faf

GT test - vil jeres mænd også være der?

26 indlæg i dette emne

som overskriften siger. vil jeres mænd også være til stede hver gang i tager en graviditetstest?

ved ikk hvordan jeg har det med at min han gerne vil være sammen med mig når jeg tester, min cyklus er jo regelmæssig så jeg forventer ikke at den bliver positiv når jeg tester, og derfor er jeg lidt ambivalent omkring om jeg vil have ham til stede, for vil jo helst have ham hvis jeg ved den er positiv, men som han selv siger, "du ved jo ikk om den er positiv, før du har testet "

så Ja spørgsmålet lyder hvordan er jeres mænd omkring testning, og hvordan har i det med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

M er "ligeglad" som i han behøver ikke se på jeg tisser på en pind og står og nedstiger den men han vil da gerne vide når den er positiv. 

Han er også ligeglad med alle de negative jeg tager. Ihvertfald i starten. Når jeg så er (som nu) er gået over tid er han alligevel lidt nysgerrig (og bekymret) om resultatet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortæller ikke engang min mand, at jeg tester. Han holder ikke øje med min cyklus, så han aner ikke hvornår jeg kunne finde på det. Fortæller først når den er positiv, eller jeg har fået mens.

Tror aldrig han har set en test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første G-test jeg tog, så lagde jeg den spændt på vores spisebord, og så sad vi begge og kiggede på den til de 5 min var gået. Den var negativ. Her 2,5 år senere har jeg taget oceaner af test uden min mand var interesseret i dem.

 

Min mand har sagt, at når jeg blev gravid, så ville han gerne vide så hurtigt som overhovedet muligt. Men han har aldrig udtrykt nogen interesse for at se på graviditetstestene - selv om jeg stolt har vist ham alle de fine positive teste, jeg endeligt fik for ca 1 måned siden. Tror generelt også han er lidt bange for, at komme til at røre ved urinen, hehe :D Selv når jeg har brugt en lukket stavtest, så har han synes, at den generel var lidt ulækker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at min han bare er så spændt, fordi vi ikke har været i gang så længe. samtidig med at han jo ved hvordan min cyklus er. men han vil helt klart og så have at han er den allerførste der ved det. og forleden da min søster skulle teste, ville han helst ikk have at jeg testede sammen med hende. for så ville han ikk være der til at trøste hvis den var negativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med når jeg testede, han behøvede kun at se den positive 1 gang, så var han ikke så interesseret mere, men han ville gerne være med til at vide om den første test var positiv.

 

Jeg havde det fint med, at han var med. Det var et fællesprojekt at lave børnene og jeg fandt det ganske naturligt at han gerne ville vide om vi vented os eller ej, samtidig med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men tror også det er fordi jeg har forestillingen om at ville overraske ham med et par små sko eller sutter. og det kan jeg jo ikk rigtigt når han er der når jeg forhåbentlig snart laver den positive test. men både jeg selv og ham er ligeglad med at teste efter den første positive test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er noget jeg har klaret selv, har så også kun taget 3, hvoraf de to var nu hvor den første var positiv så tog jeg en til for at være sikker, ellers har jeg ventet med at tage test så min mens har nået at komme først.... Jeg regnede med at det ville være en lang kamp med PB fordi jeg har PCO og så synes jeg ikke der var grund til at manden skulle præsenteres for stribevis af negative test.... Har heller ikke fortalt når jeg havde ÆL, for at tage stress momentet ud af det hele.... Nu hvor der er gevinst skriver Sune til gengæld hver morgen og spørger om ærten har det godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg alene ved læge og fik at vide, at jeg var gravid - det var slet ik derfor jeg var ved læge, så min mand var ikke med..

Her anden gang ville vi gerne begge to være hjemme og selv se stregerne først. Han var ik med på badeværelset, men jeg løb ind til ham med testen, da der var to streger. Jeg var virkelig glad for, at han var hjemme (og at min testdag passede med weekenden) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej - det klarer jeg selv. Han skal nok få at vide så snart den er positiv - og sidste gang nåede jeg endda ud og købe en lille overraskelsesgave til ham :)

 

Faktisk har jeg her denne gang opdaget, at han faktisk helst ikke vil involveres FOR meget før jeg faktisk ER gravid. Han sagde direkte til mig forleden, om jeg ikke ville lade være med at fortælle ham, når jeg har ægløsning - fordi han synes det ødelægger hans sexlyst lidt, at det bliver så mekanisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste vil ikke vide det. (Og gudskelov for det så mange jeg snart har taget) han siger han gerne vil overraskes når det sker ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er ret ligeglad, til gengæld så viser jeg meget gerne testene frem :P og så de negative :rolleyes Han er heldigvis sød og tålmodig :)

Ofte tester jeg også på morgenurin, hvor han ikke er hjemme, da han skal meget tidligere ud af døren end mig. Men ville helt sikkert fortælle ham det med det samme. Det er jo et fælles projekt for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som overskriften siger. vil jeres mænd også være til stede hver gang i tager en graviditetstest?

ved ikk hvordan jeg har det med at min han gerne vil være sammen med mig når jeg tester, min cyklus er jo regelmæssig så jeg forventer ikke at den bliver positiv når jeg tester, og derfor er jeg lidt ambivalent omkring om jeg vil have ham til stede, for vil jo helst have ham hvis jeg ved den er positiv, men som han selv siger, "du ved jo ikk om den er positiv, før du har testet "

så Ja spørgsmålet lyder hvordan er jeres mænd omkring testning, og hvordan har i det med det?

 

Min mand INSISTERER på, at jeg gør det, mens han er der- også selvom det så betyder, at jeg skal stå op kl.6.30 med ham (selvom jeg ikke skal op så tidligt), inden han tager på arbejde.

Lidt belastende- men også ret så sødt  :kuller Han vil nemlig gerne være der i tilfælde af, at den en dag skulle være positiv- selvom den ikke har været det i snart 2 år nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand INSISTERER på, at jeg gør det, mens han er der- også selvom det så betyder, at jeg skal stå op kl.6.30 med ham (selvom jeg ikke skal op så tidligt), inden han tager på arbejde.

Lidt belastende- men også ret så sødt :kuller Han vil nemlig gerne være der i tilfælde af, at den en dag skulle være positiv- selvom den ikke har været det i snart 2 år nu...

lige præcis sådan er min også, har også hevet mig selv op tidligere end nødvendigt, for at kunne teste mens han var til stede. og Ja det er sødt, men føler også at jeg skuffer ham lidt hvis den er negativ. ved det er noget ævl. men alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er "ligeglad" i den forstand at han kun er interesseret hvis den er positiv.. Men helt ærligt forstår jeg ham godt.. Det er sgu da også kedeligt når der ikke er en chance!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange er min kæreste der når jeg tester og masser af andre gange er han der ikke. 

Jeg tester jo nogle gange i tide og utide og før menstruation og om eftermiddagen, men hvis den er positiv, så vil han gerne have det at vide med det samme og selvfølgelig får han det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var altid hjemme, når jeg testede. Han gik lige så tit som mig ud og tjekkede den. Jeg ville meget gerne involvere ham, og han ville meget gerne være en del af det. Det var jo også hans barn, vi ventede på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil gerne vide svaret, uanset om det er positivt eller negativt, så det får han at vide. Han ved også, hvor skuffet jeg er blevet når testen har været negativ/mens er dukket op, og den skuffelse synes han ikke jeg skulle gå med alene. 

 

Hvis vi havde haft succes med selv at blive gravide, så ville jeg da egentlig gerne have overrasket ham med en lille gave eller lign. sammen med den positive test, men nu hvor vi har været i gang i halvandet år uden succes og nu er i behandling er det ikke rigtigt en mulighed - han ved jo, ligesom jeg, hvornår testdagen er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min kæreste ikke lige med på toilettet, men han vil gerne være med til at se test resultatet. Så jeg tager den altid med til hvor han er fx stuen. Så lægger jeg den der til den er klar til af af læse. Han ved godt jeg bliver små skuffet når de negative, så han er altid parat med et kram og et kys :). Så min vil gerne være med hele vejen hvad det angår det hele med de teste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her gang vil jeg ikke fortælle ham, at jeg tester. Og hvis der er gevinst vil jeg finde på en sjov måde at fortælle ham det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har en idé om hvornår jeg har ægløsning og forventet mens. Og han spørger også meget nysgerrigt til, hvornår jeg kan teste næste gang. Men så længe han får besked, har han ikke behov for at være fysisk tilstede.

Når vi på et tidspunkt får en positiv test, vil jeg gerne overraske ham på en eller anden måde :) selvom det også betyder, jeg er nødt til at købe tid ved at sige, jeg får min mens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre er det noget jeg holder for mig selv, fordi vi ikke er gået igang med projektet endnu. Jeg ved ikke helt, jeg har taget to teste, fordi min menstruation var udeblevet. Jeg ved stadig ikke hvorfor den udeblev, men det gjorde den altså. Jeg var på p-piller, og kunne ikke lige forstå hvordan den kunne udeblevet - det er stadig en gåde for mig.

 

Jeg har fortalt ham om det bagefter, at jeg har taget en test og at den har været negativ. Han har altid fulgt med i min cyklus, og gør det stadig -  mest for ikke at blive skuffet, hvis han lægger op til noget sjov, og jeg afviser ham pga. menses. Agtigt. 

 

Jeg håber, at når vi går igang med processen, så vil han være en del af det sammen med mig. Han behøver ikke kigge på, at jeg tisser på pinden. Men bare være der sammen med mig, når resultatet kommer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager tit en test, uden han ved det (når han ikke er hjemme) Så han tænker ikke over det :) Men så plejer jeg selvfølgelig også, at fortælle, at jeg har testet og resultatet. Tror jeg gør det, fordi jeg egentlig gerne vil overraske ham på en eller anden måde, når den så er positiv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige præcis sådan er min også, har også hevet mig selv op tidligere end nødvendigt, for at kunne teste mens han var til stede. og Ja det er sødt, men føler også at jeg skuffer ham lidt hvis den er negativ. ved det er noget ævl. men alligevel.

 

Det er skam ikke noget ævl. Jeg forstår dig godt. Man kan nemlig ikke lade være med at håbe en lille smule... selvom man godt ved, at oddsene er små. Og hver gang den ikke er der, bliver man lidt skuffet.

Nogle dage synes jeg da også, at det ville være federe at teste alene, og så bare sige til, når der var noget- men det meste af tiden sætter jeg pris på, at min mand gerne vil være med 100%.

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand aner ikke hvornår jeg tester og efter 6,5 år og en rigtig uregelmæssig cyklus er det også lidt som vinden blæser. Det er faktisk sjælden't jeg fortæller ham at jeg har testet, medmindre det har været en af de dårlige dage hvor jeg er blevet rigtig ked fordi den igen, igen, igen var negativ. Hvis det nogensinde lykkes for os at få en positiv test, så får han det afvide sammen med en lille gave jeg har haft til at ligge i skuffen i 3 år, som jeg glæder mig rigtig meget til at give ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER