpede....og så køber jeg altid økologisk børnetøj, nogen går op i det og andre gør ikke, men så har jeg ren samvittighed på det punkt.... Og jeg plejer også at have en lille ting med til forældrene....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare endelig ikke give sko og sweatre vi har ikke nået at bruge noget af det.

Jeg elskede bare at folk havde købt gaver til min lille pige.

Jeg blev overrasket over hvor mange steder der kom gaver fra :)

Enig. :) Bamser (der 100% bare er tøjdyr) er der heller ingen grund til at købe IMO. Dem har Valdemar i hvert fald hurtigt fået en milliard af, og langt de fleste har han aldrig nogen sinde interesseret sig for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for at få lækkert tøj i lidt større størrelser. Vi havde jo allerede hyggeshoppet så baby var vældig velklædt som spæd, men vi fik så nogle sæt i str 68 og 74 og det var superdejligt også at have noget flot klar dér.

Jeg ville også være glad for at få uld/silke undertøj eller nattøj. Det havde jeg aldrig tænkt over, da jeg var gravid og havde født, men nu synes jeg, det er SÅ lækkert. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for at få lækkert tøj i lidt større størrelser. Vi havde jo allerede hyggeshoppet så baby var vældig velklædt som spæd, men vi fik så nogle sæt i str 68 og 74 og det var superdejligt også at have noget flot klar dér.

Jeg ville også være glad for at få uld/silke undertøj eller nattøj. Det havde jeg aldrig tænkt over, da jeg var gravid og havde født, men nu synes jeg, det er SÅ lækkert. :)

:ditto over hele linjen, også omkring bamser. Hvis vi snart får flere bamser til Adam (som er 7 måneder), så skriger jeg! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

INGEN bamser, små nuttede sko eller tæpper... Det bliver ikke brugt.

 

Af de bedre gaver har vi fået blæksprutten fra Lamaze (den var et hit fra 4 måneder til 12 måneder - uden undtagelse) og en ramme med plads til 12 månedsbilleder og et årsbillede af barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også en GIGA æske chokolade. :D Min far havde seriøst gået ind i en chokoladebutik og sagt noget i retning af "Jeg er blevet morfar, jeg skal have den største æske chokolade I har til min datter" :P :biglove

Det var nærmest en kuffert, men jeg ELSKEDE den :lolhit :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også en GIGA æske chokolade. :D Min far havde seriøst gået ind i en chokoladebutik og sagt noget i retning af "Jeg er blevet morfar, jeg skal have den største æske chokolade I har til min datter" :P :biglove

Det var nærmest en kuffert, men jeg ELSKEDE den :lolhit :badgirl

Fantastisk gave!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk gave!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdagstog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde lavet popcakes.. Det var fantastisk! Generelt synes jeg faktisk at chokolade og kage er fedt - vi lå der i 3 dages tid og det var faktisk meget rart lige at have noget at byde gæsterne når de kom..

Mm.. De popcakes var altså gode...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Sophie giraf el blæksprutten fra ferm living - indtil nu største legetøjshit.

- Babykalenderen (fås i boghandler) - en genial blanding af en mini barnets bog og et lille opslagsværk.

Uld bodier

Klassiske børnebøger som Astrid lindgrens, halfdans abc osv.

Baby el junior sengetøj

Lækkert badeslag fx småfolk el Sebra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gå lidt mod strømmen og sige vi har været rigtig glade for de bamser vi har fået ;) men Noah elsker virkelig også bamser og render gerne rundt med en i hver hånd :)

Til gengæld fik vi SÅ meget Lamaze, så han kunne svømme i det. Alle forskellige, så manden synes ikke vi skulle bytte nogen af dem. Jeg tror han har 10 forskellige...

Vi fik også mangle lækre, hjemmestrikkede trøjer. Men nåede kun at bruge dem få gange.

Det han havde allermest glæde af var faktisk en ballon på en pind hans fætre købte i kiosken på sygehuset. Den skabte glæde i mange måneder! Den hang over puslebordet, og han elskede den!

Edit: der var ikke så mange forslag, mere for at sige det er meget forskelligt hvilke gaver der bliver givet i de forskellige familier, og hvad det hitter hvor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Sophie giraf el blæksprutten fra ferm living - indtil nu største legetøjshit.

- Babykalenderen (fås i boghandler) - en genial blanding af en mini barnets bog og et lille opslagsværk.

Uld bodier

Klassiske børnebøger som Astrid lindgrens, halfdans abc osv.

Baby el junior sengetøj

Lækkert badeslag fx småfolk el Sebra

De her ting ville jeg også være blevet rigtig glad for, og lamaze ting er også et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det nogle gode ideer, I kommer med allesammen. 1000 tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh jeg har lige læst en anmeldelse af den fineste barnets bog / æske, måske det er noget?

http://itsfashionbaby.dk/2015/02/03/boganmeldelse-ny-udgave-af-barnets-bog-fra-anders-arhoej/

Årh den en yndig :kuller Og jeg fik helt våde øjne, da jeg så videoen :D

Men når jeg lige tørrer tårer og hormoner væk, så tænker jeg ikke, at den "kan" noget nyt. Man kan alligevel ikke nødvendigvis have alle gemmer i sådan en æske, og så er det jo "bare" bog + lille æske til et par ting. Så er personligt stadig til "mine første år - minder og gemmer". Omvendt er jeg sådan en, der sagtens kan tåle at have to barnets bøger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER