Trumpf

Anbefaling af den bedste strækvikle

10 indlæg i dette emne

Jeg har besluttet mig for at jeg vil have en strækvikle til efter fødslen af Alberte (har læst man godt kan bruges efter kejsersnit) men hvilket mærke er det bedste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvad der er bedst, men jeg var vældig glad for min Je porte mon bebe, og håber at få brug for den igen engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvad der er bedst, men jeg var vældig glad for min Je porte mon bebe, og håber at få brug for den igen engang :)

:ditto

Min Mama's life fungerede også fint, men Je porte mon bébé er FAB :D

Edit: Jeg forresten et kejsersnit, og jeg har sæet ikke tænkt over det i forhold til vikle :) Jeg ventede dog lige de par uger, der går, før såret er groet sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg trror ikke, der er vildt meget forskel paa straekvikler, men der er nogle, som bliver lidt loese i kanterne ved brug hurtigere end andre. Det kan afhjaelpes med vask. 

 

Saa er der spoergsmaalet om oeko vs. ikke oeko, du oensker, eller om det skal vaere oekotex og saa er du glad?

 

Naeste spoergsmaal er om den skal vaere koelig. Straekviklen bindes med 3 lag over baby, saa det er en varm sag at baere i. Der findes Adoria babusviklen, som er i bambus og det er koligere end bomuld. Men hvor man kan koebe den. 

 

Faar man store babyer, saa er det rart med en hybridvikle, som man kan baere lidt laengere i, fordi det er en mellemting mellem en straek- og en fastvikle. Der er f.eks. Boba, som jeg godt kunne finde paa at synes om. 

 

Selv havde jeg en Hoppediz, som er turkis og lige nu er i plejefamilie hos SaraBK og lille Liff. Den koebte jeg som demomodel til en slik og den har baaret Noah og Noah(Milles Noah) og nu Liff. Om den holder til et barn mere, det ved man jo ikke, men den er smuk, synes jeg. Det synes jeg maakse er det allervigtigste: Vaelg en, du synes er paen, paa den maade faar du den ogsaa brugt. 

 

Eksempel: Vi har en Beco Gemini i en beigefarve, som ikke klaeder mig, saa den bruger jeg ikke saa gerne, som jeg bruger mine andre baeredimser, som klaeder mig godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er også ved at undersøge markedet. Kunne godt bruge nogle tests, hvor man bl.a. også kan se om de indeholder skadelig kemi, men jeg kan ikke finde nogle.

Tænk har testet bæreseler i 2014 og der var en enkelt strækvikle med (MamaFLEXI wrap), som scorede ret højt (84%), men det kan man jo ikke rigtig bruge, hvis man gerne vil sammenligne med de andre strækvikler på markedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og et tillægsspørgsmål (undskyld, hvis jeg spammer din tråd): Men i forhold til at bære en nyfødt i sådan en vikle. Skal de så ligge ned eller skal de sidde?

Så i en gammel tråd at der var en, der frarådede den der cradle position, og så blev jeg jo straks forvirret, fordi man jo hører/læser at baby ikke kan tåle at sidde oprejst ret længe ad gangen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby maa gerne sidde oprejst i en vikle, som er bundet korrekt. Ryggen vil paa den maade blive formet som et C og knaeene vil haeves over numsen, saa hofteskaalene vender den naturlige vej for de smaa. De skal sidde hoejt, saa det er nemt at kysse hovedet og saa skal hovedet vendes, saa luftvejene er fri og det er nemt at holde oeje med, at de forbliver fire. 

 

Cradle position er ikke naturlig og mange babyer naegter af ren intuition at ligge saadan. Den er ogsa abeskyldt for at vaere direkte farlig, netop fordi babys luftveje risikerer at vaere begraensede og moren har ikke taet kontakt med babys hovede paa den maade.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, på den måde.. tak :)

Ved du noget om, hvorvidt der er nogle af dem, der er gode at bruge i sommerhalvåret? Har termin i marts, så jeg forventer at komme til at bruge den hen over sommeren, og jeg har ikke lyst til at investere i en, som bliver alt for varm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej 

 

Vi har haft stor glæde af de økologiske strækvikler fra Hana Baby

 

De kan købes på Vikleliv.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER