louisef

Overtøj i foråret

70 indlæg i dette emne

Nu er Andrea jo blevet tumling, og derfor har nogle lidt andre hensyn der skal tages, når overtaget skal vælges. Hvad vælger i her til foråret?

Andrea er en vildbasse, glad for at være ude og udforske meget når hun er ude, så det skal kunne tåle lidt. Og vi vil helst have tøj, der kan kombineres, så vi ikke skal have alt for meget forskelligt.

Jeg overvejer en softshell jakke, shellbukser og todelt termotøj. Dog overvejer jeg at erstatte termojakken med en uld fleece fra mikk-line - tror i det ville have samme funktion?

Hvad vælger I og hvorfor?

Glæder mig til at høre jeres svar, og blive inspireret :)

På forhånd tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er Andrea jo blevet tumling, og derfor har nogle lidt andre hensyn der skal tages, når overtaget skal vælges. Hvad vælger i her til foråret?

Andrea er en vildbasse, glad for at være ude og udforske meget når hun er ude, så det skal kunne tåle lidt. Og vi vil helst have tøj, der kan kombineres, så vi ikke skal have alt for meget forskelligt.

Jeg overvejer en softshell jakke, shellbukser og todelt termotøj. Dog overvejer jeg at erstatte termojakken med en uld fleece fra mikk-line - tror i det ville have samme funktion?

Hvad vælger I og hvorfor?

Glæder mig til at høre jeres svar, og blive inspireret :)

På forhånd tak

 

Jeg har vaeret glad for en jakke i uld til Noah i den alder. Nem at komme under og at bruge alene. Det er saa ikke saa slidstaerkt som termo og den er jo heller ikke vindtaet, men uld isolerer og temperer og jeg er kampemaessigtstor fan af uld :loveshower  Men vi bruger ogsaa termojakken alene... den er jo saa let, saa let.  Uld under termo fungerer ogsaa raeddi godt :) 

 

Softshell kender jeg ikke til... Men saadan nogle skalbukser... de skulle vaere mere aandbare end regnbukser og stadig holde fugt ude... Det er jo smart. 

 

Vi har haft termotoej, regntoej og en paen overgangsanorak fra Miniature til Noah. Plus uld. Termotoejet er koebt i en graa, som passer til baade regntoej, jakke og uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både softshell heldragt og en softshelljakke, og vi elskede det (han tumlede lidt før tid! :blink).. Vi behøvede kun regntøj når det virkelig regnede, så det var dejlig nemt! Og så ellers sørge for at han var ordenligt klædt på under selvfølgelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har todelt termotøj fra celavi fra sidste sæson, som jeg tror Theodor og også kan bruge til foråret. Vil ikke undværre termotøj.

Regntøj er også et must, og så har vi overgangsjakke - fleecetrøje under på koldere dage.

Regnbukser er et must, når det er fugtigt ude. De bliver altid brugt meget i vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har todelt termotøj fra celavi fra sidste sæson, som jeg tror Theodor og også kan bruge til foråret. Vil ikke undværre termotøj.

Regntøj er også et must, og så har vi overgangsjakke - fleecetrøje under på koldere dage.

Regnbukser er et must, når det er fugtigt ude. De bliver altid brugt meget i vuggestuen.

 

Jeg var faktisk termotoejsskeptiker, lige indtil jeg koebte et saet her i efteraaret. Hold nu op, vi har brugt det saa meget og har koebt Mikkline med vandtaet lag paasyet numse og knae. Det er jo guld vejr, ogsaa bare som let jakke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke kunne undvære vores termotøj! Det har bare så mange anvendelsesmuligheder. Vi har også Mikk-line med slid på numse og knæer.

 

Så vil jeg også sige regntøj - eller shell fra Pomp de lux. Sidstnævnte har jeg endnu ikke selv erfaring med, men regner med det bliver det i år. Ved at fx Pandamors Anna og Mettes Vigga har det.

 

Så har vi haft en forårsjakke, der er vandtæt.

 

Og så forskellige strik.

 

En softshelldragt er smart, men vi brugte ofte kun regnbukserne og så fx en strik eller termojakken, når det var lunt men vådt på græsset om formiddagen. Det samme i dp, hvor hendes have er i skygge om formiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William havde sidste forår og efterår termotøj (TTH, virkelig godt, meget brugt men ser på ingen måde brugt ud), regntøj (også TTH, også godt), overgangsjakke (egentlig ikke vigtig, men den er da pæn :blush ), alm uldtrøje til under.

På kooooolde efterårsdage/forårsdage fungerer termo under regntøj.

Jeg ved ikke helt hvad vi gør, når det bliver for småt. Jeg vil SÅ gerne noget mere naturligt = uld. Men for pokker hvor er det andet rart, anvendeligt og slidstærkt.

Ps: jeg er personligt ikke softshell fan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været meget glade for termotøj. Det er ret nemt. Vi har også haft foret regntøj, men det var jeg altså ikke fan af. Det virkede som om hun kampsvedte inden i det. Så hellere alm regntøj med en uldtrøje inden under. Derudover ville jeg heller ikke undvære fleecetrøjer. Tror vi havde 4 stk. i foråret, og det var ikke for mange. Så havde hun en fast hos DP, en der lå i bilen og et par herhjemme også. Især fleecetrøjen fra pomp de luxe har vi været glade for, men hun har også haft et par stykker fra Bilka og Name it, og de har været udmærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William havde sidste forår og efterår termotøj (TTH, virkelig godt, meget brugt men ser på ingen måde brugt ud), regntøj (også TTH, også godt), overgangsjakke (egentlig ikke vigtig, men den er da pæn :blush ), alm uldtrøje til under.

På kooooolde efterårsdage/forårsdage fungerer termo under regntøj.

Jeg ved ikke helt hvad vi gør, når det bliver for småt. Jeg vil SÅ gerne noget mere naturligt = uld. Men for pokker hvor er det andet rart, anvendeligt og slidstærkt.

Ps: jeg er personligt ikke softshell fan.

 

Hvorfor er du ikke fan af softshell? Jeg har selv en og er virkelig glad for. Tanken var at droppe regntøj og overgangsjakke, og gå efter en softshell jakke og Shell bukser.

 

Jeg ville ikke kunne undvære vores termotøj! Det har bare så mange anvendelsesmuligheder. Vi har også Mikk-line med slid på numse og knæer.

 

Så vil jeg også sige regntøj - eller shell fra Pomp de lux. Sidstnævnte har jeg endnu ikke selv erfaring med, men regner med det bliver det i år. Ved at fx Pandamors Anna og Mettes Vigga har det.

 

Så har vi haft en forårsjakke, der er vandtæt.

 

Og så forskellige strik.

 

En softshelldragt er smart, men vi brugte ofte kun regnbukserne og så fx en strik eller termojakken, når det var lunt men vådt på græsset om formiddagen. Det samme i dp, hvor hendes have er i skygge om formiddagen.

 

Er ikke ude i en hel dragt, bare som jakke, så vi ikke behøves regntøj. I hendes alder og dp burde den vist være rigeligt tæt, hvis det er en af dem med højt vandsøjletryk?

 

Vi havde både softshell heldragt og en softshelljakke, og vi elskede det (han tumlede lidt før tid! :blink).. Vi behøvede kun regntøj når det virkelig regnede, så det var dejlig nemt! Og så ellers sørge for at han var ordenligt klædt på under selvfølgelig!

Vi havde også softshell dragt sidste sæson, men synes det er noget andet nu hvor hun går, og klatrer :) vi over ejer alternativer til regntøj - softshell jakke og Shell bukser.

Mange tak for svar allesammen. Lyder som om vi i hvertfald skal ud i termotøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er alternativer til regntoej saa lavet af.... hvad? Jeg taenker, al den snak om fluorstoffer i overtoej, hvor de fleste saet regntoej nu er lavet i PU, som er fri for fluorstoffer. Jeg har det saadan lidt --- bvadr - ved tanken om at softshell bestaar af noget sundhedsskadeligt. Men jeg har overhovedet ikke undersoegt det, saa maaske er det bare mig, der har en ide om det... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg enten fryser eller KAMPsveder i min (dyre :prik Ilse Jacobsen softshell). Og når jeg sveder bliver den VÅD inden i, og er længe om at tørre - og derved er den klam og kold at få på igen :(

Jeg ved ikke om jeg har dårlig temperaturregulering, men jeg oplever det nu aldrig i andre typer jakke. Jo i regnjakke. Men den har jeg (og W) trods alt kun på hvis det styrter ned. Og på en varm sommerdag med regn, er softshellen aaaaalt for varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har termotøj med fleece i jakken til de lidt koldere efterårs/forårsdage og til transport i bilen. Den er vi rigtig glade for!

Derudover regntøj, striktrøje og en sommerjakke. Det satser jeg på er nok i år. Jeg får aldrig brugt så mange forskellige jakker til ham ;)

Vi har dog haft flere termojakker (arvet), så der har været en ren, når den anden var til vask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sukker dog efter uld-fleece jakken fra MikkLine, men jeg tror ikke vi får den brugt når vi har termotøj. Men den ser sååå lækker ud synes jeg. Har dog kun set den på nettet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sukker dog efter uld-fleece jakken fra MikkLine, men jeg tror ikke vi får den brugt når vi har termotøj. Men den ser sååå lækker ud synes jeg. Har dog kun set den på nettet...

 den er pengene værd... har købt den på bud på houseofkids.dk og vi ELSKER den..., så kan kun sige køb køb... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den er pengene værd... har købt den på bud på houseofkids.dk og vi ELSKER den..., så kan kun sige køb køb... :)

Hvordan er den i str.? Noah bruger 86 i Mikk-Line termojakker, men den strammer lidt om maven snart... Så tænker 92 hvis det er til foråret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas ligger mellem 92-98 men bruger mest tøj i 98 nu og vi har købt den i 98 og den er en lille smule stor til ham.. mest på ærmerne er den lidt lang og så i bredden er der en lille smule, men han er også meget tynd og slank..

men tror da en 92 vil være fin ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sidste år en softshelljakke med (tyndt) fleecefor, som var vandtæt til 8.000 eller 10.000 mm - kan ikke lige huske præcist, men den var i hvert fald vandtæt. Den var guld værd, for jeg har aldrig været fan af regnjakker, der ikke er til at ånde i, og ikke holder varm, så man bare ender med at være kold og klam. Jeg oplevede aldrig, at hun var klam eller svedig i den, den var åndbar og jeg tror også foret hjalp godt på det.

Jeg synes det var rart, at hun ikke skulle have termojakke, regnjakke, tyk trøje mm. med, men altid kunne "nøjes" med jakken. 

 

Til benene havde vi regnbukser og termobukser, og regnbukserne kan hun i hvert fald godt passe til foråret, så jeg tror vi forsætter i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en softshell-dragt gøre det ud for regntøj, eller termotøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en softshell-dragt gøre det ud for regntøj, eller termotøj?

Jeg har læst flere som har brugt det istedet for termotøj. Vi køber måske en softshell jakke og bruger i stedet for regnjakke, dog køber vi så Shell bukser (= regnbukser) til. Hvis i kommer softshell skal i være opmærksomme på vandsøjletrykket, fx hummels er kun 3000 mm så den er kun vandafvisende ikke vandtæt. Andrea havde sådan en dragt sidste efterår og den var rigtig fin, hun var sjældent ud i øs regnvejr, den blev dog lidt for nem fugtig pga for lavt vandsøjletryk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst flere som har brugt det istedet for termotøj. Vi køber måske en softshell jakke og bruger i stedet for regnjakke, dog køber vi så Shell bukser (= regnbukser) til. Hvis i kommer softshell skal i være opmærksomme på vandsøjletrykket, fx hummels er kun 3000 mm så den er kun vandafvisende ikke vandtæt. Andrea havde sådan en dragt sidste efterår og den var rigtig fin, hun var sjældent ud i øs regnvejr, den blev dog lidt for nem fugtig pga for lavt vandsøjletryk.

Luna skal nemlig have nyt regntøj til foråret, så tænker at det måske var en ide at kigge på (soft)shell i stedet.

Nogle mærker det er bedre end andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna skal nemlig have nyt regntøj til foråret, så tænker at det måske var en ide at kigge på (soft)shell i stedet.

Nogle mærker det er bedre end andre?

Jeg har desværre ikke så meget erfaring, da Andrea jo kun er 15 mdr. Mit bedste råd er at kigge på vandsøjletrykket (jeg ville vælge over 7000 for at sikre det er vandtæt) og på åndbarhed (ved ikke helt niveauet hvor dette skal ligge). Pomp de Lux har lavet noget som umiddelbart ser fint ud. Meget diskret. God pris. Tror Mette (og Vigga) har været glade for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lure lidt rundt omkring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kan kun anbefale POMPdeLUXs softshell, mener vandsøjletrykket ligger på 10.000. Vigga bruger deres softshell jakke som regnjakke og deres Shell bukser som regnbukser :) softshellen har ikke tapede sømme som shellen har. Har aldrig oplevet hun blev våd igennem softshell jakken men til bukser vælger jeg nu alligevel Shell - så kan hun sætte sig i en vandpyt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kan kun anbefale POMPdeLUXs softshell, mener vandsøjletrykket ligger på 10.000. Vigga bruger deres softshell jakke som regnjakke og deres Shell bukser som regnbukser :) softshellen har ikke tapede sømme som shellen har. Har aldrig oplevet hun blev våd igennem softshell jakken men til bukser vælger jeg nu alligevel Shell - så kan hun sætte sig i en vandpyt ;)

Har du så 'kun' det overtøj til hende? Eller har du mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du så 'kun' det overtøj til hende? Eller har du mere?

Udover det har jeg også alm termotøj. Termojakken sover hun i ude, og vi brugte den meget sidste år til at have under softshell på kolde dage. På den måde behøver vi ikke en lun forårsjakke/efterårsjakke men bruger lag på lag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER